Skrivet den: 2012-02-06 Klockan: 00:28:29

"Operation fettsanering" vecka 5 upplägg

UPPLÄGG vecka 5
- 15.900 steg om dagen.
- Plankan varje dag.




Denna veckan så ska jag faktiskt bara köra på och rida på framgångens våg sedan i fredags ;) >>>
Med det menar jag att jag ska fortsätta som jag gjort denna veckan med extra fokus på att försöka få till plankan varje dag, något som jag inte lyckats med under denna veckan.
Veckans upplägg gick ju så bra och gav rersultat så varför ändra på ett vinnande koncept?
Desutom så har det gått en månad sedan senaste mätningen, så på fredag blir det både vägning och mätning för att se vad som hänt.

Stegningen har gått jättebra denna veckan. Jag har nått upp till stegmålet varenda dag utom på helgen då det på lördagen fattades ett par steg och på söndagen då steg-f-n-skapet nollställde sig nån gång på eftermiddagen.
En aktivitet per eftermiddag var vad som fick det att gå så bra.

Plankan har det inte gått så bra med. Jag har kanske gjort den 2 dagar av 7 denna veckan. Men jag tappade sugen lite när jag såg att jag inte orkade så mycket. Enligt de som vet så ska man göra den tre repetitioner med 15 sekunders vilning mellan varven. Första gången så klarade jag 50 sekunder, nästan en minut ;)
Så 15 sekunders vilning men så orkade jag bara 20 sekunder på andra repetitionen. Då tappade jag sugen direkt.
Men det är ju detta man ska öva upp va?
Skärpning Yohanna. Tänk att du ska bli bättre ;)


Vecka 5 blir alltså en upprepning av vecka 4. Samtidigt som jag även fortsätter med de gamla punkterna:
Vecka 1: Kick off, vägning och mätning, börja med morgonrundor och sluta äta godis i veckorna.
Vecka 2: På med stegräknaren och anteckna stegantal, börja med två mellanmål om dagen och dricka mer vatten.
Vecka 3: Mer grönsaker i maten, minska på fettet och öka stegantalet till 15.900 steg om dagen.
Vecka 4: Minst 15.900 steg om dagen och göra plankan varje dag, tre repetitioner på varje sida.


* * * * * * *

Vecka 5 blir då:

- Stegräkningen
Veckans steg var:
Måndag: 17.113 steg
Tisdag: 20.045 steg
Onsdag: 16.925 steg
Torsdag:17.853 steg
Fredag: 18.099 steg
Lördag: 15.400 steg
Söndag: 10.000 steg
Det ger ett medel-steg-värde på: 16.490 steg om dagen KALAS! :D. Det fortsätter vi på även denna veckan.

- Styrkeövningen PLANKAN
Få till plankan minst en gång om dagen, tre repetitioner åt höger, vänster och rakt fram. Men den bästa träningen är den som blir av, om det så bara är tre sekunder.





* * * * * * *

På fredag kör jag fredagsvägning med utvärdering av veckan igen. Om ni skriver något på era bloggar under veckan, så skicka gärna in länkarna så ska jag göra en lista här under med alla oss som håller på och VAD vi håller på med under veckan.
Så man kan gå in hos varandra och läsa, peppa och se hur det går.
Nämn gärna i kommentaren hur mycket ni vill gå ner och hur ni ligger till nu.

Nu börjar det att flyta på, peppar peppar ;)
/Y


Fettsanerare ;)
- Yohanna i Las Palmas (4,8 kg kvar, 12,2 kg uppnått, GRATTIS!): fredagsvägning v.4

- Marie (1 kg uppnått, 10 kg kvar, GRATTIS!): vägning v.4

- AnneliH: upplägg v.6

- Du?

Kommentarer
Postat av: Marie

Minus två hekto den här veckan, sammanlagd nedgång ETT KILO. "Bara" tio kilo kvar:)

Min länk:

http://miruschkas.blogspot.com/2012/02/aterigen-of.html



Hoppas du får en härlig måndag!

Kram♥

2012-02-06 @ 07:38:11
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Åsa

Duktig är du :)

Nu e jag igång igen :) tack för din fina omtanke :)

Kramar sötnos!

2012-02-06 @ 10:37:01
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnnaPanna

DUKTIG DU ÄÄÄR!! HEJJAJAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Plankan är ju en killer! Im impressed dockan!! :D Den gör jag inte ens frivilligt på mina instruktörsledda pass...jo hon får piska mig till det! ;P Jäklig effektiv men ACK så jobbig!!

2012-02-06 @ 12:20:30
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: carina

Vad duktig du är :)

Själv skulle jag gärna vilja gå upp några kilon, känner mig så mager och tunn i ansiktet :(

Ha en fin dag!

Kramen♥

2012-02-06 @ 13:17:39
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad duktig du är :)

Jag ska väga och mäta mig nu i veckan, återkommer med resultat. Kanske blir det gymmet idag, om huvudvärken ger med sig vill säga.



Kram vännen

2012-02-06 @ 18:13:48
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ja, plankan är en killer :)

Vill bara meddela att jag har gjort mina promenader och det har gått sådär med plankan.....är inne i en formsvacka som heter duga...är inte så "pepp"...återkommer kanske nästa vecka...då jag förhoppningsvis känner mig lite duktigare...

Kram!

2012-02-17 @ 10:06:08
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0