Skrivet den: 2011-11-14 Klockan: 00:12:40

Våran lugna helg

Jag skrev ju i lördags morse att planerna för helgen var att ta der riktigt lugnt och bara vara. >>>

Det har vi lyckats med tycker jag, över förväntan.

Jag har inte varit ur mysdräkten på hela helgen. Ja för att sova då, eller när jag provade smaljeansen. Annars så mys, mys, mys.
Men nu ligger de i tvättkorgen i alla fall ;)

Jag var bara ute en sväng i lördagsmorse och köpte färskt bröd, INGET annat.....i mysdräkt naturligtvis.

Så var vi och veckohandlade, i mysdräkt....naturligtvis. Men det var ungefär vad jag klarade. När vi kom hem så var jag slut och det behövdes lite mer mys OCH tacos till LUNCH för att komma på fötter igen.

Så har det varit mycke lek med pappa förståss. När han är hemma så är det han som är poppis. Inte för att jag är så poppis annars heller, om det inte steks pannkaka, DÅ blir jag världens bästa mamma helt plötsligt ;)

Hmmmm kanske borde steka pannkaka lite oftare...

Pappa är rolig han. Han sätter på salsamusik och dansar så ungarna ryker.
Är man gift med en latino, då behöver man inte vänta på att han ska bli onykter för att få se honom dansa.
Släng dig i väggen där M.Uggla ;)

Ett annat mysprojekt har varit att försöka få till en bild på ungarna att ge ut till släkten.
Det näst intill omöjliga är att få BÄGGE ungarna att se fina ut på SAMMA gång.

Och INTE trilla ner från stolen.
Att INTE göra roliga grimaser.
Att INTE råka i luven på varandra.
Att INTE driva sina föräldrar till osämja.

Hmmm får titta RIKTIGT noga på bilderna för att se om det blev någon som går att använda.
Annars så får jag klippa och klistra i Photoshop.

Vi har alla fyra varit lite halvkrassliga och Irma är väl den som varit värst med både snor och hosta under hela helgen.
Vi har försökt att ta det lugnt och sova så mycket som möjligt.
Något som inte går så bra när man har småbarn ;)

Rätt vad det var, idag på förmiddagen, så blev det alldeles knäpptyst i huset. Alexander satt och såg på TV och jag knappade på datorn.
När jag tittade till så låg BÅDE Irma och Älsklingen och snusade och sov i sina sängar.
Så söta...

Helgens höjdpunkt var förståss när jag kom i jeansen som jag inte trodde att jag skulle komma i.
Nu längtar jag bara till att temperaturen ska sjunka lite till så jag kan börja använda dem till de nya snygga Duffy-kängerna som mina föräldrar kom hit med. >>>

Känns lite konstigt att längta efter lite kyla. Men så är det ;)

Helgen avslutades med lite multitasking från min sida.
Medans de andra sov så spelade jag och Guldklimpen dataspel på nätet. Eller det var ju han som spelade, jag övervakade det hela bara. Och kom med lite råd och moves som behövdes ibland.
Allt detta medans jag fick lite ego-tid till att bläddra lite i novembernumret av mama som föräldrarna även hade med sig. >>>



Ja så kom svärmor som vanligt på eftermiddagen och ville ha kaffe och mys med barnbarnen. >>> Och jag smög iväg till "dressingroomet" för att styra upp lite bland kläd-arkiverings-kaoset som rått där en tid.
Jag hann lite grann i alla fall.

Det var det, och nu är det dags att gå och knoppa ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Vilken underbar helg! Jag har också lodat omkring i myskläder, men det får man göra! Men använder du inte jeans nu?

Jag kanske är knäpp, men det är ju favoritplagg och jag skulle nog aldrig klara mig utan mina jeans. Vad ska man då ha på sig?!

Kram

2011-11-14 @ 08:49:36
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ett sånt där syskonfoto har vi också försökt oss på, det gick inge vidare...

2011-11-14 @ 14:16:35
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Mia

hihi gjorde också en jeansprovning häromdagen ... men vågar vägra lägga upp bilden hehe. Dina sitter jättebra jämfört ska jag säga :-D



Soliga Stockholms-hälsningar från mig!

2011-11-15 @ 10:24:35
URL: http://fredthevov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0