Skrivet den: 2011-12-27 Klockan: 00:35:26

Annandagens måndagslista

Hörre ni ni.
Tycker ni att det känns som måndag idag?
Det är väl söndag?

Vanligtvis så har inte Spanien annandag jul som helgdag, man jobbar. Men eftersom dagens jul infann sig på en lördag och således juldagens helgdag på söndagen, så flyttade man den helgdagen till måndagen.
Vad snällt va?
Men det är visst sista gången de kommer att göra det har jag hört skvallras om. Nu är det slut på långhelger här. Är det helgdag på en dag så ska den inte flyttas mer utan då får man ta det som det är.

Nu med allt det här med jul och sjuka så kom jag lite ur fas och missade detta med måndag och måndagslistan. Som tur var så såg jag att upphovskvinnan hade gjort det också. Så nu är vi bägge två på banan igen.

I dessa deppiga tider >>> så är det EXTRA viktigt att leta på saker som man ska vara lycklig och tacksam över. Annars så har jag en tendes att gräva ner mig i mina problem, tycka synd om mig själv och i den sanna negativa spiralens anda bli ÄNNU mer ledsen och deppig.

Därför...
Dags för en MÅNDAGSLISTA a´la jennyn för att verkligen komma ihåg att...


- att jag precis sett ett komediserie på TV:n TILLSAMMANS med Älsklingen och skrattat gott åt skitroliga/fåniga saker TILLSAMMANS. Vi kan i alla fall skratta åt saker. Visserligen så började Älsklingen hosta så han nästan kvävde sig och jag fick så ont i lungorna att jag fick hålla i mig. Men skratt gör gott. Det förlänger verkligen livet och piffar upp vardagen.
Mer skratt åt folket ;)

- att jag fick fina julklappar; stövlarna som jag valt själv ;) >>>, en högtalare till den bärbara, en skiva med en spansk sångerska som sjunger så mysigt, en blus som ser lovande ut och en bok som kommer att få mina skrivarambitioner att få prestationsångest. Det känner jag på mig.

- att vi idag har haft en ganska så lugn dag. När akuten-besöket var över och jag fått vila lite på soffan så kom släkten i grannhuset förbi på kaffe helt opretantiöst och ungarna lekte bra, över förväntan.

- att jag har en julgran som jag bara dör över. Jag kände det på en gång, när jag såg den förra julen >>>, att DEN måste jag ha. Detta är min Disney-dröm-gran. Jag kan bara sitta och titta på den och njuta. Kan man inte få ha den framme året runt?

- att jag har en familj som driver mig till vansinne och gör mig så arg och frustrerad. Men om jag bara lugnar ner mig och ser över ilskan och det bristande tålamodet, så älskar jag dem. Och de har räddat mig från det ensamma patetiska singellivet som jag levde innan. Därmed inte sagt att alla singelliv är patertiska, bara att MITT var det.

- att det finns så många snälla människor som kommer in här på bloggen och lämnar så trevliga och uppmuntrande kommentarer. Trots att jag bara skriver om jämmer och elände. Och något bantartips då och då ;)

- att nästa jul så har vi planer på att åka till Sverige för FÖRSTA gången tillsammans, under vintern och julen. Jag längtar så efter att få visa dem snö och Lucia och julstämning och julotta och traditioner och och och....det märks att jag längtar hem va?

- och att denna veckan har jag HÖGA förväntningar på REAL LIFE. Jag tänkte att jag skulle försöka att puffa lite extra mycket på alla duktiga som varit med i utmaningen sedan starten, att hänga på i denna årets sista. Och tillsammans med mig berätta om något under året, en dröm, ett nyårslöfte, en plan, en förväntan eller något liknande som ni lyckats med, som ni kämpat för, som gått i uppfyllelse osv. Och denna gången kör vi det inte bara under två dagar, nej vi kör ända till torsdagskvällen. Så gör jag en sammanställning till fredagen inför NYÅR.  För att vi alla tillsammans kan kunna glädjas med varandra över allt som vi lyckats åstakomma under året 2011.
Häng på!
Hjälp mig att sprida vidare till de andra och nya också för den delen. The more the merrier...så är det väl man skriver?

Nu ska jag gå och skratta lite i soffan igen och så återkommer jag med real lifen i morgon bitti. Men börja fila redan nu på era ideér.
God natt!
/Y

Kommentarer
Postat av: Mimmih

Vilken fin gran :)

2011-12-27 @ 00:56:10
URL: http://thoughtsbymimmih.blogg.se/
Postat av: millan

Underbar lista - klokt att påminna sig själv om att vi har det väldans bra. Ha en bästa tisdag. kram

2011-12-27 @ 07:16:11
URL: http://millamagi.wordpress.com
Postat av: Anna

Härligt och positivt inlägg tjejen! Skönt att man kan backa tillbaka och trots allt uppskatta det som man har (tror att man blir hemmablind alldeles för lätt).



Och tänk om ni får fora jul i Sverige nästa år!



Ha en bra tisdag!



Kram

2011-12-27 @ 08:16:53
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Ja, jag håller med dig att skratt gör gött! :)

Du har en så fin gran så den kan väl stå framme lite X-tra länge?

Om du kör Real-life nästa år kanske jag hänger på ;)Jag ska försöka ta upp bloggandet...är inte så bra på det :)

Ha en fin dag! Krya !

2011-12-27 @ 09:21:09
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: gunsan

Vilken härlig måndagslista;) Här sitter en till med huvudet "i sanden".....jag har också glömt listan, men som jag skrev igår, det får bli en tisdagslista, jag har ju gjort det förr;))



Hade jag inte kikat in här så hade jag glömt denna fina lista idag också;))



En kramizzzzzz o ett stort skratt till dig från mig;))

2011-12-27 @ 16:32:33
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Hanna

DEt här med snö har det ju varit dåligt med i år, och jag måste säga att jag faktiskt tycker att det är lite skönt. Men om ni kommer till julen nästa år kan jag ju inte annat än att hålla tummarna för att det kommer ordentligt med snö! För det här våriga vädret är ju inte kul att visa upp...

2011-12-28 @ 14:34:09
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0