Skrivet den: 2015-11-03 Klockan: 13:57:00

Jag har firat Halloween



 
(Un fin de semana larga, tres dias muchas gracias, ha llegado a su fin y ahora espera una semana de cuatro dias laborales, muchas gracias otra vez.
Este finde era Halloween y el dia de los santos.
Normalmente celebramos Halloween a lo grande.
Mejor dicho a lo ENORME.
Decoracion, fiesta, golocina, lo que te puedes imaginar.
Pero este año no.
No tenia ganas.
Toda mi casa esta patas arriba por la mierda de cocina.
Todavia!
Si :(
Asi que este año celebramos a lo poquito.
Los niños celebraron en el cole, en el sueco hicimos un poco de manualidades y en mi casa sacamos una caravela y cencendimos velas para los que ya no estan entre nosotros.
El año que viene espero tener ma ganas Y una cocina nueva.
Pero como las cosas funccionan como funccionan aqui no estoy muy convincida sobre lo de la cocina ;)
...suerte!)
 
 

 
 
Idag är det måisdag.
Tisdag men veckans första dag.
Det var helgdag igår.
Idag börjar veckan.
Som vanligt segt som kola när man varit ledig alldeles för länge ;)
 
Det var Halloween i helgen och det brukar vi ju fira med pompa och ståt.
Så blev det ICKE i år.
Huset ser ut som ett slagfällt på grund av det saknade köket.
Och snickaren sa att det kommer att dröja MINST två veckor till.
Jag dööööör.
 
Så jag hade ingen lust att göra någon dekoration och fira.
 
Ungarna firade så det räckte och blev över i skolan och hemma så fick jag ta fram en döskalle när tjatandet blev för jobbigt och vi ändå var inne i förrådet och städade och slängde gammalt skräp som sparats med tanke på "bra-att-ha-i-framtiden" men som efter flera års liggande fortfarande ännu ej kommit fram till den punkten.
 
Men min mor fyllde på Halloween och fick Skypa med familjen i Sverige och se alla gamla bekanta ansikten från i sommras. Och då kom ju naturligtvis samtalet in på Halloweenfirande och avsaknad av firande i Sverige på grund av dödandet på skolan iförd Halloweenkostym.
 
Så till slut så kändes det i alla fall helt okey att inviga årets ljus-säsong hos Familjen Kaos med att montera upp en mysbricka (mitt ibland allt kökskaos i vardagsrummet) och sitta och njuta och vara lite eftertänksamma.
 
 
 


 
Slutet gott.
Allting gott.
 
 
/Y - som är mer än lovligt seg idag och inte alls vill starta upp veckan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag var ensam hemma hela helgen så jag firade inte heller något...

Svar: Bra! Då var vi två.
Yohanna i Las Palmas

2015-11-04 @ 19:18:24
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0