Skrivet den: 2011-10-30 Klockan: 11:55:27

Söndagsmorgon med kriminallitets-tänkande

God Morgon Söndag!

Sommartid ihågkommen, ungar som fattade omställningen och sov till 8-8:30, morgonrunda, dusch, frukost och nu blogginlägg - CHECK!

Las Palmas den 30 oktober klockan 10:00 23 grader och moln med uppsprickande sol.

Vi gör oss i ordning för att åka söderöver. Idag tror jag minsann att det är dags för en liten utflykt.
Kanske ett utflyktsmål som vi varit på tidigare >>> men som jag har hört önskemål om att besöka igen. Ja sanningen att säja så är vi där nästan varenda gång de hälsar på. Men nu senast, på dopet, så blev det inget besök.
Vad tror ni att det blir?

I morse när jag var ute på min fettbrännartur, så fick jag en konstig tanke i huvudet.
När jag går så går jag genom ett sk. konfliktivt område, eller med vanliga ord SLUMområde, men många skumma typer. När jag kom gående så mötte jag just precis en sån SKUM typ och en tanke for genom huvudet på mig:
-Om han sticker kniven i mig nu så finns det ingen som ser oss eller jag har ingenting på mig som visar vem jag är.
Vart kommer allt ifrån?

Men lite hade det väl att göra att vi satt och pratade just om kriminalliteten, här och i världen, med mina föräldrar igår.
Älsklingen berättade att har ett annat sk. konfliktivt område på sin rutt, som han ska lämna varor hos. Han har haft tur och haft just den matvaruaffären i just det konfliktiva området (äh vi skiter i det ordet, är det nån som tar illa upp om jag skriver SLUM?) tidigt på mornarna.
Så tidigt på mornarna att alla ligger och sover då, speciellt alla "skumma" typer.

En dag så kom han till denna affär lite senare dock och kom ihop sig och började att snacka med en annan jobbare som kör ut andra varor till just denna affär.
Den andra jobbaren frågade Älsklingen om han inte hade haft inbrott i lastbilen när han varit här. Och Älsklingen svarade att det hade han inte.....hittills.

Då berättade den andre jobbaren att han haft ett otaligt antal inbrott i sin lastbil i just detta området. Han lastar sin lilla packkärra med varorna till affären och STÄNGER och LÅSER sin lastbil för att gå med varorna till affären. Men så fort som han vänder ryggen till lastbilden så är de skumma typerna där och bryter upp lås och klipper av kedjor på lastbilden och rånar den på sitt innehåll.
Gång efter gårng...

Jobbaren berättade att han blivit så trött på detta att han kommit överens med sitt jobb om att göra just detta området SIST på sin rutt.
Sist då lastbilen är tömd på sitt innehåll.
Då, sa jobbaren, då ställer jag upp lastbilsdörrarna på vid gavel så att de ser att det inte finns något där att råna. Så behöver de inte bryta upp lastbilen och förstöra den.
För, förutom att man blir av med varorna, så måste man polisanmäla saken, åka till verksaden för att laga låset och missar en massa tid och pengar som INTE jobbet står för.

Visst är det hemskt?
Och jag kan LOVA er att detta är inga fattiga killar som gör detta, vars barn är på gränsen att svälta ihjäl och de gör detta för att klara livhanken.
Nej det är killar i fina bilar med guldkedjor om halsen som inte har något jobb, men som på något konstigt vis lyckas leva lyxliv ändå.
Och in och ut ur häktet, vecka in och ut...

Trött blir jag.
Och rädd....när jag är ute och går.

Men nu är det dags att åka och umgås lite.
Härlig söndag på er.


/Y


Ps Gårdagen steg i stegtävlingen. Det blev en redig bunt med steg trots allt. DS


Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter ju väldans läskigt.

Men finns det ingen polis etc som kan patrullera området ifall det är så känt för sina kriminella?

Är glad att vi bor här där vi bor, inte så värst mycket slum, krimenella eller läskiga områden.

Norrlands glasbyggd är bra positivt ibland.

Ha en bra fortsättning på söndagen.

2011-10-30 @ 14:14:14
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Ansibecki

När man börjar tänka på det är det ganska obehagligt vad som skulle kunna hända. Men är det inte i de flesta fallen de som redan är inblandade på något sätt som skadar varandra? Fast man kan ju aldrig vara på den säkra sidan... Ha en fin dag!

2011-10-30 @ 14:27:32
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Chiquita

Det är så himla tråkigt att man ska måsta gå omkring och vara rädd. Tyvärr så har jag(Chiquitas matte) upplevt mer kriminalitet i Spanien än i Sverige, men här ökar det också. När man dessutom läser om den arbetslöshet som finns i Spanien så förstår man att även kriminaliteten ökar. Var rädd om dig. Du har väl en stegräknare med överfallslarm?

2011-10-30 @ 17:21:40
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com
Postat av: Maya

Usch det där låter ju riktigt läskigt!

Ha en fin kväll!

Kram Maya

2011-10-30 @ 17:51:25
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Vuxenmamman

Jag förstår att du blir rädd och att du funderar på det är när du är ute och går.

Tycker det är obehagligt att gå ensam.



KRAM

2011-10-30 @ 18:42:05
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Jenny

Ibland är det tur att man inte tänker för mycket på "vad som skulle kunna hända" för då skulle man ju ständigt gå runt och vara rädd. Jag gillar INTE att vara själv i tunnelbanan på kvällen, och jag låser faktiskt bildörrarna då jag åker genom ett visst område (ja man får säga SLUM) i Stockholm... men annars är jag inte särskilt rädd av mig.



Hoppas ni haft ännu en mysig dag där nere !!!

kramiz

2011-10-30 @ 18:46:04
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Obehagligt!!



Såna tankar kan jag oxå få när jag är ute och går (då har jag förvisso inget "sånt" område nära mig men endå...



Du får införskaffa ett gäng larm och stavar kanske så du kan "fäktas" lite om det kommer någon ;)



Kram

2011-10-30 @ 19:47:58
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Miriam

Hu vad läskigt! Ja man vet aldrig vem man möter. Jag som bor på landet tycker att jag har det så lugnt, men man vet ju aldrig vad det är för galningar som är ute. På höstarna brukar det vara mycket inbrott i sommarstugorna och då hittar dom även ibland till de permanentboende. Och tyvärr finns det ju den kategorin som inte bryr sej om ifall folk är hemma.... Och vi bor ensam på vår väg och det är ingen som kan se oss.

Men jag försöker att inte tänka så, men om det skulle svänga in en bil på gården på natten skulle jag nog darra en väldans massa.....

Må så jättegott!

Kram Kram!

2011-10-30 @ 22:27:10
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com
Postat av: Freja

Huu, ta hand om dig, det låter scary!

2011-10-30 @ 23:00:50
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Helene

Men...jag vill oxå ha sol och värme...

Jag kommer och hälsar på dig tror jag = ))

Ha det gott.

Kram Helene.

2011-10-30 @ 23:12:08
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0