Skrivet den: 2010-07-08 Klockan: 15:31:29

8 Juli 2010 Nu går det undan...

I helgen hade vi en väldigt produktiv helg och jag är supernöjd. Nu går det undan, både i tid och arbete. Man måste bara bestämma sig.
Vi bestämde oss för att inte åka till stranden denna helgen utan vara hemma och stöka undan lite. Det blir så lätt att man bara handlar på sig saker och sedan inte sätter upp dem, ställer i ordning eller förbereder dem.

Men först....
Fotbollen. Det är ju fotboll i stora lass nu och förr förra helgen så fick vi komma på pool-fotbolls-grill-party. Underbart! Inte så fint väder men det var varmt. Sedan började det att regna och sedan sken solen upp på slutet. Det var Tyskland som spelade så jag intresserade mig mest för att skvallra med de andra mammorna som var där. Vi var hen hel hög. Jag var enda gravida, men sedan fanns det både nyförlösta- baby- och småbarns-mammor. (Ulis foton från samma kalas >>>)
Föresten, Tyskland vann och det skulle visa sig att de hamnade i semifinal med Spanien....

 


Så kom då den produktiva helgen.
Vi satte upp IKEA-hyllorna i det nymålade skafferiet. Visst blev det fint? Kanske lite väl rosa, det var inte meningen att det skulle bli så starkt, men fint ändå.
Nu återstår bara att fylla förrådet/skafferiet och då ser det ju inte lika fint ut, när allt skräp kommer på plats. Men det är ju det det är till för.
Jag är supernöjd, det kanske syns?



På söndagen vaknade jag klockan 6 på morgonen och kunde inte sova. Inspirerad av min gamla scoutvän, 3barns- och bullmamman Diana som alltid fixar och donar, så steg jag upp och bestämde att vi skulle fira lite midsommar denna dagen. Fixade Jordgubbs- och smörgåstårta medans de andra sov. Sill hade jag fyndat en tidigare dag.
Vi hade ju varit söderöver när det var midsommar och inte kunnat firat ordentligt. Så vi tog det nu istället.
Gottigott gott!
Och tänk, detta var den enda maten, på senare tiden som jag INTE fått halsbränna av på eftermiddagen (intressant info). Så tips till gravida mammor med halsbränna, smörgåstårta och sill i stora lass.


Därefter monterade vi ihop sängen, vi har sovit på madrasser på golvet tills nu (under det halvår som vi bott här). För att jag haft planer på att måla sängen och fodra in gaveln på den. Men nu så gick det inte längre. Magen har blivit så stor att det är otroligt svårt att komma upp ur sängen för mig. Vi monterade i hop den, vilken lättnad!!! och se, det gick superbra att måla den monterad. Jag spayade den svart med lackfärg på burk, superenkelt. Jag återkommer med bilder när den är färdig.

Denna veckan så var det då dags för den stora sammandrabbningen: Spanien-Tyskland i semifinal.
Vi blev återigen bjudna på pool-, grill-, fotbollsparty men den här gången var stämningen betydligt spänndare. Hälften spanjorer, hälften tyskar. Uj uj vad spännande det var.
De flesta som jag talat med, inklusive min fotbollsvetande far, trodde att tyskarna skulle vinna, för de har verkligen spelat bra under denna cup.
Men vad hände?
Tyskland spelade sämre än vanligt.
Spanien spelade bättre än vanligt.
Och det bästa laget vann!!! Vilken tur....

Vi åt först och man är ju inte snygg nu för tiden. Hade tagit på mig det enda spnienröda som jag hade hemma.


Äntligen vann de....


Sedan hoppade alla i poolen, mer eller mindre frivilligt.

Nu följer nästa vecka med fler projekt, familjen från Göteborg kommer, sovrummet ska målas, sängen ska fodras, fotbollsfinalen ska spelas och så ska man hinna slappna av också.
Hoppas att ni har det trevligt i sommaren.

Hälsningar
Yohanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0