Skrivet den: 2012-04-09 Klockan: 00:00:46

Vår påskafton

Direkt på påskaftonsmorgonen så började Alexander riva i skåp och lådor. När jag förvånat frågade honom vad han höll på med svarade han att ha letade efter ägget som påskharen hade gömt.
Suck!
Jag öppnade visst Pandoras ask när jag invigde Guldklimpen i påskharens och påskäggens tradition förra året ;)
Det var nästan så att han hittade all rekvisita som jag införskaffat inför skattjakten men inte hunnit att förbereda.



"Påskharen" kommer och lämnar ett brev som ungarna får leta på. I brevet finns en ledtråd till vart ägget är gömt.
Förra året så fick alla var sitt ägg med godis OCH present. Men i år hade oranisatören inte haft så mycket inspiration att fixa så det blev ett ägg till hela familjen. Godis + klistermärken till ungarna. Det gick hem det också.






Men man får inte vara lättstött när man är rolighetsorganiserande mamma. Det första Alexander sa när han slet upp påskägget och fick syn på Dora-klistermärkena till Irma var att "Maaaaaamma, jag vill INTE ha Dora-klistermärken. Jag vill ju ha Blixten-klistermärken."
Naturligtvis så fanns det Blixten-klistermärken UNDER Dora, men dessa hann han aldrig hinna hitta innan han började gnälla över de han hade hittat.
:(

Samma sak var det med födelsedagskalaset som jag slet som ett djur för att fixa >>>. Några dagar efteråt, när vi varit på kompisens lokal-fixade födelsedagskalas >>>, så deklarerade Guldklimpen högt och ljudligt att:
- Mamma, mitt kalas var jätteTRÅKIGT! Jag ville ju ha ett som Arico. Hans var ju JÄTTEkul.

Suck!
Ja man får inte vara lättsårad som mamma ;)



Skattjakt, godis och klistermärken till ungarna alltså. Så långt var allt frid och fröjd.




Så blev det påsklunch och man hade ju gjort så gott man kan; ägg, skagentoast, potatismos till ungarna, julskinka och sill.
Kalasbra tyckte jag i alla fall ;)

Men jag får väl förklara detta med julskinkan >>>. Jag trodde ju att jag skulle bli utan julskinka i år eftersom affärerna inte börjat att sälja dem än när mina föräldrar skulle komma hit i slutet av oktober och jag beställt en av dem för hitsmuggling.
Så jag köpte mig ju en på IKEA >>>.
Fast så fick de tag på en i alla fall, mina föräldrar.
Så nu hade jag två.
Och så var jag ju sjuk i julas >>>.
Kunde inte alls njuta av skinak och mat.
Så då lovade jag mig själv att jag skulle ta Ikea-skinkan till påsken och riktigt njuta av den.
Så därav denna julskinka på påskbordet. Man tager vad man haver.


Sen gick vi och badade fast det såg ut som att det skulle börja att regna vilken sekund som helst. Men det gjorde det inte. Inte förens vi alla låg i våra sängar och snusade och sov så brakade det lös.
Och så blev det en blöt, men mysig söndag >>>.



Det var vår påskafton det.
Hur hade du det?
Ge mig din länk så får vi gå in och kika hos dig.


/Y



Påskfirare:
- Anna
- Du?

Kommentarer
Postat av: Anna

Vår påskafton tillbringade vi upp epå vinden med att röja och städa (http://smid.blogg.se/smidsfashion/2012/april/dagens-foto-7-april-gamla-brev-och-vykort.html).



Vi hade tänkt ha en lugn kväll med en bra film och hembakad pizza och komma i säng i tid (börjar bli gammal...). Men plötsligt var kl 19.30 och där stod jag och skulle bädda rent i sängarna och golvet skulle rengöras innan pizzan kunde bakas! Men självklart blev det pizza (och vin) och film, men klockan hann bli mycket mer än vad vi tänkt oss. Men vad gör det när man är ledig?!

2012-04-09 @ 09:20:55
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Det är så spännande med denna påskhare ju :)



Här hemma har vi inte firat påsk mer än att vi har lite påskris, en liten påskhäxa och såklart påskägg till ungarna. Vi har inte ens ätit någon påsklunch ... men men, det tar vi igen nästa år istället ;)



Kram

2012-04-09 @ 09:41:37
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Det gick faktiskt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, det var inte så krångligt att vara själv med 2.k

2012-04-09 @ 11:46:38
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vad mysigt det ser ut!

PS! Jag är alltid sugen att vara med i utmaningen men jag har teflonminne :P Skall försöka få till det :S

2012-04-09 @ 12:36:45
URL: http://madelein.se
Postat av: Spanienfrugan

Trevligt med påskmat på aftonen ändå. Julskinka är inte dumt, så det kan man ju äta när som faktikst. Äggletarjakten tycker jag att du skall hålla liv i, skoj!

2012-04-09 @ 14:31:26
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej kära du!

Mysigt!

Så roligt med påskäggen. Men ja, man får verkligen inte vara en lättsårad mamma. barn är ärliga, sjukt ärliga. ha ha



Måste bara berätta en sak, varför vet jag ej men jag kom på detta nu ha ha



För något år sen kom Cornelia in till mig i sovrummet jag reste mig ur sängen och vände mig om för att sträcka mig efter ngt. Då utbrister Cornelia helt hysteriskt - Mamma du har ngt i rumpan!!! Va? skrattar jag? Tittar på min dotter som ser helt rädd ut med jätte stora ögon står o pekar på min rumpa helt förskräckt.

Jag kände men nej där var inget på min bakdel som inte skulle vara där =) - JO skrek hon! Ngt sitter fast i din rumpa mamma!!

Ha ha jag hade stringtrosor på mig, vilket jag typ aldrig har, bara till vissa byxor som kräver de. Men hon hade aldrig sett mig i de ju ha ha

stackars barn. jag vek mig dubbel av skratt samtidigt som jag "skämdes" lite inför henne



barn e underbara

2012-04-09 @ 21:02:01
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej kära du!

Mysigt!

Så roligt med påskäggen. Men ja, man får verkligen inte vara en lättsårad mamma. barn är ärliga, sjukt ärliga. ha ha



Måste bara berätta en sak, varför vet jag ej men jag kom på detta nu ha ha



För något år sen kom Cornelia in till mig i sovrummet jag reste mig ur sängen och vände mig om för att sträcka mig efter ngt. Då utbrister Cornelia helt hysteriskt - Mamma du har ngt i rumpan!!! Va? skrattar jag? Tittar på min dotter som ser helt rädd ut med jätte stora ögon står o pekar på min rumpa helt förskräckt.

Jag kände men nej där var inget på min bakdel som inte skulle vara där =) - JO skrek hon! Ngt sitter fast i din rumpa mamma!!

Ha ha jag hade stringtrosor på mig, vilket jag typ aldrig har, bara till vissa byxor som kräver de. Men hon hade aldrig sett mig i de ju ha ha

stackars barn. jag vek mig dubbel av skratt samtidigt som jag "skämdes" lite inför henne



barn e underbara

2012-04-09 @ 21:02:42
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0