Skrivet den: 2012-04-08 Klockan: 12:56:27

Hemvändardag

Idag när jag vaknade i gryningen och gick pâ toa sâ hörde jag ett konstigt ljud pâ takfönstret, regn, SPÖregn.
Vad mysigt!
;) 


Det gjorde absolut ingenting, pâsklovet är slut och det är dags att plocka ihop, städa av lite och bege oss hem mot Las Palmas. Vi vill försöka att komma undan de stora köerna pâ motorvägen som oundvikligen bildas när alla ska hem frân södern till hemmen i norr.

Därför sâ hade vi tänkt att âka nu vid lunchtid, efter ett besök pâ MacceD, mamma vägrar laga mat idag ;)

Men eftersom det är dâligt väder sâ kanske alla tänker som vi och beger sig av hemmât tidigt.
Vi fâr se.
Hur som helst sâ regnar det inte längre utan hâller pâ att spricka upp. Hár kan det inte spöregna FÖR länge, dâ sjunker ön ;)

Men det var mysigt med spöregn. Tror att pâ de 8 âr som jag bott här har jag bara sett det regna här nere tvâ gânger. Jag fick plaska iväg och köpa frukostbröd och det luktade sâ härligt, sommarSverige.
Och till fruksosten sâ tände vi kanel-ljus och myste.



Men nu är det dags att fortsätta röjja här.
Las Palmas väntar.

/Y

PS Senare idag tänkte jag berätta om vâr pâskafton. Har du skrivit om din pâ din blogg? Skicka länken till mig sâ gör jag en lista med pâskaftonsinlägg som vi kan titta pâ. Det är sâ kul att se hur andra har det ;) Jag är ingen skvallertant, nej dâ ;) DS

Kommentarer
Postat av: Spanienfrugan

Skall bli kul att se hur ni firat påskafton. Här har det regnat till och från hela helgen och varit lite småtrist vädermässigt, men vi har försökt att väga upp det mesd annat roligt.

2012-04-08 @ 16:47:28
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Ninja

Jag bara latar mig hela helgen, förresten det finns räkor på tining i köket....

2012-04-08 @ 19:58:18
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Mollan70

Hej och god fortsättning på påskhelgen. Tänka sig att man t.o.m kan längta efter regn. =) Håller med om att det doftar så gott.

2012-04-08 @ 20:15:35
URL: http://www.metrobloggen.se/mollan7
Postat av: Freja

Vilken fin familjebild, alla ser naturligt glada och nöjda ut, inga stela kameraleenden! Jag reser bort i morgon, så jag hinner inte skriva nått nytt inlägg, men jag kan sno ett från förra påsken ;-) Lägger in en länk under reallifeinlägget!

2012-04-08 @ 21:30:06
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Hyrestantanten

Håller med om att bilden var fin och man blir så glad av den.

Jag vaknade också av ett främmande ljud i morse, trodde först det var möss i lägenheten. Äntligen regn! Den här vintern har ju varit så lång och kall och torr.Tycker jag iaf men eftersom jag tillbringar den mesta tiden inomhus kan det hända att jag tror det är kallare än vad det är. Förra vintern regnade det jättemycket och jag minns hur enda sättet att ta sig nånstans var att gå barfota i foppaskorna. Den lägenhet jag bodde i då var gammal och orepad, så det regnade in både i badrum och garderob. (Bloggade faktiskt om det tidigare idag.)

2012-04-09 @ 01:29:40
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0