Skrivet den: 2014-05-22 Klockan: 23:21:05

Här kom det ett brev

....med SNIGELPOST!
Fattar ni?
Ett riktigt handskrivet brev.
Vem gör sådant nu-för-tiden? ;)
 
Jag blev så himla glad.
Ja alla blev glada för att hitta något annat i post-facket som inte var räkningar.
Men FÖRST å blev jag misstänksam.
Jag kände inte igen handstilen.
Hmmmm ;)
 
 
Såg denna på Facebooken och det kändes väldigt träffande.
 
 

Det var från Lena2 kunde jag luska ut när jag öppnade brevet.
Hur i hela friden kom du över min adress ;)
Och hur i hela friden kom det fram utan gatunummer?
Är det här jag borde ana ugglor i mossen och börja nynna något om apan som inte känner någon?
Eller borde jag ta ett snack med brevbäraren ;)
 
Det var tips om VÄRLDENS BÄSTA TÅRTBOTTEN.
Så himla vänligt att tänka på mig när du såg denna artikel Lena. Eller borde jag ana ugglor här också och sluta baka så mycket tårtor kanske ;)
Och ännu vänligare att ta sig tid att klippa och klista och fixa med kuvär och frimärke. Nu-för-tiden hade vem som helst tagit ett kort och skickat elektroniskt.
Detta var mycket bättre :D


 
 















 
 
Och självklart ska det komma en utvärdering.
Detta recept skiljer sig inte mycket från det jag använder nu >>>, men enligt provbakarna så ska det spela väldigt stor roll.
Jag planerar en dam-middag här om några veckor och tills dess skall denna provbakas och utvärderas.
Var så säkra.
Jag blev sugen på att prova på opera- alias. prinsess-tårta.
Åsikt kommer.
 
Och tack så jättemycket Lena2.
Rätt från hjärtat.
Du gjorde min dag där ;)
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Älskar snigelpost men tyvärr får man nästan det aldrig. Minns när man hade brevvänner :) Ett förslag,om du vill....ska vi börja bråka brevväxla? Det skulle vara kul :)

Har tänkt på en sak, tycker du gör väldigt fina tårtor och de måste vara goda. Varför öppnar du ett bageri? :)

Svar: Brevväxla. Vilja minnen. Tyvärr är jag inte så pålitlig på att sätta mig ner och skriva ;) konditori vore kul och jag har tänkt på det. Men lokalhyrorna är då höga. Skulle behöva ta 10 euro för en sockerkaka och det är jag inte säker på att den är värd. Men jag försöker fiffla lite mellan vänner och så, så får vi se. Tack så mycket för beröm.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-23 @ 12:24:41
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Annelie

börja inte bråka ska det stå. Sitter med mobilen och skriver. :)

Svar: Ha ha dessa mobiler som ställer till det hela tiden; ) men jag fattade.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-23 @ 12:25:32
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Lena2

Det var roligt att höra Yohanna. Så fort jag fick se uppslaget så tänkte jag på dig och ditt tårtbakande till vänner o bekanta. Adressen luskade jag ut genom att du sagt att den nya skollokalen finns i samma hus som du bor och adressen till lokalen fanns på Kanarieliv. Inte dåligt detektivarbete va? Men gatunumret finns med i Kanarieliv och det fanns väl med på kuvertet också? Hoppas bottnarna blir extra goda!

Svar: Nu blev jag osäker och får titta på brevet igen, men jag tror att det inte stog något nummer.
Tack så jättemycket i alla fall.
Skall snart provbana.
Yohanna i Las Palmas

2014-05-23 @ 23:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0