Skrivet den: 2014-05-26 Klockan: 13:49:27

Måndagslista med hallabalo-förberedelser

...för denna veckan kommer att bli en kortvecka som kommer att vara fylld med kul. Bäst att ladda upp.
 
 
Men först:
 
 
Det här är min mamma och jag. Det var mors dag i går i Sverige
och jag gjorde ingenting speciellt för henne.
Hur ska jag kunna?
Hur ska jag någonsin kunna göra något som är ens i närheten av allt
hon gjort för mig.
Eller kunna säja något som får henne att förstå hur mycket jag uppskattar
det hon gjort.
Allt bli mamma är att ge upp allt och samtidigt få allt på samma gång.
Man blir aldrig den man var innan.
Och frågan är om man VILL det heller.
Och allt hon endast frågat efter eller önskat sig är snälla barn och en lugn
stund nån gång ibland.
Och inte ens det har jag kunnat gett henne ;)
Kom ihåg att du alltid är med oss i våra tankar.
 
 
Men veckan ja.
- I dag ska jag i väg på en jobbintervju.
Ångest!
Jag vet inte vad jag ska ta på mig.
Har vi hört den förrut >>>?
Eftersom jag inte vet vilken typ av jobb det är, de bara ringde och sa att de fått mitt CV och ville träffa mig, så vet jag inte riktigt vad jag ska förbereda mig för. Färgglatt och somrigt i min skolfrökenklänning? Elegant och strikt i kjol och blus a`la receptionist? Eller byxor och kavaj i stil med självsäker ingenjör?
Sista-minuten-panik-val som vanligt?
De säjer ju att mycket hänger på första intrycket och vad man har haft på sig och det hjälper ju INTE till för att lugna ner mig ;)
 
- På onsdag är det dags för att fira Kanariedag igen och detta år har jag blivit inbjuden av Lillskattens klass att hjälpa till vid firandet. Först ska ungarna uppträda med dans och sång, och sedan blir det provsmak av kanariska specialliteter. Samma sak varje år, men kul att få vara med.
2013 >>>, som vi visst inte fick vara med och fira ser jag nu ;)
2012 >>> & >>>
2011 >>> & >>>
 
- Sedan är det dags för skolavslutning för svenskan på onsdagskvällen och nu ser jag att jag INTE visat något från det på bloggen förra året.
Och jag som skulle gråta till "Den blomstertid" och allt ;)
Barnen har övat sånger och verser, blommig sommarklänning är utsedd och jag ska bara leta på fake-blomster-kransarna från förra året, så är vi beredda.
 
- Sedan så avslutas denna veckan med en LÅNGhelg eftersom kanariedagen här, den 30 maj, är en helgdag. Torsdag kväll till söndag är det meningen vi ska spedera i sommarstugan med några av Älsklingens jobbarkompisar. Det ska grillas, badas och kalasas.
Det kommer att bli fullt upp.
 
 
Men bäst att komma till skott med listan. Snart dags att hämta ungarna i skolan och bestämma vad jag ska ta på mig. Helst innan skolhämtningen. Jag kan ju inte gå dit naken ;)
 
- allt ovanstående kul som kommer att hända under veckan.
 
- att jag införskaffat en brun-utan-sol-kräm som verkar fungerar. Så äntligen har jag ett par ben som inte lyser grönskimmrande ;)
Utvärdering kommer!
 
- att det börjar komma in anmälningar till dammiddagen som jag håller på att anordna. Ska bli så roligt.
 
- att Guldklimpen är bra i sitt öra. Det var inte roligt. Vi har tid hos örondoktorn nästa vecka så då får vi höra vad h@n säger.
 
- att jag fått ännu mer avlagda kläder i helgen som ska provas och hängas in i garderoben.
...och förhoppningsvis hitta nån som vill ta hand om de gamla ;)
 
Dags att ta tag i veckan.
Mycket som ska klaffa.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena2

Geeez, vilken vecka :)

Svar: Ha ha ja men mycket roligt.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-26 @ 14:31:18
Postat av: Hyrestanten

Oj så spännande med jobbintervju. Lycka till!

Svar: Tack tack! Jag tror det gick bra.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Mor o Far

Tack min kära dotter för de fina orden, älskar dig så mycket ska du veta. Önskar bara att du bodde lite närmare så vi kunde umgås lite mera, tiden går så fort o vi blir äldre både du o jag. Kram från din mor.

Svar: Ja tiden bara flyger i väg så det är skrämmande.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-26 @ 20:42:08
Postat av: Anonym

Ohh, anställningsintervju! Om jag hunnit in tidigare hade jag sagt, ta något grönt! Det anses förtroendeingivande! Rött/orange kan visa på energi, men kan även upplevas hotfullt, och blått kan ses som lite svalt och tillbakadraget. Grönt är ett säkert kort! Betyder inte att hela du ska vara grön (fast då hade ju dina ben passat bra ;-) ), men kanske en skjorta, en scarf eller en kjol?

Svar: Åh nej! Jag som tog på mig korall. Kanske jag upplevdes som hotfull ;) Men det är intressant det här med vilket intryck man ger. Tror du att färginställningarna är samma i olika länder? Tex rött här i Spanien. Tror det uppfattas likadant här som i Sverige? Intressant intressant.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-26 @ 23:34:19
Postat av: Freja

Och jag menade inte att stalka dig som anonym...

Svar: Inte? ;) Jag belv allt lite misstänksam ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-05-26 @ 23:38:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jenny

Vad ni är lika. Du och din mor. Härligt.

Jenny i Wales

Svar: Ha ha ja de brukar säja det.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-27 @ 09:25:08
Postat av: Freja

Korall är ju en mjuk rödfärg, den upplevs nog mer som energisk än hotfull! Och, det är ju som du säger, det är svenska uppfattningar jag läst om, i Spanien är det nog mer OK att spraka av färg, i alla fall är mina fördomar sådana... Hur gick det?

Svar: Ja jag tänkte på spanjorer och deras röda färg i sin flagga. De kanske känner sig mer vänligt inställda till den ;) Men jag tror att det gick bra. Det var ju inget jobb visade det sig. Bara en "se-vem-du-är-prat" ifall det skulle dyka upp något i framtiden.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-27 @ 23:14:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0