Skrivet den: 2011-12-09 Klockan: 13:36:32

Fredagsvägning med monolog

Igår kväll efter att vi kommit hem från den utmattande shoppingrundan >>> och fått ungarna i säng, då tog jag mig ett HETT bad för att lyxa till det lite. Och jag tog faktiskt med mig en liten ask praliner in också.
Det är ju helt omöjligt att stå emot.
Men det är faktiskt BARA 4 praliner i varje liten ask, så det är inga stora kvantiteter vi talar om nu ;)

Men så låg jag där i badet och smaskade och kom jag på att idag var det ju fredag och fredagsvägning, och det stack faktiskt till lite i mig av dåligt samvete och ångest. Men så gick det över och jag bestämde mig för att jag var värd detta, att jag mådde dåligt och det inte går att stå emot en hel låda fylld med choklad i köket. >>>

Inte så himla logiskt tänkt och man når inga framgångar tänkandes så.
Men men..

Så innan jag klev upp på vågen i morse så hade jag det vanliga dealandet med mig själv i huvudet:
- Jaha Yohanna hur tror du att det kommer gå idag?
- Ja jag hoppas ju förståss Yohanna på att vågen ska peka nedåt.
- Tror du verkligen det Yohanna när du legat hemma och varit sjuk i 4 veckor och dessutom denna veckan smaskat choklad?
- Nja jag tror väl inte på det, men man kan ju alltid hoppas.
- Jag tror att du gått upp Yohanna.
- Jaha hur mycket tror du att jag ska ställa in mig på.
- Ja inte för att vara taskig med ett kilo får du nog räkna med. Du vet ju hur lömskt kroppen är.
- Ja fast jag har inte känt mig något tjockare denna veckan.
- Det är ju bara önsketänkande från din sida, det vet du ju.
- Kanske bäst att ställa in sig på två kilo plus då, för att vara på den säkra sidan.
- Ja det tror jag nog är bäst.
- Men du det gör inget. Det tar jag igen efter nyår.
- Ja jag vet det Yohanna, du KAN!

Och så upp på vågen som visade 0,5 kilo MINUS.
Det är ju inte klokt.

Nu är jag ju inget proffs på vare sig näringslära eller energiförbrukning, men kan det vara så att när man är förkyld så går allt fettet ut i snoret och blandar sig. Och så när man snyter ut snoret så åker det ut i näsduken istället för att sätta sig på rumpan?
Kan det vara så?

Och kan det vara så att det går åt lika mycket energi åt att snyta sig och att hosta som att stega 10.000 steg om dagen?
Det måste ju ligga till på det sättet.

Jag tar tacksamt emot resultatet. Men även om det var en väldans rolig period detta när man kan äta choklad och gå ner i vikt, så föredrar jag nog nu att bli helt frisk istället.
Jag kommer nog att ångra den önskningen när de sista bångstyriga kilona ska bort och jag är dundersugen på choklad. Men nu är jag ganska så trött på flunsa.

Tidigare, innan, när jag stog och väntade på att Irma skulle somna i sin säng, så lyckades jag pricka in inspiration, tid och materialtillgång igen >>> och lyckades få julpyntat mina hyacinter.
Så det blir en bild på dem istället för att jag ska slita av mig kläderna och ställa mig framför hallspegeln som jag inte hunnit att julputsa.
Ni får kika tillbaka på förra veckans jul-pinuppa >>>, om ni vill se en sån bild nu.



Men nu är det fredag och lunch hos svärmor och veckohandling står på eftermiddagens schema.

/Y

Kommentarer
Postat av: 4U2

Skönt, jag är inte ensam om att prata med mig själv! För långa diskussioner ibland. Ha,ha,ha! Bra gjort med vikten och vad jag saknar att kunna bada (ryggen låter mig inte ligga) men den dagen jag kan skall jag nog ligga i länge ...! :)

2011-12-09 @ 16:27:34
URL: http://4U2really.blogspot.com/
Postat av: Anna

Kul att det hela tiden går åt rätt håll! Bra gjort!

2011-12-09 @ 16:52:13
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Hanna

Oavsett varför är det ju jätte bra att det går åt rätt håll! Jag skulle också vilja ha hyacinter men maken är tyvärr allergisk... Hoppas ni haft en bra dag och får en fin kväll! Kram

2011-12-09 @ 17:25:03
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: mankan

Ska bli spännande att se dig vid 60 kg. Nu är det inte långt borta!

2011-12-09 @ 19:20:50
Postat av: Ansibecki

Grattis till viktnedgång igen! Kul att det finns fler än jag som har monolog med sig själva innan de kliver upp på vågen :)

Vad fint du pyntat hyacinterna! Ha en fin kväll!

2011-12-09 @ 20:09:56
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Tina

Hihi! Nej hade fettet åkt ut med snoret hade jag inte varit så här stor eftersom jag ständigt är förkyld ;-) KRAM!

2011-12-09 @ 20:26:42
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Martina

Hmm vad var det för dunderchoklad kan man undra haha

2011-12-09 @ 21:06:21
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Freja

Låter som en jättebra teori, det snyter jag mig på!

2011-12-09 @ 22:20:44
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: gunsan

Vad vackert det är med hyacinter, men härhemma blir det nysanfall om jag har såna inomhus;)



Grattis till vägningen,

o det är ju helt förståeligt att du plockar åt dig några praliner, vem skulle inte göra det o speciellt om man ska ligga i ett varmt bad;))



kramizzzzzz

2011-12-09 @ 23:29:42
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Sand mellan tårna

Haha det där med snoret får mig att tänka på vad jag och sonen lärde oss när vi kollade hjärnkontoret i veckan. Mycket nyttig info så läs och lär...En vuxen har 100 liter snor på ett år. För att visa hur mycket det är hällde dom upp en gulgrön gegga i ett stort glaskar. Såg vääääligt mycket ut och det sa dom också att det gör men i nästa andetag sa dom att så mycket kommer inte ur näsan för det mesta åker faktiskt ner i magen slurp;)))

2011-12-10 @ 06:52:21
URL: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0