Skrivet den: 2011-10-07 Klockan: 11:50:15

Fredag UTAN rutiner

God Morgon fredag!
Här har vi en dag helt utan rutiner, JAG som gillar rutiner så mycket >>>. Allt är upp och ner och det är bara att försöka att göra det bästa av det ;)

För det första så är Älsklingen hemma och har sovmorgon. Det har typ ALDRIG hänt under mina 8 år här. De har fått ledigt nu på morgonen för att sedan bli inkallade till möte från och med lunch ända ut på kvällen. VÅR fredags-mys-kväll. Fast med tanke på hur bra som vi brukar lyckas med den så kanske det inte gör så mycket ;) >>>

Fast det är ju rent skrattretande att de på Älsklingens jobb ska kallas in till stormöte på en FREDAGSkväll för att snacka team-work eftere att de först tvingar dem att jobba mer än vad som står i kontraktet >>> och sedan INTE betalar ut lönen i tid >>>.
Kanske vore en GOD idé att lösa de "små" problemen först :S

Sen så fick Alexander feber i går kväll när vi kommit hem från lunchen hos svärmor. >>>
Förklaras måste nog att fisken som vi ÅT inte var huvudet som jag tog kort på ;) Det låg ute i köket, huvudet, och väntade på att bli buljong. Men jag var tvungen att fota det för det såg så piraya-aktigt ut ;)

Alexander hade 38 grader och lite till på kvällen och jag bestämde mig för att ge paracetamol. Har som regel att är det under 38 så låter jag kroppen försöka sköta om sjukan på sitt eget sätt. Men blir det över 38 så ger jag medicin, speciellt om det är kväller och dags att sova.
För husfridens skull ;)

Så han fick medicin, men när jag var uppe och kände på honom igen vid 3-snåret så var han glödhet och sov oroligt. Så då stoppade jag in en dos till i rumpan. Vad bra sånna piller är, så slipper man väcka dem och trassla med sked och flytande som bara spills eller spys upp.

Sen sov vi ALLA till klockan 8 på morgonen. Jag stängde av väckarklockan eftersom Alexander haft feber och alltså INTE borde gå till skolan.
Men klockan åtta, DÅ vaknade vi av att Alexande stog och gnydde på sitt rum. Så vi rusade ju upp skräckslagna naturligtvis. Och hittar honom hängandes på sängkanten, glödhet och klagandes på att benen inte fungerar.

Så det blev att klä på oss, i med en dos medicin, denna gång Ibuprofen eftersom Paracetamolen inte haft någon effekt och så i med ungen i barnvangnen och springa upp till vårdcentralen för en akuttid.

Det var ingen fara. Febern gick ner och Guldklimpen piggnade till av Ibuprofenen. Men jag blev ju JÄTTEorolig på grund av operationen >>> för inte ens två veckor sedan. Jag tänkte att nu har han fått den där sjukhusbacillen och är jättesjuk.

Min far fick den för ett par år sedan när han opererades och var på väg att stryka med. Sjukhusvistelse och JÄTTEstark antibiotika satte stopp för det. Men det är INGA saker att leka med.

Läkaren tog ett halsprov på Alexander, tittade i öron och hals, och konstaterade att det INTE var några bakterier som spökade. Troligtvis ett halsvirus och vi blev hemskickade med kureringen febernedsättande i nödvändiga fall.
Vi får hoppas att det är så nu.
Alexander är mycket piggare nu i alla fall.

Men dagen har börjat kaotiskt och fortsätter utan vanliga rutiner.
Pappa är hemma i ett par timmar till.
Alexander är hemma från skolan.
Yohanna har INTE hunnit ut på morgonprommenix, men planerar att ta sig en sväng, själv, nu när pappa är hemma. Frukosten ska bara få hinna lugna ner sig lite.
Irma sov förhållandevis länge idag, så vi får se när hon vill sova förmiddag.
Hon fyller i alla fall 14 månader idag och det måste jag ju göra en special om.
Pappa ska vara borta HELA eftermiddagen och kvällen så underhållning för övriga familjen måste lösas.
OCH jag har tid hos hårfrillan klockan tre. Svärmor har lovat passa barn i en timme som bara ska bli min :)
Och så har det ju varit fredagsvägning, det måste jag ju berätta om.

Vi kör på här så får vi se hur det slutar.
Man har lixom aldrig tråkigt hemma hos oss...

/Y

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Vad jobbigt att Alexander var så dålig, skönt att han är piggare nu iallafall. Jag hoppas att det håller i sig.

2011-10-07 @ 12:08:28
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oj, det verkar hända en hel del hos er... Otäckt det där när benen inte bär. Hoppas nu att A. kryar på sig och att ni kan få lite lördagsmys istället.

2011-10-07 @ 13:19:31
Postat av: Åsa

Hoppas Alexander kryar på sig fort, och ni får en mysig Fredag!

2011-10-07 @ 17:15:55
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Marie

Men oj, vilken dramatik!

Det är skitjobbigt när barnen är sjuka, man önskar att man kunde ta allt själv.

Hoppas nu att det blir en mysig kväll ändå!

2011-10-07 @ 18:26:39
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: ansepanse

tur du har som har svärmor som kan ställa upp så att lite av rutinerna ändå blir som de brukar :)

kramar

2011-10-07 @ 19:15:27
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vilken dramatisk natt och morgon!

Hoppas verkligen det blir lugnare för er

alla natten som kommer.



Kram!

2011-10-07 @ 19:20:54
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Kina

Oj, inte kul när ens små guldklimpar är dåliga. Hoppas dom kryar på sig snabbt. Jag är också själv, gubben min är på väg hem från en konferens med kedjan han jobbar för.

Kram Kina

2011-10-07 @ 19:58:51
URL: http://kinasvardag.blogspot.com/
Postat av: LINDSHE

Hejsan i höstmörkret!



Nu har jag 2 mysiga tävlingar igång :) Var gärna med och tävla!



Vinn en egendesignad müsli här:

http://lindshe.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-egendesignad-musli-fran-minmusl.html#comment



Vinn ett presentkort på 200 kr här:

http://lindshe.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-200-hos-on.html#comment



Pusspuss! <3 / Lindshe

2011-10-07 @ 20:37:04
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Jädrarns vad det händer grejjer runt dig! Jag blir alldeles matt av dig din stackare!



SV: Joddå det har varit mkt prat om Ving!

2011-10-07 @ 22:04:06
URL: http://fnulan.se
Postat av: Helen

Så skönt att det inte var något som krävde antibiotika...det bör man undvika in i det längsta!



Fredagar skulle vara halv dag över hela klotet, så man kunde vila innan fredagsmyset och inte somna i soffan!



Hoppas att han kom hem i tid och det blev lite samvaro!



Nattikram

2011-10-07 @ 22:56:54
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0