Skrivet den: 2011-08-04 Klockan: 00:22:34

Det blev en dag på stranden, Arcaravaneras

Kommer ni ihåg att jag blev iväglockad till stranden i måndags? >>>
Till slut så var det strandväder och inte bara desperat-semester-som-tar-slut-strandväder. Och vi åkte till en av Las Palmas stränder, Arcaravaneras, kanske den minsta av dem.

Staden Las Palmas har inte bara den stora, välkända Las Canteras-stranden. Utan ett par till som kanske kommer i skymundan när man pratar strand i Las Palmas.

Arcaravaneras brukar också kallas för oljestranden. För den ligger precis vid hamnen och brukar ibland vara avstängd för att vattnet är ohälsosamt att bada i. Ibland ser man till och med oljefläckar på vattenytan. Därför är denna stranden inte en av dem som VI brukar åka till.

Men nu åkte vi hit i alla fall. Om man ska åka buss till stranden från oss, så är denna mest tillgänglig. Bussen stannar precis ovanför och man behöver bara ta ett par steg så är man nere på den.

I ena änden på den 600 meter långa stranden, jag vet för jag stegade upp den när jag tog min dagliga prommenix där, ligger småbåtshamnen och i den andra änden så ligger den flotta båtklubben Nautico. Längs hela långsidan så har man stadssiluetten och ut i havet så ser man de stora fartygen som ligger för ankar.









Det blev några timmars sol och bad....och några stegvändor förståss.
En inte helt fel avslutning på en måndag.
Och INGA köer var det när vi skulle hem heller ha ha >>>.

/Y

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh. Vad jag också vill sola och bada!



Nej. Håller med om det med gravidberättelser, man är mer intresserad när man har varit med om något! :)

2011-08-04 @ 10:52:56
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Mira

Härligt att vara på en sandstrand! Vi badar i en liten bubbelpool här hos mina föräldrar vi.



LCHF ja - feta saker men inge potatis, pasta, bröd etc. Tror det funkar bäst för mig och min mage faktiskt.

Det är ju det som gäller - att förändra kosten och livsstilen så att det håller i det långa loppet och komma ihåg att man gör det för sin egen skull. Så fort man tänker att man ska banta - ja, då går det åt helvete för mig iallafall. Jag måste bara smyga in förändringarna ;-)

Kan oxå prata om vikt och viktminskning i evigheter. Är en jojobantare - tyvärr. Men gick ner för många år sen med hjälp av VV och höll mig bra till jag slutade röka.

Men men, var sak har sin tid. Börjar jobba i höst och då lär jag inte hinna småäta iallafall ;)



Ha en fin dag, kramis

2011-08-04 @ 11:43:02
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Ama de casa

Den första bilden såg inte så härlig ut...



Jag har bara varit på Las Canteras stranden och jag tycker den är fin, jag. Men då har jag nog inte varit där när den är "fullbelagd" :-)

2011-08-04 @ 12:24:38
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Marie

Kul att du kikade in igen =D. Finfiiina härliga foton från stranden =D

2011-08-04 @ 22:16:32
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0