Skrivet den: 2012-03-17 Klockan: 13:40:17

Lördagsförmiddag med danskurs

Lördags förmiddag.
Älsklingen är på kurs, jag har feber, Irma sover förmiddag och Alexander tittar på TV. Lunchen är inte påbörjad och jag har ingen aning om vad vi ska göra idag.
Vi BORDE åka och veckohandla efter lunch, när Älsklingen kommit tillbaka.
Vi BORDE gå ut en sväng och få miljöombyte och frisk luft.
JAG borde fundera mindra på vad jag inte gör utan vad jag SKA göra istället.

Men mitt ibland allt detta så finns det en musikutmaning som skall uppdateras, nämligen Liws.

Dag 19: Den mest överskattade ”klassikern”.
Jag har funderat på detta, jag har kikat runt på vad de andra har skrivit, jag har rivit mitt hår, men jag kommer inte på något alls. Faktum är att jag inte kommer på någon klassiker alls eller någon låt över huvud taget som jag inte tycker om. Ja förutom denna då >>>, men den har jag ju redan tagit upp.

Så jag hoppar raskt vidare till nästa som är:


Dag 20: En sång du sjunger i duschen. och som har blivit en dublett, se tidigare >>>. Så jag hänger på Madredetres låt nummer 20 och hennes sommarplåga som jag skrivit om här >>>.
Vi håller på och lyssnar oss tokiga på denna just nu. ÖVERALLT så hör man denna. På MTV minst tre gånger varje förmiddag, på alla födelsedagskalas vi varit på, på radion, ja ÖVERALLT.
Ungarna kan den utantill och till och med Irmas lilla rumpa börjar att vifta när hon hör denna.
Alla kan den.

Så långt har det till och med gått att det nu finns remixer hit och dit i alla former och rytmer.
Det är så här vi ska se ut tjejer, kom ihåg det. BLÄ!




MEN!
Det finns en dans till.
Man ska dansa alla tillsammans när man hör den, precis som på Macarena-tiden. Så upp nu allihopa och börja öva på movesen så vi kan dansen utantill när sommaren kommer.
Ett o två, hej o hå.



Allt är helt solklart va ;)
Öva på nu så kör vi en vidoekonferens i nästa vecka.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ha..ha..!! Det vore en syn :)Den kommer jag inte kunna sätta men kul vore det.

Krya på Er och ha en härlig lördag!

2012-03-17 @ 14:25:39
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Hyrestantanten

Ja, jag tror nog ni ska vara tacksamma över att slippa se mig i den dansen ;)

Den låten hör t.o.m. jag som inte är ute på några barer eller dansställen. Efter Karnevalen hade jag den i huvudet flera dagar...

Har ni sett den här? Med reservation för att jag har dåligt humor men jag skrattar jättemycket varje gång jag ser den.

http://www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4&feature=results_main&playnext=1&list=PL4CDADDDC563D3FA4

2012-03-17 @ 15:15:42
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/.
Postat av: Anonym

men stackare har du feber än hoppas nu den går bort snabbt, å va bra att du låter barnen ha svenskan oxå jag har flera vänner som bor i andra länder och de gör som du himla bra för barnen att få två språk,min ena väninna bodde i Amsterdam i många år men de har flyttat till Sverige nu och barnen är 2språkiga + att de har haft det mycket lätt att lära in engelskan+ nu läser de även franska i skolan som tillval ,ha nu en bra lördag och krya på dej

2012-03-17 @ 16:18:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Okej då lär vi oss dom stegen ;)

Krya på dig vännen. Kram fina

2012-03-17 @ 21:42:35
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: vuxenmamman

Men jag tycker så synd om dig att du är sjuk igen. Vilken otur du har vännen. Krya på dig och försök ta lite frisk luft så ska du se att du känner dig lite piggare.



KRAM

2012-03-18 @ 08:08:49
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: emelie-mamma till elliott och leila

oo...den låten är så härlig tycker jag. får en verkligen att längta utomlands tycker jag..iiih!



ska försöka att hinna med din smak utmaning om jag hinner till innan onsdagen!



hoppas allt är fint med er och att ni haft en härlig helg?



kramis

2012-03-18 @ 20:33:23
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0