Skrivet den: 2011-08-11 Klockan: 14:42:54

Mer tårta idag?

Kan det vara så att vi har YTTERLIGARE ett födelsedagskalas på G idag? (kalas >>>, kalas >>>, kalas >>>, och fler kalasbilder kommer.)
Jajjemen.
Just precis så är det.

Hanna, en kompis till mig:s dotter, fyllde 4 för ett tag sedan och ska ha kalas. Det är detta kalaset som vi skulle på för två veckor sedan, men som i två omgångar har blivit inställt pga sjukdom.
Men skam den som ger sig.
Idag ska det kalasas.

Jag har köpt present.
En som jag hoppas ska falla en kräsen 4-åring på läppen.
Det blev en handväska full med glittrande och färgsprakande hals- och armband. Gick in i den lokala krims-krams-butiken där de hade rea och köpte en bunt band för typ 10 kronos styck.

Alexander blev i alla fall tokig av detta och ville ha ALLT.
Han fick välja sig ett glittrigt armband. Och med alla min avlagda halsband från smyckslådan så blev han också nöjd. Vi får se hur det går när födelsedagsbarnet öppnar presenten, om det blir slagsmål om härligheten eller om det är för blasé.

Så nu sover Irma så hon ska var pigg och fräsh inför kalaset.
Jag ska laga lunch och utfodra ungarna.
Så ska vi ta bussen till kalaset.
Och förhoppningsvist kommer pappa och hämtar oss senare.

KALAS!

Nu bäst att sätta fart på ruljansen.
Annars så kommer vi att komma försent. Men det är ju inget ovanligt när det gäller oss. Vi brukar ändå komma före alla kanarier som kommer si så där ett par timmar sent. Men detta är hem till en tyska och då gäller det att vara på minuten. Annars så blir det straffpoäng....inget ont om tyskar ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Beate

Stort tack för påhälsningen:-)

Lite avis är man ju när man tittar in hos dig... tänker närmast på de skrynkliga potatiserna och paprikasåsen - ja också vädret då;-)

2011-08-11 @ 15:03:05
URL: http://Bp-computerart.blogspot.com
Postat av: 4U2

Kul du ville titta in hos mig. Det ser härligt ut på dina bilder ... ngt avis ... Ja, ordet "älskar" säger jag ofta till mina egna ungdomar. För jag gör ju det och det känns naturligt att göra. När de var små var jag i en stressig situation så jag tror jag var -ibland- en rätt "elak mamma". Dåtiden går inte att ändra men däremot nuet så, eftersom de är mitt allt får de också höra det. Hellre en gång för mycket än tvärtom!

Kram och ha det så gott på kalaset!

2011-08-11 @ 15:42:32
URL: http://4U2really.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Det ser ut som en perfekt 4-årspresent!

2011-08-11 @ 15:47:39
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Diana

Tsss, jag som trodde att vi svenskar var de punktligaste folk som fanns. :)

Hoppas ni får det skoj på kalaset och äter precis så mycket kakor att ni mår illa. Haha!

2011-08-11 @ 17:08:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad härligt med alla kalas :D Kram

2011-08-11 @ 19:06:27
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Annelie

Känner igen det där med söner som gärna vill ha alla halsband och sådant som man har. Min yngsta var likadan när han var yngre... :-) Nu är det inte lika populärt så jag får nog ha mina saker ifred :-)

2011-08-11 @ 22:42:55
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0