Skrivet den: 2011-11-23 Klockan: 00:22:36

Chokladtävling - röda läppar

När jag gick i småskolan så hade vi klass-kamrats-böcker som man skulle skriva i. Ibland kunde det låta något så här:
Nu är jag en riktig tok,
som skriver i min egen bok.
Och lite så känns det väl nu när jag gör ett inlägg i min egna tävling...



Men faktum är att stilråden inte direkt strömmar in, så antingen så vill ingen bli vacker av chokladen eller också så har man inga stiltips.

Det KAN också vara så här att man inte vill tävla i denna tävlingen för man känner sig som att man skulle VETA något om stil och man skrev något. Och så var det ABSOLUT inte jag menade. Man kan bara skriva om något som man läst eller hört.
Det betyder inte att man är en stilicon eller besserwisser.

Så jag kör ett inlägg jag också här för att bryta isen lite.

Typ:
Jag har läst, och jag tror många med mig, svårt att ha undgått den massiva sattsningen som MaxF gjort i bloggvärlden på sistonde, om ett kit med smink som några bloggare fått testa på under en period. Och sedan har de fått äran att lotta ut ett kit till sina läsare på bloggen.
Jag ansökte men fick inte testa sminken :(
Jag tävlade men har inte vunnit nått smink :(
Det var väl på själva f-n.

Hur-som-helst.
I detta kit så ingick det ett superrött läppstift som visst är högsta mode nu i vinter.
Har jag fattat det rätt nu och det är RÖTT läppa som gäller till jul?
Ja ja, ser jättefint ut på försökspersonerna.
Titta här: >>>, och här >>> och >>>. Ja hur som helst de var 20 stycken och det går ju inte att hålla reda på dem alla ;)

Jag fick ett rött läppa av svärmor här för ett tag sedan. Hon hade fått det i sin tur av nån sminkmadam som varit på besök.
Jag hade tänkt att skicka detta stift åt skogen för jag passar BANNE mig inte i detta. Men det är ju så fint. På ANDRA.
Och nu ska det visst vara på modet.



Uj uj.
Jag var ju tvungen att måla på.
Och resultatet?
Ja det ser ju inte så bra ut.
Men det kanske inte ska kombineras med influensa-ansikte med ruffs-ruffs-hår och myskläder. Kanske ser bättre ut om man kör HELA kittet så att säja med full make-upp och fest-stassen.

Fast då, och nu till mitt tips alltså, så har jag hört, att om man kör fullt ös på läpparna, som orangerött läppstift måste räknas som. Så ska man gärna köra lite mindre ös på ögonen.
Och ett BIG no no, är att fläcka tänderna. För detta läppat satt i alla fall som berg, EFTER att jag tagit bort det.
Det kanske finns nån creme som man smörjer på tänderna så de inte färgas, typ sådan som man får i pannan när man färgar håret.

Hmmm. Läppat får väl stanna lite i skåpet i alla fall. Så får jag prova hela kittet nån gång. Kanske till jul. Då är ju allt annat så rött så man kanske kommer bort lite mitt ibland allt.

God natt! och glöm inte att tävla ni också i chokladtävlingen.

/Y

Kommentarer
Postat av: Diana

Du ska stoppa ett finger och göra en "sug rörelse" i munnen när du målat på läppstift så försvinner det läppstift som hade kladdat på tänderna annars.



Jag tycker att du ser fin ut! Jag tror att det är för att du är ovan vid färgglatt smink som gör att du inte känner dig bekväm i det.

2011-11-23 @ 01:22:26
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker det ser superfint ut! Nog bara ovanan som gör att det känns konstigt för dig.



Men håller med dig om att man ser så många andra som är fina i rött läppstift och jag har testat många gånger själv med samma känsla som du skriver om. Men än tänker jag inte ge upp, träna, träna träna. Och inte kolla i spegel så ofta utan liksom "glömma bort" mina röda läppar!

2011-11-23 @ 06:17:46
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Fröken M

haha... när det kommer till stil är jag nog rätt chanslös, om inte ett osminkat ansikte och en kropp klädd i "jätte sparkdräkt" räknas... ;)

Ha en härlig dag ! kram

2011-11-23 @ 06:56:06
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hihihi jag ser INTE klok ut i läppstift!!! Ja det ska vara något diskret då men rött och jag... no it doesn´t work!!



Kram och ha en fin dag

2011-11-23 @ 07:25:41
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: ¨mankan

Jag tycker man ska framhäva det vackraste man har. Och du har vackra ögon, även utan smink :-)

2011-11-23 @ 08:27:57
Postat av: Miss U

Min pappa sa att jag såg ut som en Hora från Tyskland.. ? Det säger juh en del om hur jag ser ut i knallröttläppstift.

2012-01-02 @ 19:58:06
URL: http://www.nogg.se/missu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0