Skrivet den: 2011-02-25 Klockan: 13:03:34

Real life: Helgprojekt

Äntligen fredag och därmed dax för Yohannas "real-life" utmaning.
Jag vill se hur det är hemma hos er - På riktigt!

Detta med "Real-life"-bilder kom sig ju av >>>>(kommer ni ihåg?)
Och övriga "real-life"-inlägg är >>> & >>> & >>>.
Lägg upp en "real-bild" på din blogg och länka här i kommentarerna. Eller skriv en beskrivning av läget, det går lika bra.
Så tittar jag in hos dig och gör en sammanställning sedan.

Veckans bild blir en framtidsvision om helgen. Eftersom förra helgens planer gick om intet (>>>) så har jag ju stora inför denna.'Just nu när solen skiner och näsan är o-täppt.
Men jag har en känsla av att planerna kommer att förändras i takt med humör och hälsa.



Vad jag vill:
Är att påbörja förvandlingen av balkongen till klädkammare/klädvårdsrum.
Den måste tvättas, bort med all sprayfärg som blev när jag hade min spray-period.
Måla väggarna - härligt lila tror jag.
Hänga upp bambu-rullgardinerna så att det inte blir någon insyn eller solljus som förstör kläderna.
Hänga upp lampa, hmmm svårt att välja.
osv....

Vad jag behöver:
Vila, medicin och sömn.
När Octavio är hemma så borde jag passa på och sova när Irma gör det. Och på så vis få krafter inför kommande vak-vecka. Nattamningen har inte visat några tendenser på att vilja avstanna. Men jag hoppas och tror att snaaaart.
Därför borde jag vara snäll mot mig själv och vila så att häx-mamman inte kommer fram mer än nödvändigt.

Också behövs:
Det behövs också plockas undan och organiseras i diverse olika högar överallt i lägenheten. Vi har ett stort matbord i vardagsrummet och jag älskar det, min ögonsten. Men det blir ständigt plats för div. avstjälpning i avvaktan på tid för undanplock. Och det blir sällan den fina mövel prydd med div. blomster och arrangemang som jag ständigt drömmer om...


Oj, nu får den late brått...
Klockan är snart dags att hämta hem "ongen" och förbereda för lunchen.
Vi hörs!
Trevlig fredag.

/Y


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- (tävling pågår)

Vad roligt du tittat på mina photoshop-tips! alltid kul att kunna dela med sig av sina kunskaper. :-)



Önskar en härlig helg, stor kram!

2011-02-25 @ 22:34:37
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Josefin -Happy Days- (tävling pågår)

Jaså hade du missat det, ja det var ju en hel del inlägg där omkring så det kan ju varit det. Tack, rolig upplevelse var det iaf att prova att modella. :-)



Godmorgon från mig!

2011-02-26 @ 07:33:17
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Marie - Den Moderna Familjen

Roligt! Jag ska se om jag får upp en bild hos mig senare :)



Trevlig helg och hoppas du fått sova gott ;-)

2011-02-26 @ 07:56:22
URL: http://www.modernafamiljen.se
Postat av: moa - F O T O B L O G G -

re: Ja vi får hoppas på att det blir många bra tips :D

2011-02-26 @ 11:59:39
URL: http://moasfoto.blogg.se/
Postat av: Lindha

Kul att du tittat in på min sida! :)

Intressant liv du har, bara träffa kärleken och flytta iväg till Las Palmas. Tufft gjort!

Blir intressant att följa dig.

Ha en underbar lördag! :)

2011-02-26 @ 12:32:27
URL: http://www.angelofshopaholic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0