Skrivet den: 2010-08-25 Klockan: 13:23:43

25 augusti 2010 Ja så har HON kommit!

Det gäller att passa på.
Mellan tvättmaskiner, diskning och Facebookandet så ska det även hinnas med att blogga och uppdatera hemsidan. Man får passa på när lillskatten sover och Guldklimpen tittar på TV. Då får man glömma att man borde göra andra saker och slå ner röven och bara få det gjort.
Annars så blir det aldrig gjort.
För det har ju hänt något speciellt. Och det måste berättas.
Prinsessan har kommit!


 

Irma Johanna föddes den 7 augusti 2010, lördagsmorgon klockan 02.40.
Hon vägde 4.122 gram och var 55 cm lång.
På fredagsmorgonen vaknade jag och hade värkar var 10:e minut. Det höll på under hela dagen och klockan 20 på kvällen åkte Octavio och jag till BB.
Alexander var hemma med mormor och morfar.
Efter 20 minuters krystning var hon ute och fick lite hjälp med att andas och värmas upp. Sedan kom hon till oss.
Det var en stor överaskning att det var en liten tjej. Alla hade ju trott att det var en kille till, inklusive oss.
Det var det värsta jag gjort i hela mitt liv och jag tvivlar på att jag kommer göra om det ( men så säjer ju alla efter en förlossning, sedan glömmer man och det kommer syskon). Mer säjer jag inte utan en hel förlossningsberättelse kommer på Irmas sida på hemsidan.

På måndagen fick vi åka hem från BB och Octavio var hemma i hela 17 dagar med oss. Det var det bästa förutom själva Irma då.
Igår så började Octavio att jobba och jag är hemma själv och försöker att få någon ordning i vardagen. Det går lite si och så för nattsömnen är ju inte den bästa med en bebis som har omvänd dygnsrytm. Men lite i taget så börjar vi att vänja oss vid varandra och det blir bättre och bättre.

Jag skriver mer snart så fort som jag får en stund över.....

Puss
Y

Kommentarer
Postat av: Katja

Nja, inte riktigt alla trodde på en kille... :)

2010-08-27 @ 11:37:17
URL: http://imarkattans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0