Skrivet den: 2011-11-02 Klockan: 00:16:12

Lite svar, liten rapport och liten ursäkt

Goddagens, god afton och välkommen november!
Jag tittar in här för att berätta lite innan jag måste i säng och knoppa lite. Det är tufft att ha besök ;)



Men ALLRA först en liten ursäkt.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte hinner vara så aktiv som jag skulle vilja. Jag har inte hunnit att svara på era frågor, jag har inte hunnit att kika tillbaka in till er och jag har inte hunnit att kommentera så mycket som jag brukar och vill.

MEN jag läser ALLA kommentarer, och jag kikar på ALLA era bidrag till Real Life och jag är VÄLDIGT nöjd och glad med att så många kommer hit och läser, kommenterar och är med i veckans utmaning.
Och med VÄLDIGT så menar jag VÄLDIGT glad.
Aldrig hade jag väl trott att det skulle gå så bra som det gör nu.
Jag är IMPONERAD av er och er medverkan.

Dock hinner jag inte sitta vid datorn så mycket nu som jag skulle vilja. Det är föräldrar på besök som skall underhållas, och det är en Yohanna som blir väldigt underhållen också, och ungar hit och dit som skall hållas ordning på.
Det är lite mycket just nu, lite mycket men VÄLDIGT roligt.
Jag hoppas att ni har överseénde dessa dagar.

Det är inte jag som har gått och blivit högfärdig över så mycket ståhej på bloggen. För det har jag INTE blivit. Jag vill väldigt gärna svara, kika tillbaka och kommentera. Men det går inte som jag vill just nu.
Dock vet jag att JAG har slutat läsa bloggar där författaren blivit så "högfärdig" att den slutat att "hinna" bry sig tillbaka om sina läsare.
Sån är JAG ;)
Om någon känner sig lite försummad så skriv en rad här så ska jag försöka göra något åt saken. Jag vill absolut INTE att någon slutar komma tillbaka hit för att den känner sig försummad.
Det är inte meningen.
Vi är ett team här ;)
Jag levererar, ni konsumerar (det jag skrivit), ni reagerar och jag återkopplar. Hajjar ni?

Det blir snart som vanligt igen...

BETONGFABRIKEN >>>
Ja det är verkligen ett guldkorn här på ön. Något som man som turist kan uppleva och komma tillbaka hem och skryta med att man upplevt något riktigt inhemskt.

Många har frågat om notan så här kommer den.
Vi åt alltså:
- Tonfisksallad 4 euro
- Bläckfisksallad 4 euro
- Osttallrik 3,5 euro
- Tomater med sås 3 euro
- Paella 4,3 euro
- En HEL friterad bläckfisk 7 euro
- Friterade fiskbitar 4,3 euro
- Skrynkliga potatisar 3,5 euro

Till detta drack vi:
- En flaska vin 9 euro
- En alko.fri öl 1,2 euro
- En flaska bubbelvatten 1,2 euro
- Ett glas mjölk 1,4 euro

Till efterrätt blev det:
- En strutglass 1,5 euro
- 4 olika skålar med efterrätter a´ca 2,6 euro

Och så tog vi med en paella hem till kvällmat för 6,5 euro

TOTALT slutade notan på 66,90 euro.
För 4 vuxna, ett barn och en bebis.

Oj jag glömde brödet. Bröd och mojåsås ställs fram på bordet när man kommer och det får man ju naturligtvis betala för; 2 euro.

Och skrynklig potatis, det är Kanarieöarnas parad-tapas-rätt. >>>




Och så en liten RAPPORT om vad vi har pysslat med.
Det kommer mera...

I måndags, på eftermiddagen så hade vi Halloween-kalas i parken, alla mammor med barn. Det blev lyckat förutom att en kall vind började blåsa och solen gick i moln.
I en park i stekande sol är inte bra. Men att ha ungar i parken, klädda i sommarkläder och det börjar blåsa snålt är heller inte så roligt.
Man är aldrig nöjd ;)

Vi skulle ju ha gått ut på kvällen, jag och mina föräldrar för att fira min mors födelsedag. Hon blev föresten VÄLDIGT nöjd över rosorna >>> och den "lilla" uppvaktning som vi fixade till. Men nån utgång på kvällen blev det INTE. Min mor lyckade få något konstigt magvirus där på eftermiddagen och kände sig inte riktigt upplagt för att gå ut och njuta av resturang-mat. Så det blev hemma mys med hämtpizza istället. Och så sov de kvar hos oss på natten.
Det blev bra i alla fall till slut.

Och idag, tisdag, då det har varit helgdag, alla helgons, så har vi varit till ett köpcentrum här i Las Palmas och shoppat loss. Vi kom hem med mycket fint och jag kommer nog inte kunna sova för alla fina nya prylar som ligger på matsalsbodet, vart annars ;) och bara väntar på att bli provade, fotade och uppvisade här.

Så jag får återkomma om detta.
För nu måste jag gå och lägga mig. I morgon är det skoldag igen och rutiner, rutiner och rutiner.

Vi höres i morgon. Och glöm inte bort att vara med i Real Life. >>>
Vi kör på ända tills på onsdag kväll som VANLIGT.

Nu en god natt!

/Y


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men lilla gumman - inte sviker vi väl dig för att du nu har besök och annat att göra än att underhålla oss!!! ALLA har rätt att även ha ett liv, men jag vet hur det känns, är svårt att låta bli bloggen också...



NU vet jag vad skrynklig potatis är också och det ska jag nog prova någon gång! :)



krameli

2011-11-02 @ 01:39:01
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Självklart förstår vi att du har fullt upp med allt annat än att hänga vid datorn nu när du har finbesök där borta! Tror att vi alla som är inne och läser här inne hos dig ser det som en självklar sak att det är lite färre inlägg nu, så känn verkligen ingen stress över det inte heller över att dun inte är inne och lämna kommentarer här och där!



Njut istället av livet precis som det är nu, skriv när du har lust/tillfälle! Vi trogna läsare kommer garanterat kika in här titt som tätt och nöja oss med det som finns och glädja oss tillsammans med dig!



Nu ska jag fortsätta med mitt Real Life!



Kram

2011-11-02 @ 07:31:13
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Tina

Hej hjärtat! Inte ska du ha dåligt samvete! Ibland hinner man inte med bloggen och att läsa andras bloggar så är det bara. NJUT av tiden du har tillsammans med dina föräldrar nu. Vi finns kvar här! Massor av kramar!

2011-11-02 @ 07:41:26
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Camilla

Eftersom mina mornar ser olika ut så hoppar jag över denna gång.

Och visst är det så...att tiden inte räcker till alla gånger.

Så är det för oss alla.

Kram!

2011-11-02 @ 08:22:32
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag unnar dig verkligen att få njuta av ditt föräldrabesök <3

Och OJ så gott det såg ut med er mat = MUMS!!! :)



Här har jag fullt upp med hemtenta och dotterns skola som helst plötsligt inte är så rolig :(



Stor kram

2011-11-02 @ 08:38:13
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

NJUT av tiden med dina foraldrar. Nar man inte traffar dem sa ofta ar det lika bra att gora det mesta nar man kan. Jag ar ganska saker pa att ingen har tycker det ar konstigt att du inte hinner med riktigt, sa ar det ju ibland.



Som sagt, NJUT!!! :)



Halsningar Jenny

2011-11-02 @ 09:43:19
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Det är klart du har fullt upp just nu :) Njut av dina föräldrar :D Ha en fin onsdag. Kram

2011-11-02 @ 10:53:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Chiquita

Oroa dig inte Yohanna utan njut nu av tiden du har tillsammans med dina föräldrar. Vi finns ju kvar och har full förståelse. Så är det ju för oss alla, att ibland har man bara så mycket annat och då måste man prioritera. Jag tycker inte att bloggen får vara ett måste. Utan bloggen ska man ägna sig åt i lugn och ro när man känner att man har tid och lust (och det har man ju inte alltid). Njut du av dessa dagar, sen kommer du tillbaka och berättar hur ni haft det!!

Kramar

2011-11-02 @ 11:18:20
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0