Skrivet den: 2015-11-18 Klockan: 13:03:00

Jag bor vid stranden

 
 
(En la vida cotidiana hay tantas cosas que hacer que muchas veces se me olvida a vivir.
Y olvido DONDE vivo.
Aunque vivo al lado de la playa muy rara vez vamos alli para disfrutar del lujo que tenemos tan cerca.
Una vergüenza!
Especialmente para mi que vine aqui para tener mas sol,calor y playa.
 
Pero ayer, cuando estaba en la zona, me atrevi a acercame al espectaculo y me senti en un banco en Las Canteras para desayunar.
 
Vaya tranquilidad.
Vaya vista.
Vaya lujo.
 
Me decidi directamente por llevar a la familia aqui el fin de semana que viene.
Ahora hemos estados encerrados en el piso DOS fines de semanas y trabajado como locos.
Ahora toca a salir y dirfrutar del sol.
 
.....claro, ahora lo dijeron en las noticias, en la tele, que el invierno y las temperaturas bajas van a venir justamente este fin de semana.....)
 
 
 


 


 


 
På vardagarna finns det så himla mycket som ska göras, så många tråkiga saker som måste fås gjorda för att livet ska fungera.
Så många måsten.
Det är fullt upp hela tiden.
 
Så jag glömmer bort var jag bor och att jag har stranden bara en kort bussresa eller en långpromenad bort.
Jag kan gå till stranden när jag vill.
Klart!
Så fort som jag satte upp den statusen på Facebook såg jag ju hur dumt det lät.
Som en örfil i ansiktet på alla stackare som går där hemma i grått och kallt novembermörker.
 
Förlåt! ;)
 
Men igår var jag i närheten av LasCanteras-stranden och när jag utfört mina ärenden, med mycket väl godkänt, som jag var där för att göra så slank jag iväg till strandpromenaden för att "ta vara på tillfället".
Jag satt där på en bänk i mina träningskläder och åt min medhavda matsäck medans jag fluktade på strandgäster som njöt av förmiddagen.
 
Varför gör jag inte detta oftare?
 
Ett lugn, en frid och en otrolig tacksamhet över att jag bor just här, kom över mig.
Inget irriterande över fortfarande oinstallerat kök, bråkiga ungar, ostädad lägenhet, papperskrångel och obefintligt jobb, kom över mig.
Jag bara njöt.
 
I cirka 5 minuter. Sedan kom jag på att jag var tvungen att åka hem och fixa.
 
Men jag bestämde raskt att nu fick det vara nog med fixande i lägenheten på helgerna. I två helger har vi nu varit instängda där och jobbat som galningar.
Stackars ungar har inte fått komma ut och solen har skinit och det har varit ovanligt fint novemberväder för att vara Las Palmas.
I helgen SKA jag ta familjen till stranden och picnicka.
Det bestämmer jag!
 
....det är ju klart, på kvällen, på nyheterna, så sa de ju att till helgen så kommer det försenade höstvädret att komma och temperaturerna kommer att sjunka drastiskt....
 
 
/Y - som har en strand-desperat familj just nu.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stefan

Underbara Las Canteras :-)
Tror man blir "hemmablind" på sin egen stad. Skulle få några timmars besök norrifrån i sommras och visste inte vad jag skulle visa upp, trots vi har underbara parker och en nästan lika fin strand mitt inne i stan precis som ni ;-)

Svar: Jasså! Har ni en strand där? Det trodde jag bara var vi och Rio de Janeiro som hade ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-11-18 @ 18:39:16
Postat av: Freja

Bra att du tog dig tid!

Svar: Ja, jag blev nöjd över att jag gjorde det.
Yohanna i Las Palmas

2015-11-18 @ 21:25:30
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Birgitta S

Hej!
Skönt läge med fötterna på räcket är nog så att man blir hemmablind? samma här även om det inte finns strand och njutning förra hösten hade jag en vännina med dotter på besök från Karlstad och både jag och mina söner besökte platser vi totalt glömt eller dissat här i Stockholm. Helt rätt tänk att du skall njuta av din stad.
Hälsningar Birgitta S +3 Kungsholmen Burr inget strandhäng imorgon

Svar: Ja visst! Man måste komma ihåg att turista och njuta här hemma också. Inte bara flänga omkring i världen.
Yohanna i Las Palmas

2015-11-19 @ 00:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0