Skrivet den: 2015-01-11 Klockan: 23:00:20

Här blev det precis en sån helg som jag ville ha

...en lugn, hemma-sån, med alla julklappar bytta, myskläder på hela dagarna och inte en endaste tid att passa. 






Ända från det att vi kom hem från svärmorslunchen på fredagseftermiddag och fick svida om till pyjamas och fredagsmys, tills det att klockan närmade sig läggdags för skitungarna här på söndagseftermiddagen, har jag fluffat omkring i nått slags relax-moln och bara njutit. 
Precis som jag ville ha det. 

Vi fixade alla måsten i veckan så i helgen var det bara plock i hemmet, sista frosset av julen och ihopplock av densamma som gällde. 
Suga musten ur det sista, så att säga. 

Och det har vi gjort. 
Fredagen avslutades med att griljera den ANDRA julskinkan. Den som jag köpte på Ikea i oktober. Innan jag fick reda på att det fanns andra att få tag på. 
Ack så svindyr. 
Men väl värd sina pengar. 
Så himla god. 
Jag har smackat hela helgen. 







Den enda gången vi gick ut under helgen var på lördagseftermiddagen när vi tog min julklappsDramat och gick och handlade det nödvändigaste. 
Sedan skyndade vi hem igen till pyjamas och mystofflor. 

På söndagsmorgonen fick vi till och med nybakt bröd som jag måste tips om. 
Fick ett nyhetsbrev med detta recept ch blev nyfiken. Kalljäsa bröd i kylen under natten. 
Kan det bli enklare?
http://blogg.mama.nu/bakverkochfikastunder/2015/01/09/kalljast-limpa/

Rör ut 25 gram jäst i 2 dl kallt vatten. 
Blada i 1 tsk salt och 1 msk sirap. 
1dl rågmjöl och 5 dl vetemjöl. 
Jäs i kylen under natten. 
Pensla med vatten på morgonen och jag strödde över sesamfrön, flingsalt och krossade valnötter. Mest för att jag inte hade något annat hemma. 
Vilken lyx!





Rekommenderas!

På söndagen fick även skitungarna, som även går under aliaset terroristerna nu, sina konfiskerade julklappar. 
Jo, för jag gjorde ju det. 
Tog ett snack med Tomten. 
Och Tomten gav skitungarna det de mest hade önskat sig, med villkoret att de inte fick leka med dem fören de visat att de kunde förbättra sitt uppförande/beteende. 
Vilket har varit lika med att samla 10 stycken klistermärken. 

Jag VET!
Jag var desperat. 
Jag var tvungen att ta till Super-Nanny-knepet. 
Och det funkar. 
Fråga mig inte hur. 






Så idag har varit stora leka-med-julklappar-dagen. 
Härligt att se!
Och HÄRLIGT att se saker förbättrar sig. 
...peppar peppar ta i trä. 

Idag har vi annars tagit bort julen och det blev så förfärligt tomt. 
Visst kan man se HELA TV-skärmen nu, men jag saknar ljusglittret. 






Nu är det dags att ställa in sig på vår och karneval. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Stolpåsgård

Har också tagit undan julsakerna klart i helgen, skönt!
Ute är det vitt av snö och -20... Kan tro att det dröjer ett tag med våren här! Men inte mig emot;)
Karneval låter ju så trevligt!
Må så gott,
Sussi på Stolpås

2015-01-12 @ 12:03:08
URL: http://www.stolpasgard.blogspot.com
Postat av: Stolpåsgård

Har också tagit undan julsakerna klart i helgen, skönt!
Ute är det vitt av snö och -20... Kan tro att det dröjer ett tag med våren här! Men inte mig emot;)
Karneval låter ju så trevligt!
Må så gott,
Sussi på Stolpås

2015-01-12 @ 12:03:09
URL: http://www.stolpasgard.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

Super-Nanny teorin funkade tydligen.
More power to you! Härlig veckända,
som det låter. Hoppas det är ett omen
för det nya året. Lyckönskningar!


Svar: Härligt!
Yohanna i Las Palmas

2015-01-12 @ 16:52:40
Postat av: Freja

Det låter som en helt magisk helg! Och tänk så bra att Nannytricket funkade! Jag minns att vi gjorde nått liknande när ungarna var små, de fick samla "hjälte-poäng" som gick att växla in mot olika saker. Det funkade kanon för sonen men inte alls för dottern...

2015-01-14 @ 00:08:28
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Hej där!
Var är du? Vad händer?
Long time - no news.
Det sägs ju här "No news is good news"
Hoppas det är fallet.

Svar: Ja det är sant. Det blev lite mycket. Men nu är jag tillbaka....tror jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-01-19 @ 05:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0