Skrivet den: 2011-12-18 Klockan: 23:21:25

Söndagsshopping

ÅÅåååhhhhhh!
Vi satt just och tittade på nyheterna, javisst förstår ni. Riktigt vuxet och moget....och lite gammalt lät det visst.

Men i alla fall, de visade bilder från freestyle-tävlingen i Finnland, bob-åkningen i Tyskland och nån rally-tävling nån annanstans som jag inte hängde med på. Men allisammans pågick under stadigt snöande och i snödimma och jag fick sånna......hmmm känslor.
Jag vet inte hur jag ska förklara.

Jag fick lite igen-kännings-känslor.
Jag VET hur det där vädret känns.
Jag kan känna lukten och känslan av kyla och snö.
Det blev lite hemlängtan. Men också en annan konstig känsla som jag inte vet hur jag ska förklara. Det kom så många minnen över mig när jag såg det där.
Snö, kyla, slalom, mörker, strålkastare, dimma, blöta vantar osv.
Jag har levt det där....en gång för länge sedan ;)

Det känns så välbekant men ändå så länge sedan.
Mitt liv fastän en dröm.

* * * * * * * * *


Annars så har vi ju varit och shoppat idag igen. Shoppat lite grädde på moset och det känns ju skönt.
Men fy-17 vad det är svårt att ta det lugnt och njutnings-shoppa när man omges av en massa stressat folk som sliter och drar i saker.



Vi behövde ju inte stressa.
Vi behövde inte slita och dra, eller knuffas och trängas.
Vi behövde inte bli sura och gnälliga över att ungarna ville springa omkring eller åka karrusell.
Vi hade ju allt klart.
Vi skulle bara åka och fin-shoppa.
ÄNDÅ så smittar stämningen av sig.





Fast vi hade det väldigt bra i alla fall. Fast vi kom ju inte hem så tidigt som jag hade hoppats.
Nej hem i sista minuten. Bada, utfodra och natta ungarna i raska rörelser.
Och så sjunka ner i soffan för kvällsmackan till nyheterna och snöminnena ;)

Lunch blev på ett ANNAT ställe idag, nämligen en kina-buffe. Och den kan jag VERKLIGEN rekommendera. Man betalar 14 euro per vuxen och 7 för barn upp till 10 år. Irma åt gratis ;)



Först så fannns det massa sushi så Yohanna åt så hon storknade, ha ha. Jag åt nog upp hela min kostnad i bara sushi. Men jag var så sugen. Det var SÅ länge sedan jag åt det.



Sedan så fanns det det vanliga kina-buffe-käket. Vårrullar, ris, biff & bambuskott, nudlar, andra rullar, revbensspjäll, ja ni fattar.

Så fanns det wook-bar. Man fick plocka ihop sin egen tallrik med kött, fisk, skaldjur och grönsaker och sedan gå till kocken som wookade det åt dig med valfri sås.

Och så dessertbordet med frukt, glass, godis, tårta m.m.
Som vanligt när man äter buffe så går man ju därifrån mer mätta än vad som är hälsosamt. Men denna gången så kände vi verkligen att vi fått valuta för pengarna.
Det gick inte att äta mer MacceD eller kebab ;)

Men jag kan meddela till alla som undrat: JA jag hittade Primark, det har öppnat i shoppingcentret Las Arenas, som det hette där vi var idag.

Där har jag visserligen varit förr >>>, >>> men inte sett Primark då. Nu såg jag det och var även där inne och handlade.

Men UJ där var det verkligen trängsel och slit och dra. Fick lite Ullared-känsla fastän jag aldrig varit på Ullared ;)

Det var stort, det fanns mycket saker, det var ganska så billigt OCH de hade mycket saker för kyla typ mössor, vantar, fleece-pyjamaser osv. Men folk var som tokiga ändå.

Japp det var det. Nu börjar stora städ- och fixarveckan i morgon. Hela huset behövs städas. Men jag skulle också vilja leta på några fler hyacinter. Mina har blommat över. Och så skulle det vara bra med lite mer grädde på moset. Och en klippning skulle inte sitta fel heller.
Bäst att skriva en lista ;)

Vi hörs!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag blir grön av avund på alla dina fina shopping och matställen :)

Kram

2011-12-19 @ 06:53:02
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Härligt att ni är färdiga med alla klappar! Jag har just bara börjat. Det är så svårt att handla till barnen nu när de är vuxna.

Åh vad sugen jag blev på Kina mat! :)

Las Arenas och Primark var vi på i våras 2 ggr, man hinner ju inte att titta i alla butiker när man har en tid att passa :) Jag måste lägga upp en rute till våren...vet bara inte i vilken ände jag ska börja. Det finns ju så många CC på Gran Can. :)

Ha en fin dag!

2011-12-19 @ 07:50:57
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Alfva - i preggoland!

Åh, SUSHI! Hur gott är inte det?! Mumma, mumma.

Njae du, hårfärgen är ingen höjdare. Det är väl inte grått grått i rätt ljusförhållanden, men det finns inget som helst liv i färgen heller. Och preggo hormonella jag ville att det skulle bli bra ju. Så jag är lite sur för det, men jag får göra något åt saken så fort jag får möjlighet. Efter julhelgen eller nåt. Den där tiden finns ju inte riktigt....



Idag ska jag i alla fall släpa med den lilla och handla julmaten efter jobb/förskola. Det lär bli en spännande utflykt! Haha, man måste våga för att vinna eller hur var det?



Hoppas du har en superhärlig måndag. Och här i blaskland längtar vi också lite efter snön kan jag säga!

2011-12-19 @ 08:37:59
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Helene

Ha en mysig måndag.

Kram Helene.

2011-12-19 @ 10:23:25
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh sushi, så gott! Låter som ni hade en bra dag, men jag förstår vad du menar med att man smittas av stressen, fast man inte behöver. Hoppas ni får en fin "innan jul vecka" Kram

2011-12-19 @ 11:00:45
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Anonym

:-) ja du hittade dit ;-) Får se om vi tar oss dit när vi kommer ned i januari. har varit på den affären i London och hittat en massa men jag hatar trängsel så oftast blir det till barnen för det är lättare att handla till dem än till mig för jag vill gärna prova... :-)

Fast nu när jag kommer ned så vill jag ju inte handla vinterkläder utan sommar kläder :-)



Ha en fin fortsatt måndag :-)



2011-12-19 @ 11:11:11
Postat av: Annelie

Hej igen.. såg att mitt inlägg blev utan namn... Annelie från Anneliestankar var det som skrev :-)

2011-12-19 @ 11:12:07
Postat av: camilla

Du får komma hit! Jag har både snö och hyacinter ;)

Kram!

2011-12-19 @ 12:44:34
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0