Skrivet den: 2012-12-31 Klockan: 01:16:35

Här har det ståtts i köket

....HELA dagen och jag vill ju inte skryta ;) men jag lyckades faktiskt knåpa ihop lussebullar, jullimpor, saffransbröd med mandelmassa i, pepparkakscheesecake och en halv räkcheescake på G i kylen. Den får jag slutföra i morgon.
Nu känner jag att jag är färdig bakad för idag.
 
 
 
 
För det blev ju bättre idag >>>, det BRUKAR ju bli det ;)
 
Jag stoppade som sagt Lillskatten i säng för att sova av sig det dåliga humöret. Det knepet lyckades INTE. Hon vaknade på lika dåligt humör som hon somnade. Så vi får hoppas att hennes gnällande idag var en urladdning också och att vi slipper det i morgon (nyårsafton).
 
Killarna blev ju också utskickade för att tvätta bilen och själv la jag mig i badet för att tvätta bort MITT dåliga humör.
Gick lite si och så.
Men så stängde jag in mig i köket och trixade där HELA eftermiddagen. Alldeles för mig själv, på MITT sätt och med MIN musik.
Älsklingen blev nog lite putt för han fick ta hand om ungarna hela den tiden MEN jag behövde bli på bättre humör.
 
Och det är något visst med att stå i köket och ha hundra kastruller igång.
Något avslappnande över det.
Som att driva en jätteorganisation men där BARA du bestämmer och INGEN kan ifrågasätta hur eller i vilken ordning du gör saker.
Att ha många bollar i luften gör att man inte kan tänka på NÅGOT annat utan måste koncentrera sig på att inte ha ihjäl någon (bränna något) ;)
 
Typ: jag gör denna degen nu så kan den stå och jäsa medans jag steker lunchen. Och så rör jag ihop den här degen som kan jäsa när det första är i ugnen. Medans denna är i ugnen så får jag tid att röra den smeten och när det blir ett ögonblick ledigt i ugnen kör jag in denna plåten.
Som att rodda en show fast kanske lite mindre glamouröst ;)
 
Jag kom ut ur köket lugnare, på bättre humör MEN trött.
Nu har jag fixat.
 
 
 
Men det blev lite nervöst där ett tag när andra degen inte ville jäsa på en gång utan tog sin lilla tid. Eller när mjölet tog slut mitt i lusse-bulle-degs-rörandet och jag fick ta till fullkornsmjölet. Men det gick bra. Degen jäste till slut och lussebullarna märks ingen skillnad på.
Men det såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig i köket.
Jag tycker om det så ;)
 
 
 
 
 
 
Jag är nöjd med mitt dagsverke.
Mindre nöjd med hur dagen varit men får inse att vissa dagar bara är SÅ.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

♥♥ GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
Hoppas att ni får en underbar dag och en fin start på 2013
KRAM

Svar: Ett gott nytt tillbaka önskas naturligtvis till er där borta i torpet.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 09:32:25
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: AnneliH

Det må jag säga :) Du fick till ett gott slut och ni kan börja mumsa på ett GOTT NYTT!

Svar: Här blev det så jäkla mycket gottis att det är tur att hela släkten kommer och äter upp det. Och inte jag bara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 10:06:20
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Oj vad du hållt igång! Bra där att du tar befäl över familjen så du får egentid ibland du med!

Själv börjar jag bli friskare men känner mej inte helt hundra så jag tar nog det ganska lugnt idag.

Kram och gott nytt år! <3

Svar: Gott nytt FRISKT 2013 önskas tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 10:18:51
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Jenny

Later som en bra urladdning och OJ vad mycket gott du fick fixat i koket. Harligt!

Halsningar fran Wales

Svar: Ja det blev en jädra hög med bullar som jag INTE ska äta ;) he he.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 10:26:42
Postat av: Anna

Ibland behöver man de där urladdningarna för att orka börja om på nytt! Och vilken nystat du fick med allt fixande i köket!

Inget dåligt samvete ska du ha heller! Alla behöver få explodera ibland för att må bättre efteråt! Och för att faktiskt via att man inte tar vad som helst och bara ställer upp!

Önskar dig en toppenbra Nyårsafton!

Stor kram

Svar: Ja det blev en redig ruljans där inne i köket ;) Och ett gott nytt 2013 önskar jag dig Anna.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 10:48:44
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Hyrestanten

Wow! Det var då inte lite du lyckades åstadkomma. Det låter smart att låta ett par timmar i köket fungera som terapi.
Hoppas ert nyårsfirande blir trevligt och så önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Svar: Bästa terapin ever....hittills ;) Och detsamma önskar jag ditt nyår 2013.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 14:27:29
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Anna

Du ska va mer än nöjd!!!
God fortsättning!
Har lämnat mitt bidrag till Real Life 2012!

Svar: Jättekul. Jag kilar in och läser.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 15:08:36
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Mor & Far

Vilken energi, bra jobbat nu kan du vara stolt. Har du skaffat nya hyacinter, trodde inte de fanns i Spanien?

Svar: IBLAND finns det SVINDYRA hyacinter att hitta här. Men man ska inte lite på det. Bättre att smuggla från Sverige ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 16:14:13
Postat av: Catarina

Duktig du är!

Jag vill önska dig ett riktigt Gott Nytt år!

Kram Catarina

Svar: Detsamma Catarina, detsamma ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 17:07:37
URL: http://keckla.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0