Skrivet den: 2011-12-03 Klockan: 13:29:40

Chokladtävling - Guld & Silver

God Morgon Lördag!

Här kommer ännu ett bidrag från mig själv till min EGNA choklad-tävling.

Man får inte vara blyg heller ;)

De som tävlar hittills är:
Anna om ögonskugoor,
Yohanna om röda läppar
och Gunsan om att bli glad av choklad.

Det är bara att hoppa med om du har något att tillägga i frågan.
Tävlingen finns här. >>>

Här kommer någonting som jag har funderat på VÄLDIGT mycket VÄLDIGT länge.
I hela mitt liv så har jag fått höra och lära mig att man ska inte blanda guld och silver.
Varför?
Ingen aning.
Är det inte fint tillsammans tro?
Börjar de två metallerna att bråka med varandra?
Bildas det nån giftig gas?
Blir man anmäld till allmäna stilbrytarnämnen då?

Jag har frågat en massa personer som verkar vara insatta i detta och det är blankt NEJ. De ska man inte blanda.

Nu blir det ju lite krångligt hemma hos mig, som vanligt. För förut så försökte jag köra en sån där vit och avskalad stil hemma hos mig. Sån som man ser hemma hos "ALLA" andra och som ska vara så på modet och så "fint".

Det ÄR fint om man kör hela hemmet i sån stil och byter ut ALLA sina saker mot vitt och avskalat.



Så jag tröttnade.
Jag gillar inte att leva i bara vitt och avskalat. JAG är ingen sån person.
Så nu går mitt hem mer i beige och guld. Med svarta och röda detaljer. Så mycket mer praktiskt när man har ungar och så mycket mer lätt när allt inte måste vara så avskalat. Svårt det där med avskalat när man ständigt har 1000 leksaker och andra saker runt-i-kring.



MEN nu har jag ju en massa silver-saker från min vita period. Och en massa guld-saker från min nuvarande period. Och jag vill att de ska samsas.
Får de inte det?
Jag kan ju inte ta och kasta gammelfarmors jättefina silver-ljusstakar bara för att de inte går i hop med min flådiga guldspegel.
Så hur gör man?

Tips!

Fast nu på senare tid så har jag hört att man visst får blanda guld och silver. Fast med smycken då, och på RÄTT sätt.
Vilket det nu är ;)

/Y

PS Ni håller väl koll på hur julkalenderlistan ständigt växer och utökas, allt eftersom det kommer tips och jag hittar fler roliga och "nyttiga" kalendrar. DS


Kommentarer
Postat av: Matts Jansson

Crazy Stupid Love

Tack för Filmtipset

Kolla svt Julkalendern Den är super bra

2011-12-03 @ 14:48:20
URL: http://mattsjansson.blogspot.com/
Postat av: Mira

Jag måste erkänna att vi har en salig blandning av allt här hemma ;-) Funkar inte med en stil då vi alltid hittar konstiga saker som vi fastnar för. Äsch vi har iallafall ett levande hem brukar jag tänka ;-)

2011-12-03 @ 17:01:23
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Jenny

Tycker det vita lite avskalade ar finast pa bild. I verkligeheten kanns det opersonligt och lite trakigt. Och har man dessutom barn ar det ju svart att ha det sa. Jag koper ju inte leksaker for att de ska passa in i mitt hem. ;)



Trevlig Lordag!



PS har lamnat bidrag i chokladtavlingen, fast jag kanske inte far vara med eftersom det egentligen inte ar nagon stilregel, bara eget tyckande. Haha men det kan jag leva med. ;)

2011-12-03 @ 17:46:39
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Blanda på för guds skull !! Jag tycker din nuvarande stil är att föredra - super fint !! :) Kram

2011-12-03 @ 20:51:14
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Marie-Louise

Så snyggt du har det hemma hos dig. Gillar verkligen fotot där på er :) Kram

2011-12-03 @ 23:03:02
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag blandar aldrig guld och silver som smycken, men det är väl för att jag inte kan göra det på rätt sätt...

2011-12-03 @ 23:41:37
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0