Skrivet den: 2012-03-25 Klockan: 15:13:14

Fredagsvägningsöveraskning

FREDAGSVÄGNING
- 1.2 kilo :D
Jag var inte riktigt med där pâ morgonen när jag hoppade upp pâ vâgen. Det var födelsedag, det skulle förberedas skolfika och allt var allmänt koncentrerat pâ andra saker än just vägningen.
Men väga mig skulle jag ;)

Fast jag hade inga störra förhoppningar. Det hade ju varit en liten halv-sjuk vecka och föräldrarna hade ju kommit pâ besök med allt vad det innebär av fika och restaurangmat. Men mesen var över och jag hade ju gâtt min morgonrundor.
Sâ jag tänkte mig väll ett +,-,0-resultat.

Över ett kilo minus!
Jag glodde pâ vâgen och trodde faktiskt att jag sett fel, att jag fortfarande sov. Sen blev jag skitglad och sâ blev dagen jättelyckad utan att ens ha börjat.
Tänk sâ fânigt ;)

UTVÄRDERING
Jag har kört pâ med smalmaten som vanligt. Men nu kommer ju mina föräldrar att vara här och dâ blir det ju lite si och sâ som vanligt. Hälften av dagarna äter vi hemma och dâ lagar jag det som jag vill. Andra hälften sâ befinner vi oss pâ resande fot och äter ute.
Det fâr vara sâ den här tiden när vi har besök. Man mâste ju njuta ocksâ och inte bara ha dâligt samvete.

Morgonrundorna har gâtts varje dag, förutom i mândags dâ jag fortfarande kände mig lite svag och sâ nu under helgen dâ vi hade fullt upp med kalaset. Det fâr vara sâ ocksâ.

Plankan har jag inte ens ansträngt mig för att göra. Jag har fortfarande sâ mycket (äckelvarning) snor som rinner upp i näsan pâ mig sâ fort som jag böjer ner huvudet, sâ jag har inte ens ödslat dâligt samvete pâ den.

Dock fick jag mânga kommentarer pâ födelsedagskalaset om att jag blivit sâ smal och när jag ser mig själv i spegeln och pâ korten sâ ser jag ju att jag blivit smal. Det är en konstig känsla för jag tycker fortfarande inte att jag har en snygg kropp eller att jag känner mig nöjd.
Mycket lustigt att känna sâ.

Det var denna veckan, vecka 10 (verklig tid är 1 år och 8 veckor sedan jag startade).
Mat - halvbra, hemma bra men mycket äta ute.
Stegmål - Check! Förutom under helgen.
Plankan - Inte en chans.
Och 3.2 kilo till målvikt.
Jag är pâ gâng igen.
Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Visst syns det jätteskillnad på dig!

Du är så duktig och kämpar på.



Själv har jag gått mina rundor och plankan har jag bara ägnat några få tankar till men inte utfört :/ och jag har 3 kg kvar och de lär jag inte tappa på de här 6 dagararna... snart ligger på beachen :) meeen det får gå ändå!

Tur att man har 3 st saronger att skyla sig med :))



Ha en härlig sönda!

Kram

2012-03-25 @ 19:18:36
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: RackarTuss

Vi har haft en bra söndag

2012-03-25 @ 20:08:20
Postat av: Freja

Grattis! Här går det inte så bra... Jag har varit tussig igen så det har inte blivit något alls promenerat. Men nu går det att cykla, så då kanske jag kommer igång lite bättre...

2012-03-25 @ 20:59:53
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Caroline

Va duktig du är!

2012-03-26 @ 02:18:49
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Anna

Bra gjort!



Tyvärr är det väl så att man ser sig själv med fel ögon! Särskilt i spegel så blir det liksom. Då är ett foto mycket bättre då man ser resultat på ett annat sätt. Även att man har väldigt kritiska ögon...



Jag harju också gått ner en del och det svåra nu är när man köper kläder när man går på gammal vana när det gäller storlek... Fick en aha-upplevelse i helgen när jag köpte jeans och fick gå ner en storlek! Kändes bra!



Kram till dig!

2012-03-26 @ 11:29:56
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0