Skrivet den: 2011-10-01 Klockan: 11:47:30

Bio eller INTE bio?

Lördag.
Oktober.
Ny månad, nya pengar, nya möjligheter.
PANG!
Tror inte det.





Det började med att Alexander kom in till oss klockan 07 och klagade på ont i halsen och ett öra. Han hade feber. Nu blev jag orolig på grund av operationen >>> och allt.
Kan man verkligen bli sjuk när man äter antibiotika?

Men han hade bara lite feber och pratade så uppspelt om att vi skulle gå på bio, så han verkade inte SÅ sjuk.
Jag beslutade att ge lite febernedsättande och köra på med planerna. Det är ju inte som att vi ska göra något ansträngande. Bara sitta still och se på film.
PANG!
Tror inte det.

När jag gick in på banken på internet för att köpa biljetterna så hade lönen inte kommit in fastän det är den 1:a idag.
Det är SÅ dålig stil av företaget. >>>
Här jobbar och sliter Älsklingen, många fler timmar än vad som står i kontraktet, är aldrig sjuk, glömmer bort att ta ut sin lediga dag (ibland) och kommer ALDRIG försent till jobbet. Det minsta man kunde begära är ju att de batelar ut lönen i tid.
Nu stog kontot på 0.

Hur gör vi nu då?
Alexander är så uppspelt över att vi ÄNTLIGEN ska gå på bio.
Jag blev så skitförbannad och Älsklingen också naturligtvis. Det tråkiga är att vi blev nästan osams och förstörde VÅR lördagsmorgon tillsammans.

När jag gick morgonsvängen, dags att passa på för ikväll skulle det ju göras romantisk middag, så då ska det inte ut och gås. Det har jag bestämt.
När jag var ute och gick så gick det som en dans. Jag var så rasande att jag nästan inte märkte hur fötterna trummade mot marken.

Jag fantiserade om att ringa Älsklingens chef och bara beordra honom att fixa det. Skicka pengar i en taxi.

Jag fantiserade om att skriva en arg insändare till tidningen om skitchefers sätt att behandla sin anställda.

Jag fantiserade om att komma till mötet de ska ha på FREDAG, UTANFÖR arbetstid och tala om TEAMWORK, ja det är sant. Älsklingen är beordard till möte utöver sin arbetstid på en fredag för att snacka om teamwork och hur vi jobbar bättre ihop.
Det är ju så man kan börja gråta.
Mina fantasier gick mot att komma dit på mötet och skälla ut chefen efter noter.
Hur kan man bara vara så in i norden korkad.
Ja arbetarna får VERKLIGEN lust att göra sitt bästa för företaget.

Nu förstår ni varför saker och ting fungerar så bra i Spanien ;) Folk har verkligen lust att jobba här.
Under min tid här har jag inte träffat EN ENDASTE människa som är nöjd med sitt jobb.

Nu får vi sätta oss ner och fundera på hur vi ska lösa detta.
Vilket kreditkort ska vi maxa idag?

/Yohanna som hatar att vara "fattig" :(

Kommentarer
Postat av: soffie

men skit va dåligt ,hoppas erkligen ni fått era pengar nu och att det finns en bra förklaring om varför de ej hade kommit in. må så gott trots allt.Blä' här fick vi inte behålla den härliga solen den är gömd bakom massa moln suck...kram

2011-10-01 @ 12:49:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag forstar hur arg och frustrerad man blir nar det hander. Kan saga att det ar inte mycket battre i UK, iaf inte dar maken jobbar. Attityden hos arbetsgivaren ar " bara gora som vi sager eller sa vet du vart dorren ar". Tusen skyldigheter men knappast nagra rattigheter, Och far man dessutom inte in lonen i tid, ja da blir man ju annu mer less. Nej, finns inga ord for arbetsgivare som behandlar sina anstallda sa daligt!!! Hoppas ni far en bra helg trots detta.



Halsningar Jenny

2011-10-01 @ 14:41:06
Postat av: Kina

Åh nej vad tråkigt! Förstår att du är arg. Hoppas det löser sig för er!

Kram Kina

2011-10-01 @ 16:13:00
URL: http://kinasvardag.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Fy vad trist! Hoppas det löste sig och att ni kom iväg i alla fall.

2011-10-01 @ 21:01:56
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Petra

Hm - hoppas verkligen att det löser sig snabbt - inställningen här är ju att det är arbetsgivarnas marknad med tanke på arbetslösheten - men alla förväntas arbeta dubbelt =(



Kramar

2011-10-02 @ 11:17:00
URL: http://bloggen.willvin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0