Skrivet den: 2011-07-11 Klockan: 13:21:48

Måndagslat

Här sitter jag.
Det är måndag....igen.
Och jag har ingen lust med någonting. Och ingen inspiration att skriva om något heller. Fastän jag hade hela huvudet fullt med roliga inlägg under helgen. De försvann under natten verkar det som.
Nackdelen med att inte ha någon bärbar.
Att man inte kan skriva ner dem på en gång.

Jag håller på att försöka intala mig själv om att det nog är VÄLDIGT nödvändigt att köpa mig en bärbar, som ni ser....
Vi får se hur det går.

Vi kom hem från sol- och bad-helg igår, sent. Det var kö till Las Palmas från södern. Trefilig motoväg med bilkö i alla filerna i ca 4 mil. Då kan man snacka om att det finns många bilar på ön.
Och alla ska söderöver och sola och bada under helgen.
Och tillbaka till storstan igen på söndagskvällen.
Trångt.

Det här med att inte ha lust med någonting.
Det går ju inte för sig.
Inte när man är två-barns-mamma och ungarna har sommarlov. Då ska man ju hitta på roliga och minnesvärda aktiviteter som roar barnen och som de kan berätta om när det kommer tillbaka till skolan till hösten.
Suck....
Då får man inte, som mamma, sitta här i morgonrock framför datorn och låta ungarna bli förslappade framför TV:n.

Sommarlov!
Jag kommer ihåg min barndoms sommarlov, de var underbara med massa lek och kompisar.
Hå hå ja ja....

Ungarna gör mig galen här hemma.
Klart. Alexander är ju van vid att vara i skolan och leka och busa med kompisar hela tiden.
Här är det inte så.
Här är det bara vi som ska roa oss.
Och jag har inte tid att sitta med honnom jämt.

Och det är: Mamma!, hit och: Kom mamma!, dit.
Jag blir tokig. Får springa som en hoppjärka hit och dit.

Jag vill gå ut och roa dem, men det är liksom tre scheman som ska passas i hop här.
När det inte är dags för Irma att sova, är det lunchen som skall förberedas, och så ska ungarna kläs pås och så ska det ätas mellanmål och så är det lunch och så ska Irma sova eftermiddag och så kommer pappa hem och så ska det åkas iväg någonstans och så ska det badas och ätas middag och läsas saga osv.

Phu!
Hur gör ni på sommarloven?

Det är tur att i morgon kommer familjen från Göteborg och kusin Hugo på besök i tre veckor. Då får ungarna passa på att leka lite med varandra igen.

Nu måste jag gå och fixa lunchen.
Och Irma har vaknat.
Och Alexander och jag har inte klätt på oss fortfarande.
Och en räkning måste betalas.

Och så är det MOLNIGT ute.

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan, vad roligt att du skrev till mig, sent svar av mig, men har haft en liten bloggpaus minsann =D.



Så trevlig blogg detta var, ohh vad härligt att vara i Las Palmas =D. Känner igen det där med att inte ha något att skriva om, det går ju som i vågor =D



Ordet sommarlov fick en alltid så lycklig då man var mindre och gick i skolan =D



Hoppas att du får en fortsatt bra dag

2011-07-11 @ 15:16:53
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0