Skrivet den: 2011-10-17 Klockan: 23:48:30

Stegtävling

I morse när jag satt och surfade hit och dit bland bloggarna så sprang jag på:



En stegräknar tävling som håller på under en månad och som alla som har en stegräknare kan vara med i.

Jag hade hört talas om denna tävling innan och att den skulle köra igång igen. Men likt förbenat så missade jag starten och ligger nu TVÅ hela dagar efter konkurenterna ;(

Och halva dagen idag hade ju gått också när jag fick upp ögonen för detta så det var bara att springa in i badrumsskåpet och rafsa runt där för att hitta min stegräknare som varit i arrest under sommaren.

Arrest för att ha räknat fel och nollställt sig utan förvarning ett OTALT gånger. Det är inte en liten försummbar olyckshändelse vi talar om här. Utan rent och skärt sabotage från stegräknarens sida.
Där av arresten.

Jag har också märkt att den, stegräknaren, är extra känslig för valet av trosor. Med vissa trosor så räknar den på bra och man kommer lätt upp i det antal steg som man har kommit överens om med sig själv. Medans det med andra trosor så räknas bara vartannat steg, eller så tar den helt sonika paus mitt i stegandet. Jag har inte riktigt tagit den på bar gärning än. Så jag vet inte vilken taktik den har. ELLER vilka trosor som den föredrar heller för den delen.

Så under sommaren så har jag kört utan stegräknare och räknat helt krasst med att den långpromenaden, som jag går varenda kväll, får upp mig i det antalet steg som jag borde ligga på.
Och nu när skolan har börjat med vändor hit och dit så har jag numera ingen aning om på vilket antal jag ligger.
Upp till bevis.

Men nu när jag hittade stegräknaren och fick på mig den så hade ju halva dagen gått. Så idag blir ingen bra revisions punkt. Får hoppas att jag kommer ihåg att ta på mig den i morgon.

Precis innan vi åkte till IKEA nu på eftermiddagen så stog stegräknaren på 4000 steg. Kändes bra.
Men när vi kom hem från ett bra antal timmars IKEANDE så stog stegräknaren på 1500. Kändes inte SÅ bra. Har jag typ gått SÅ långsamt på IKEA att stegräknaren räknat baklänges?

Fast nu när jag kom in efter kvällens runda i parken så stog räknaren på 8154. Dessa + de 4000 innan (hur många steg som försvann i vimmlet på IKEA får vi aldrig veta ;)  ) blir 12.154 steg. Det känns ju ganska bra för att vara en HALV dag.
Vad som känns MINDRE bra var ju att mackapären började nollställa sig redan fösta dagen efter arresten.

Vi får väl se vad det är som domaren säjer om min stegrapport. Vad som blir godkänt eller ej.

Nu en god natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Martina

2011-10-18 @ 01:14:25
Postat av: Martina

Köp dig en ny rekomenderar jag! Stegraknare.se är supersnabba på attskicka, ganska billiga oxå.

2011-10-18 @ 01:16:41
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det är verkligen surt när den nollställer sig, hoppas att den bara är lite seg efter att ha legat i badrumsskåpet hela sommaren. Vet att det finns en som man hänger runt halsen, då slipper man ju vara orolig för att man har fel trosor ;-) Funderar själv på en sån när jag kan börja gå ordentligt igen. Nu haltar jag ju fram så några 12000 stegs promenader är ju inte direkt aktuellt tyvärr, annars hade jag lätt hakat på den här utmaningen! Lycka till!

2011-10-18 @ 08:23:49
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Linda L2K

Men åh, vilken bråkig stegräknare! Men gör som Martina sa, köp en ny! Stegraknare.se har dessutom 10% rabatt för att Willvin Walkers ett par dagar till. Ange kod Willvin i så fall!



Nu ska jag leta reda på ditt inlägg om att inte få fler barn... Jag har i alla fall för mig att det var du som skrev det och det berörde mig! Just den där tanken på att aldrig igen....

2011-10-18 @ 12:40:08
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Dags att köpa en ny stegräknare kanske ;) Kram fina

2011-10-19 @ 14:00:14
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0