Skrivet den: 2014-11-02 Klockan: 10:37:00

Här är det varmt

...riktigt varmt och det är den värmen som smitit upp till Sverige, via England, och värmt upp södra Sverige på sista tiden...
...har jag sett på nyheterna ;)
 
 


 
Jag är bättre nu.
MYCKET bättre.
Så fort som jag fick sluta med antibiotikan så blev jag bättre.
Jag var svag i ett par dagar och fick ta bussen till jobbet. Men efter idogt knaprande på mandariner (knaprar man mandariner?) och lugnttagande så blev jag snabbt starkare igen.
Och glädjen och lusten är tillbaka igen.
Skönt!
 
Men värmen.
Både sjukveckan och återhämtningsveckan har varit varma.
25 grader redan klockan åtta på morgonen och runt trettio mitt på dagarna.
Det är sjukt.
Strålande sol och sommarvärme i november.
Detta väder skulle vi ju ha haft i juni och juli, när vi hade sommarlov och gick och väntade på att kunna åka till stranden. Men då var det minsann molnigt.
 
Men folk frågar mig, efter flytten från Sverige, vad jag föredar. Sol och värme eller mörker och kyla, för svaret borde ju vara självklart.
Borde.
Men jag är inte så säker längre.
 
Jag flyttade från Sverige för att jag var trött på....ja jag flyttade ju för kärleken, men JAG flyttade istället för Älsklingen, för att jag var trött på mörkret och kylan. Jag var trött på att varge år, efter semestern, bli deppad och få ångest över att sommaren var slut. För att den mörka tiden skulle komma och det skulle dröja en EVIGHET tills nästa sommar.
Vilket slöseri med liv.
 
Men värmen suger musten ur en.
Värme gör att du inte orkar röra på dig, du svettas och springer från en skugga till en annan.
För man har ju inte semester jämt.
Man kan inte ligga på stranden jämt.
 
Nej man måste jobba, gå till skolan, handla, fungera i livet UTANFÖR stranden.
Och då är värmen en pina.
 
Kläder kan man ta på sig, men du kan aldrig ta av dig mer än att du blir naken. Och FÅ jobb accepterar att du kommer naken till jobbet.
 
Och glöm att dricka the eller rödvin....;)
 
 


 
Men jag flyttar inte hem.
Än...
För den där solhysterin på sommaren ger mig ångest, bara av att tänka på den ;)
 
 
/Y
 
 

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Hej där, jänta!! Ta inte ut bekymren i förskott!
:) - Roligt att höra, att hälsan och lisvglädjen
har återkommit. Och tänk på att det är ett halvår
kvar till sommaren.

Svar: Här tas ALLTID bekymren ut i förväg ;) man vet ju aldrig när man kan få chans att gnälla igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-11-02 @ 19:45:09
Postat av: Freja

Så skönt att höra att du är frisk och att glädjen är tillbaka! sol och värme går inte alls ihop med mig, min enda resa till Kanarieöarna var två veckor i november/december tidigt 80-tal, och då brände jag mig första dagen och tillbringade resten av dagarna i skuggan på balkongen... Men nätterna kunde jag ju utnyttja, när det var mörkt och svalt!

Svar: Aj aj sånt gör ont. Solbränna är inget bra.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-02 @ 23:09:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Christoffer Lindvall

Jag kom ned till Miami Santa Catalina i lördags och har redan hunnit bränna upp mig på två stranddagar. (Fuskar alltid med insmorningen!! :) ) Men det är väl bra att det slagit om mot skitvädret som var i våras och förra hösten! Tre timmar sol hade vi allt som allt i mars och i november var det inte mycket bättre ... :) Ha det så bra! /Christoffer Lindvall, Vansbro

Svar: ALDRIG fuska med insmörjning. Det är dödsstraff på sånt ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-11-04 @ 19:32:07
Postat av: Lena

Ok förstår att det kan bli mycket även av sol och värme! Men hur kul är denna gråa gråa massa som ligger över oss och ger trötthet och ångest? Så lite kul och jag erkänner att det räcker inte med att mysa med ljus.........Längtar redan till våren och ljuset ! Hälsar Lena

Svar: Nej det gråa saknar jag inte. Just mörkret är så skönt att komma ifrån. Och deppigheten. Därför bor jag ju kvar. Det är bara värmen som kan bli lite för mycket.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-05 @ 10:29:34
Postat av: Birgitta S

Hej!
Skönt att du mår bättre ja jag kan förtå att det i värmen kan bli för mycket med att få vardagen att rulla då man knappast kan gå och sätta sig i skuggan med kall dryck hela tiden.
Hälsningar Birgitta S Kungsholmen Shom +3 Burr

Svar: Jo i skuggan är det sällan man får sitta när man jobbar ;) Annars så skulle det vara helt perfekt.
Yohanna i Las Palmas

2014-11-07 @ 09:33:55
Postat av: Ruth i Virginia

KUl svar, Yohanna.
ja, man måste ju taga tillfället i akt
att gnälla. Vet aldrig när man får chans igen.
Du är en ALLA TIDERS TJEJ!

Ruth i Virginia

Svar: <3
Yohanna i Las Palmas

2014-11-14 @ 04:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0