Skrivet den: 2012-02-27 Klockan: 14:05:32

Måndagslista och parkhäng

Så där ja.
Nu är vi hemma och på plats igen >>>.
Irma sover och Alexander tittar på film. (Vänligen bortse från dammet på TV-bänken och klädhögen i soffan, tack!)
Jag har röjt i köket och nu kan jag sätta mig ner en sväng innan det blir dags att trixa till en lunch.

Vi gick till doktorn och fick beskedet streptokocker efter en liten provtagning i halsen. Så nu blir det penicilin i 10 dagar här.
Inte roligt med medicin men skönt att veta att vad det var och att lindring nu är på väg.
NU är det bara att hålla tummarna för att baciluskerna inte ska hoppa över till någon annan i familjen.

Tack för alla kommentarer och hälsningar. Jag blev lite orolig där ett tag när jag såg hur det såg ut.
Och så är det ju aldrig roligt att se sina små lida och när de inte äter.
Men nu har vi hopp inför framtiden igen.







Nu när jag fått ett par minutrar för mig själv så är det klart att vi kör en måndagslista.


- att vi kom till doktorn och har fått medicin för Alexanders hals. Nu ska här bli tillfriskning.

- att jag kom ut på en runda igår kväll trots att Alexander var mitt uppe i en spy-period och trots att jag gått och skjutit på rundan hela dagen och försökt komma undan den. Jag ska inte hoppa över rundan på morgonen. Det blir svårare att komma ut senare.

- att det INTE var musikmackapären som lagt av här-om-dagen >>>. Det var hörlurarna. Fortfarande lite tråkigt men mycket billigare att införskaffa nya.

- att vi kom ut en sväng i parken i lördags, därifrån bilderna här ovanför. Det kom ett SMS om att hela högen var i "vår" park men jag hade verkligen ingen lust att gå ut. Jag hade massvis med saker att göra hemma. Hur som helst så gick jag i alla fall ut och det var ju som vanligt skönt och trevligt att träffa folk. Det är jag stolt över, att jag tog tag i mig själv.

- att idag är det måndag och då kommer Älsklingen hem tidigt och jag ska gå på föräldrasamtal i Alexander skola. Det var ett tag sedan.

- att solen skiner idag och det verkar som att värmen och våren kommit tillbaka. Sommarstugan står ledig och man kanske skulle påbörja sol- och badsäsongen ;)
Inte riktigt än. Först måste vi göra ett rum åt Irma.

- och det är jag glad för också, att vi ska göra ett rum åt Irma naturligtvis ;)

- att jag lyckades se en melodifestivaldeltävling i lördags. Med den bärbara på matbordet, matandes ungarna. Men det gick jättebra och ungarna var roade. Nu fick jag ju mersmak och trode att det var en deltävling kvar. Men detta var vist den fjärde och sista så jag var helt ute och cyklade. Men stora finalen måste bokas in och tittas på.

- att veckans REAL LIFE handlar om kärlek och det ska bli så kul att läsa vad alla har att tycka om den.


Nu är det dags att börja med lunchen.
Ha en skön måndag.

/Y

Kommentarer
Postat av: sara

roligt att du kikade in hos mig! :) den toppen som även finns i klänning finns på h&m till ett bra pris. dock passade varken toppen eller klänningen mig, synd eftersom dom var riktigt fina! :)



Hoppas du får en bra start på veckan :)

2012-02-27 @ 14:37:38
URL: http://sarakarlson.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Skönt att det inte var något allvarligare! Krya på lillprinsen!!



Ps. jättemysiga bilder från parkdagen!!



KRAMIS och försök nu ha en lung och mysig vecka!

2012-02-27 @ 14:58:47
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vad härligt med lite parkhäng :-)

Ja tänk om man vann det där, det vore häftigt :-)

NNu har jag lite mingelbilder uppe i varje fall .

2012-02-27 @ 15:22:03
URL: http://madelein.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: samma här ju, men med text istället ;) Väskor ja, jag är hopplöst dålig på att använda dem. Idag när jag skulle ut och shoppa en kom jag likt förbannat hem med en keps istället ;P



Hur kommer det sig att alexander kräks, är det biverkning av penicillinet? Hur som helst: den stackaren! Tur att penicillin brukar bita bra på streptokocker.

2012-02-27 @ 15:25:15
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: gunsan

Vad skönt att ni kom iväg till doktorn o att den fina lilla killen fick medicin, nu hoppas vi på snabb bättring;)



Bra att du tog beslutet att ta en sväng till parken;))



kramizzzz

2012-02-27 @ 15:36:23
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: sara

tack så mycket! :)

2012-02-27 @ 16:01:51
URL: http://sarakarlson.blogg.se/
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Hejsan!



Hihi ja det var skoj, kunde varit roligare om jag inte känt mig så dålig... :(

kram kram

2012-02-28 @ 13:32:37
URL: http://familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0