Skrivet den: 2013-05-29 Klockan: 15:48:35

Här firas det i skolan idag

...för det är kanariska "nationaldagen" och alla är lediga i morgon . Så idag firas det i skolorna så man hör kanarisk musik sväva över Las Palmas från skolgårdarna i stan.
 
I år var inte föräldrarna inbjudna att se sina telningar dansa och sjunga.
Heller ingen provsmakning av kanariska delikatesser.
Det känns faktiskt lite tomt.
 
Andra år har vi varit i skolan och fått sett på uppträdanden och fått vara med att både hjälpa till med att laga till festen och äta det som är typiskt kanariskt.
Förra året >>> & >>>
År 2011 >>> & >>>
 
Men Guldklimpen gick iväg idag, så stilig i sin kostym a´la kanarias ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen till ära så regnade det....igen.
Första gången sedan jag flyttade hit som det är dåligt väder på Kanariedagen.
 
Men nu så väntar skolavslutning på svenska skolan i eftermiddag och sedan hoppas jag att vi kan dra ner till sommarstugan direkt efteråt.
Det beror på hur mycket som jag hinner packa nu.
Samtidigt som jag lagar mat.
 
Så nu hör ni inget mer från mig idag. Jag återkommer i morgon och berättar hur mycket jag bölade till Den blomstertid nu kommer och Idas sommarvisa ;)
Näsdukar, jag får inte glömma näsdukar.....
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Feliz día de Canarias! eller hur man nu säger :)
Hoppas ni haft en trevlig dag!

Svar: Det blev sâ bra sâ....till slut.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-29 @ 18:55:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Ja herregud, så jag gråter till barnkörer, det spelar liksom ingen roll vad de sjunger... ser fram emot rapport!

Svar: Det är nâgot väldigt speciellt med skolavslutningar. Och nu har jag inte varit pâ nân pâ mycket länge.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-29 @ 22:44:34
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Bertil

En liten charmör ;)

Svar: Min lille charmör ja, ......när han vill ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-29 @ 23:07:51
Postat av: Jessica Högberg

Sicken liten snygging=)) Hoppas "blomstertiden" gick bra;)

Svar: Det blev sâ bra sâ. Jag hann till och med inte grâta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-30 @ 09:06:29
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt att fira så där - men vad synd att inte ni fick vara med i år.
Kram

Svar: Ja det blev lite ledsamt att vi inte fick vara med.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-30 @ 09:55:12
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, hann inte gråta?? Bara det gick bra=)

Svar: Nej jag han faktiskt inte. Bra va ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-17 @ 10:17:37
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0