Skrivet den: 2012-03-01 Klockan: 23:06:37

Låt nummer fyra

Musikutmaningen fortsätter för det blir fortfande ingen smal-lunch-trixande i köket att tala om. Är man sjuk och inte sugen, ja då får man ge kroppen vad den vill ha. Så länge som det inte handlar om choklad mitt i veckan. Fast är man riktigt dålig och svag så kanske det inte går att stå emot det begäret heller ;)

Svärmor var över med en bunke fisk-kroketter, något som man för övrigt absolut måste prova om man kommer ner hit och ska tapasera.
Så det blir dessa, grönsaks-potatismos och brysselkål till mig.

Oh som jag snöat in på brysselkål nu. Det är nästan så det är gravid-begärs-varning på´t.
Och nej, jag är inte gravid.
Trots romantiska middagar ;)

Dag 4: En sång du sjunger i duschen.

Aj aj aj. Jag sjunger ALDRIG i duschen. Jag har hört talas om detta fenomen men jag har aldrig kommit mig för med att göra det. Det är liksom som det faller bort när jag står där. Jag tänker på helt andra saker än att sjunga.

MEN!
Jag hade en period när jag bodde i Göteborg och var singel, då jag hade all tid i världen och ett jättebadkar. Ja jätte och jätte var det väl inte med dagens mått mätt. Men ett som man fick plats att ligga raklång i och ha vatten över hela kroppen .....samtidigt.

Då och då brukade jag ta mig sådana där bad och spa-kvällar och tände en massa ljus och satte på skön musik. Bland annat då den här låten som fanns på en avslappningsplatta som jag HADE. Den kom bort i bohags-separationen, som så mycket annat.

Här-om-dagen såg jag att filmen, där denna låten är huvudtema, gick på TV. Jag har fortfarande inte sett den.
Fy skämms Yohanna!
Och jag såg den heller inte denna kvällen. För filmen hade redan börjat och jag hade missat början på den.
OM den är så bra som alla säjer att den är. Ja då ska jag se den från början till slut och njuta. Inte hasta mig igenom en vardagskväll när risken för att jag somnar mitt i är riktigt stor.
Så jag väntar lite till.




Fast nu när jag satt på youtube och letade efter en passande musikvideo till denna låten så fick jag se en väldigt visande video av filmen. Så nu känns det nästan som om jag hade sett den.
Hmmm. Inte bra. Hoppas att den var redigt missvisande.

Så detta blir min låt med dusch-anknytning, låt nummer fyra.

/Y

Kommentarer
Postat av: Alfva

OJ, den filmen har jag också lyckats "missa". Men är det ingen text till? Jag är ju sån där tråkig som knappt kan lyssna på musik om det inte är bra trallvänligt. Även om det är hårdrock.



Jo, det blev lite akut här hemma med en bebis som fick andningssvårigheter och lite för hög feber för att läkare tyckte vi skulle få vara hemma utan övervakning. Men nu mår hon mycket, mycket bättre! :)

Kram

2012-03-03 @ 08:23:50
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0