Skrivet den: 2011-10-12 Klockan: 14:36:23

Bongoklubben

Japp jag är bakis idag ;)
Men inte värre än att jag överlever.
Och kul hade jag. Kameran var med så det kommer rapport.

Nu sitter jag och väntar på att Lillskatten ska somna förmiddag och då ska jag lägga mig tillsammans med henne. Älsklingen tog ut Guldklimpen på en runda för att köpa kaffe och sedan blir huset fullt igen.

Innan jag lägger mig dock, tänkte jag berätta om en sak som jag borde berättat om mycket tidigare. Men tiden flyger iväg och jag är ju jag, alltid försenad ;)

Hur som helst. För en tid sedan så sprang jag på en rolig klubb där man berättade roliga historier för varandra. Eftersom jag också vill vara rolig och berätta roliga historier på min blogg, försöker så gott det går med hittills varierande resultat, så anmälde jag mig raskt till denna klubb och blev ANTAGEN.
Nu upp till bevis om jag är värd medlemskapet.

Först lite bakgrund.
Klubben heter BONGOKLUBBEN och är som en slags ljugarbänk fast på bloggen. Uppdragsgivaren heter Krönikören och skickar ut UPPDRAG med gämna mellanrum.
Denna omgångs UPPDRAG handlar om att berätta om en gång när vi inte trodde våra ögon eller öron och den som senast berättade var Gun och jag är den siste ut och lämnar således tillbaka till Krönikören för att sluta cirkeln.

Jag har funderat och funderat på vad jag ska berätta om och hade tre historier på lager. Den första gick bort för min trognaste läsare här på bloggen är min mor och jag vill inte chockera henne.
Så den historien får ni INTE höra ;)

Den andra hände här-om-dagen, närmare bestämt förra lördagen. Sånt kommer jag ihåg för just detta tillfälle är ett sånt som måste läggas på minnet.

Jag har ju sedan januari hållt på och gjort en livsstilsföränding >>> som förhoppningsvis ska resultera i en kalspingla till stranden 2012. Den första och största förändringen som jag har hållit på och kämpat med är lördagsgodis och ENDAST lördagsgodis.

Det har gått si-så-där kan jag väl informera om. Nu-för-tiden äter vi bara godis >>> på helgerna och det är ett framsteg.
Men att dra ner det till bara på lördagar har varit tufft nu under sommaren då vi varit i sommarstugan med svärföräldrarna och ett godiskåp som bara väller över sina kanter.

Nu ska jag väl inforemera om att i denna "godis"-term så ingår godis, choklad, kakor, chips, ost och ALLT onyttigt.
Och speciellt kampen mot chokladen har varit svår.
Man är väl kvinna ;)

När min gymnasiekompis Alexandra >>> kom och hälsade på så hade hon TVÅ stora chokladkakor med sig. Den ena fick Älsklingen härska över, så den är slut för LÄNGE sedan.
Men den andra har varit BARA min och jag har den i kylskåpet. För jag älskar när chokladen är så där hård, kall och knaprig.



Att ha den där i kylskåpet kanske inte har varit så smart när man ska hålla sig borta från den. Jag öppnar ju och stänger kylen fler gånger under dagen än vad jag går på toa. Men jag har faktiskt lyckats ignorera den och låtsas att den inte finns.
I flera veckor har jag faktiskt låtit den HELT vara.
Men så denna lördagen som jag talar om så tyckte jag att jag hade varit så duktig att nu skulle jag minsann unna mig en HEL rad choklad och riktigt njuta för att leva på detta minnet fram till minst jul ;)

Döm om min förvåning när jag stoppade in chokladen i munnen, så där kall, hård och knaprig som jag gillar och INTE känner den där himlastormande lyckan.
Nej det smakade faktist INTE så där gott som jag drömt om.
Det smakade faktiskt inte fantastiskt.

Det var här som jag först och främst inte trodde mina ögon, eller snarare trodde på min mun.
Kan detta verkligen vara SANT?

Jag ska inte överdriva och säja att det inte var gott, för det var det ju. Men inte så där så man inte skulle kunna vara utan det.
Det GÅR faktiskt.

Så alla ni som faktiskt kämpar där ute mot ert chokladbegär. Man kan faktiskt bli av med det om man håller sig borta från den ett tag.
Avgiftar sig.
Som om det vore en drog av nåt slag. Och jag är faktiskt ÖVERTYGAD om att choklad är en slags drog.

För att inte utmana ödet så har jag inte provat igen.
Det kanske bara var en lyckträff. Men då vill jag INTE veta om det ;)

Nu blev detta så långt så den tredje historien får inte riktigt plats men jag vill i alla fall påminna er om den största överaskningen i mitt liv, Lillskatten.

Alla trodde att vi skulle få en kille till. Folk på gatan stannade och frågade mig, magen >>> bedömdes på stranden, det var ju samma form på den som förra gången, rakt ut. Till och med barnmorskan vågade sig på en gissning på en kille på grund av hjärtljuden som vi hörde.
En kille!
Definitivt!

Efter så en mardrömsförlossning var jag/vi så sluta och så lyckliga över att det ÄNTLIGEN var över att vi bara låg och pustade i varandras famnar. Ingen tanke på vare sig bebisen, som de varit tvugna att gå iväg med för lite hjälp på traven, eller dennes kön.
Efter en LÅNG stund frågan barnmorskan folket som skötte om bebisen.
Men, är det ingen som ska säja vad det blev?

En Tjej!
Och så kom hon till oss.
Vår Irma, vår stora överaskning, vår Lillskatt.
Och då trodde vi VERKLIGEN inte våra ögon eller öron.

Snipp snapp snut, där var sagorna slut.
Hoppas att jag har roat er i alla fall litegrann denna onsdagsförmiddag. Som nu har övergått i eftermiddag och bjuder på bakispizza nu ;)

/Y


Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Man mår som man förtjänar ;-) Men det kan man leva med så länge man hade roligt.

Kul att läsa din historier=)

När jag var gravid med vår son gjorde vi i v25 ett ul här i Turkiet och läkaren sa 80% en tjej. Jag gjorde ett till i Sverige sen i v33 tror jag och svaret var, en kille. Litade dock mer på svenska läkaren sen var jag ju längre gången då också så det var väl lättare att se och visst var det en kille men visst var det spännande ändå när han skulle födas då man fått två bud.

2011-10-12 @ 15:22:58
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Krönikören

Haha! Jag känner din stora BESVIKELSE över att den inte var så god som i dina drömmar. Man har ju en förmåga att sätta rosaskimrande kanter på allt som man inte får.



Kul med Irma! Det var samma här. Så där ja, nu fick den här Bongorundan ett värdigt slut. Vi får se om det blir flera.

2011-10-12 @ 16:39:27
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: ansepanse

det kanske var riktigt bra att chokladen inte smakade som du förväntat dig :)

vilken fin överraskning med att det blev en Irma

Sv: kanske ska jag göra det :)

kramar

2011-10-12 @ 16:55:13
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Mitha

Kul med en sån där Bongoklubb. Intressant att läsa ditt inlägg också. Undrar om jag skulle hålla mig borta från godis typ en vecka eller längre,om det inte skulle smaka som jag förväntat mig sen. Underbart gott alltså, vore värt att prova egentligen,fast inte än,haha...

Jag har funderat ibland hur det skulle kännas att ta ett bloss på en cigg nu när jag hållit uppe i snart 18 år. Om det skulle smaka vidrigt?? Jag kan tycka ibland att det luktar gott när nån annan röker. Men nä,inte är jag frestad,tack och lov,

Kramiz♥

2011-10-12 @ 17:00:15
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Gun

Det där är så sant, håller man sig borta från godis smakar det inte lika gott längre. Har till och med jag provat. :D

Jag blev också chockad vid min andra förlossning, fast när det kom ut en liten en med snopp! Tänk att jag kunde göra en sån. :D

2011-10-12 @ 17:05:17
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken härlig läsning! Bongoklubben var nått nytt för mig, men vilken kul grej :-) KRAAAM

2011-10-12 @ 17:53:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mufflo

Bongoklubben verkar kul......

2011-10-12 @ 18:30:10
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: soffie

hihi bongoklubben verkar ju skojig, Du berättar alltid så bra om olika upplevelser, gillart:) kramen

2011-10-12 @ 18:45:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: carina

Samma sak för oss när vi fick våran dotter.

Minns barnmorskan sa... det blev en tjej.

Å vad roligt sa jag högt och tydligt, eftersom vi redan hade en pojke, var det roligt med en liten tjej denna gång :)

Kramen på dig♥

2011-10-12 @ 19:04:41
URL: http://Izors-bloggg.blogspot.com
Postat av: ella

hoppas baksmällan släpper riktigt snart;)Pizzan lär hjälpa

brukar va jätte sugen på smågodis men sen när man käkat några mår ja bara blää;)

kram ha en bra kväll nu

2011-10-12 @ 19:17:41
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Ronja

Klart man ska roa sig.. nu så på sönda blire bio för mej å sonen :)



ha n super bra kväll nu ska ja kasta mej i soffan å invänta grey´s

2011-10-12 @ 19:27:44
URL: http://mysweetbabyneo.blogg.se/
Postat av: mankan

Storebror och lillasyster. Bättre kunde det ju inte bli. Nu vill jag höra om Irmas 14 första månader :-)

2011-10-12 @ 20:06:43
Postat av: Ann-Mari

Oj,hoppas ändå alltid att min choklad smakar gott...fast den bästa chokladen hittar jag inte mer, Fazers Maya med chili!

Rar historia...vi har också en sådan tös, som tills hon föddes hette Alexander :-)

2011-10-12 @ 20:08:19
URL: http://ann-mar-trappsittarfolk.blogspot.com
Postat av: Znogge

Men hade det varit mörk choklad med marsipan eller Toblerone så hade det säkert smakat lika gott ;-)



Hoppas pizzan blev god!

2011-10-12 @ 20:39:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Chiquita

Kul med bongoklubben! Men hur hade du det igår???

2011-10-12 @ 20:46:25
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com
Postat av: Lilla H

ang chokladen vi slängde ut allt när vi skulle försöka sluta med godis, det gick inte annars

2011-10-12 @ 21:51:50
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Oj,Såchoklad kan verkligen smaka annat än gott till slut, alltså;))

Härlig berättelse om din lilla dotter, vilken överraskning det måste ha varit=D

2011-10-15 @ 10:47:13
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Hamligheten är alltså att ignorera? Chokladen, alltså... Ska försöka med det :-)

2011-10-19 @ 10:52:25
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0