Skrivet den: 2011-08-07 Klockan: 06:19:00

Irma 1 år ♥ Lillskatten

Ja må hon leva.
Ja må hon leva.
Ja må hon leva uti 100de år.

Hurra hurra hurra hurra!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Herre gud! Jag satt och försökte välja ut fotom av Irma till detta inlägg, och det är inte klokt vad mycket bra bilder jag har. Jag skulle vilja visa dem alla, men det går ju inte.
Synd.
Om det inte vore för att hon var MIN dotter så skulle jag bara svämma över i beundrande ord över hur söt hon är. Hon är helt ljuvlig.
Men nu är hon ju MIN dotter och då får man ju inte skryta...eller?
Det struntar jag nog i, för jag är så glad att jag har henne.

Visst, ja ja, jag har klagat. Och VISST det är jobbigt. HON är jobbig. Men det lägger vi åt sidan idag och bara firar att hon kom till oss.

Vår Lillskatt.
Vår stora överaskning.
Vår IRMA.

Nu så:
-ställer hon sig upp ÖVERALLT som hon kommer åt.

-kryper med en överasknade hastighet.
 
-ska in överallt och riva ut och undersöka.

-har ett hiskeligt temprament och kastar saker så fort som man inte fattar vad hon menar.

-pekar på saker och ting som hon vill ha, som hon ser eller som hon vill berätta om.

-om man inte bryr sig om henne så klappar hon en på benet för att få uppmärksamhet.

-han kan kasta slängpussar och pussas med munnen. Dock en förkärlek för att göra det med vidöppen mun och tungan hängandes ut.

-har inte tid att amma längre utan har slutat med det helt. Till mammas stora besvikelse.

-är heltokig i storebror och allt han tar sig för.

-är heltokig i vällingflaskan och skriker högt av ilska tills den sitter i hennes mun om kvällarna.

-är heltokig i att bada, både badkar, pool och havet.

-kan göra titt-ut och leka.

-sover om nätterna, 2 dåliga nätter, två bra. Mamma och pappa har hopp om framtiden.

-kan somna om själv och kan somna i sin säng själv, om hon VILL.

-har vällt en stol över sig och gör aldrig om det. Har fastnat med huvudet bakom TVn och gör inte om det. Har trillat ner i tvättkorgen när mamma hängde tvätt och kommer TROLIGTVIS att göra om det.

-slår sig både här och där, 100 gånger om dagen i sin iver att göra ALLT och undersöka ALLT.

-äter med god aptit allt som hon får i handen. Men det ska fortfarande vara barnmatspuré av ETT slag till huvudmål. Annars så tuggar hon både fruktbitar, brödbitar, makaroner och majs utan svårigheter.

-hittills har hon två tänder i underkäken och vipps en dag när jag tittade så är de två vampyrtänderna på G i överkäken. Vart är framtänderna? Detta kommer att se konstigt ut...

-kan stoppa i armarna själv i kläderna när man håller ut jumpern.

För en månad sedan var hon en stillasittande, tandlös liten bebis. Nu är det andra bullar vill jag lova.

Vad mer?
Det är säkert massor.
Annars så är det bara gå, gå och gå som gäller. Men hjälp av någons händer förståss.

Om allt har gått som det skulle så har vi grillfest med ett par vänner i sommarstugan just nu. Efteråt väntar tårta.
Jag återkommer med bilder.
Ha en skön söndag.

/Y, stolt mor till en 1-åring.


Det var inte länge sedan det var så här >>>, väntan var lång.
Eller när den stora överaskningen kom >>>.
Min förlossningsberättelse >>>.






































































♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥ ♥   ♥   ♥   ♥   ♥   ♥







Kommentarer
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

GRATTIS till sötaste Irma! Tänk så tiden går snabbt. Nyss var våra små helt hjäplösa och skrynkliga. Nu är dom två små rackarungar :)



Och kul att läsa om allt hon kan. En tjej med humör ser jag. Det är bra det ;)



Kram!

2011-08-07 @ 09:21:38
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Katja

GRATTIS till Irma på hennes första födelsedag!! Kram

2011-08-07 @ 09:34:12
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Anna

GRATTIS till lilla Irma!

Hon är ju för söööt!

2011-08-07 @ 19:22:22
URL: http://ionlywish.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Grattis till Irma på hennes dag :) vilket sötnos. Kram

2011-08-07 @ 19:54:50
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Rebecka'

fin blogg! :)

2011-08-07 @ 20:52:10
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0