Skrivet den: 2011-02-18 Klockan: 17:13:22

Real life: "Sängen"

Hej hopp så var det fredag och dags för veckans "real-life" Hemma hos oss. Idag blir det en bild från sängkammaren, där jag denna veckan spenderat mycket tid. Dock inte sovandes som jag önskat.

Om nätterna har jag suttit där ammandes, vyschandes eller gåendes fram och tillbaka över det svinkalla stengolvet med närhetstörstande bebis i famnen.

Om mornarna har jag legat i sängen tyst som en mus för att inte väcka bebisen och försöka få, om bara så i alla fall 10 minuters återhämntningssömn.
Vilket inte lyckats så bra.
Jag vet inte om bebisar har ett sjätte sinne och luktar sig till när färäldrarna lägger ner sina trötta huvuden på kudden i hopp om lite vila.
För hur kan det annars komma sig att de alltid vaknar så fort som man precis somnat in....?



Här är vår säng.
Här har jag spenderat många timmar denna veckan.
Den är bada bäddad på hälften för O har sovit i soffan de sista nätterna. Han har nämligen en ruskig hosta och kände att han inte ville känna sig skylldig när Irma vaknade på nätterna.

Jag har också lyckats övertala mig själv (vilket inte var speciellt svårt) att jag inte behöver bädda sängen i veckorna. Det finns så mycket annat som jag vill hinna med istället och ingen kommer ju ändå dit för att beundra mina ansträngningar. Även om, visst jag erkänner, det är något speciell över att komma och lägga sig i en bäddad säng på kvällarna.
Men nu så har jag fått ledigt.
I alla fall medans det är så här som det är.

Så, vad har präglat er vardag denna veckan?
Detta med "Real-life"-bilder kom sig ju av >>>>(kommer ni ihåg?)
Och övriga "real-life"-inlägg är >>> & >>>
Lägg upp en "real-bild" på din blogg och länka här i kommentarerna. Eller skriv en beskrivning av läget, det går lika bra.
Så tittar jag in hos dig och gör en sammanställning sedan.

Jag är nyfiken på hur ni har det.
Det kan ju inte bara vara jag som har det så här "vardagsaktigt"!?

Nu mot fredagsmyset...

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0