Skrivet den: 2014-06-10 Klockan: 13:36:00

Här händer det saker

...för SWISH!,
Hörde ni?
Det var helgen som flög förbi. OCH måndagen.
Allt bara sa poff så var det borta.
Fredag, lördag, söndag OCH måndag.
Poff!
Borta.
 
 


 
Men det har varit så mycket kul att jag haft "häcken full" om man får säja så. Och huvudet fullt också.
Lite otäckt faktiskt att det hänt så mycket kul på en gång.
Eller så är det EXAKT så som livet ska vara.
Kul!
 
I fredags hade vi tid hos örondoktorn, Guldklimpen & Jag. Allt så bra ut. Men det får användas proppar resten av sommaren.
Dock bara i ETT öra.
Och doktorn SA faktiskt att han fick bada med öronproppar.
Yes!
 
Och så lämpa in Guldklimpen i skolan igen och dra iväg på nästa uppdrag som var den äldre damen som behövde hjälp på sjukhuset med översättning.
Vi hade bestämt en tid.
TJUGO minuter innan ringer hon och frågar vart jag är...
Jag hade glömt hur svenskar, och framför allt äldre personer är ;)
Jag fick en utskällning för att jag kom prick på utsatt tid och inte innan.
Men allt gick bra och damen var mer än nöjd på slutet.
 
 
 


 
Hem, hämta ungar, packa och dra i väg söderöver på firandet av Sveriges nationaldag i Svenska skolan i San Augustin.
Vilka känslor!!!
Jag får återkomma om just den upplevelsen men jag är så GLAD att vi tog oss i kragen och åkte dit.
Dels fick jag träffa Annelie som är här på semester just nu >>>.
Dels fick jag sitta på stranden och dricka vin efter själva firandet. (Något som nog låter som en dröm i andras ögon men som kanske, när det väl kommer till kritan, inte är så himla romantiskt som det låter ;)  )
Och dels fick jag kolla upp San Augustin, där jag inte haft tillfälle att utforska så utförligt tidigare, inför jobbintervjun som skulle ske just där på måndagen.
Men jag återkommer om just det som sagt.
 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
På kvällen drog vi vidare till Puerto Rico och installerade oss i sommarstugan.
Lördagen började vi med loppis i Arguineguin och jag får rätta mig lite på den punkten från i påskas >>>. Den var lite större än jag trott. Dock inte lika stor som INNAN byråkratin tog hand om den.
 
 
 


Åh så var det dags att ta Annelie och hennes familj till Betongfabriken och käka lunch där. Man kan inte ha varit en massa gånger här på ön utan att ha varit på Betongfabriken och ätit ;)
 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
Och efter lunch, naturligtvis besök på playan. Fastän det mulnat ihop och blåste lite kyligt.
Men i vattnet var det varmt.
Så avslutades lördagen med att Älsklingen fick 40 graders feber och fick hoppa i säng samtidigt med ungarna. Jag fick fira lördag själv med ett glas vin i soffan och en dålig amerikansk romantisk komedi.
 
Söndagen var LUUUUGN och det tackar jag för.
Eller lugn och lugn.
Själv, med två skitungar som bara bråkar, vid poolen och ingen som smörjer in en på ryggen.
Ja ni fattar ju ;)
 
 






 
 


 
Och så kom måndagen då.
Med ANSTÄLLNINGSINTERVJUN - huvaligen!
Jag var så nervös på söndagskvällen att Älsklingen blev lite orolig för mig.
Men när jag analyserade nervositeten lite så kom jag fram till att den nog berodde mer på att jag skulle ratta Oceanångaren själv ner mot syd och inte så mycket på själva intervjun.
Så då erbjöd sig Älsklingen att åka ner med mig - vilken kille!!!
Fast han var ju fortfarande skitdålig och skulle inte kunna gå och jobba i alla fall dagen efter.
Men ratta Oceanångare kan han ;)
Då blev det bättre i nerverna.
 
Det blev att fixa till sig -
- VAD I HELA FRIDEN HAR MAN PÅ SIG PÅ EN JOBBINTERVJU??? -
Samma visa hela tiden ;)
Fixa in ungar i skolan.
Fixa in chaffisen i Oceanångaren.
Och försöka fixa ner oss I TID till San Augustin.
Som tur var hade vi ju redan rekat stället fredagen innan.
 
 


 
En och en halv timmes TOTAL spänning och koncentration.
Med TVÅ personer.
Jag var alldeles darrig i benen när jag gick där ifrån.
Och full av lycka.
Detta vill jag ha.
Men KAN jag?
Det blir många organisationsfrågor som måste ordnas i mammalivet.
Heltid med pendling.
Om det var jobbigt med förra jobbet så undrar jag hur detta kan/kommer att gå.
 
På hemvägen brakades det iväg till IKEA för NU ska det förberedas TJEJmiddag tills på lördag.
Och man kan inte ha tjejmiddag utan RIKTIGA vinglas och sånt fixas bäst på IKEA.
Så bra (eller så ICKE-bra) var det att vi var tvugna att återvända igen på eftermiddagen.
Fast då kunde vi avsluta traditionellt med varmkorv till middag ;)
 
 


 
 
 


 
Nu full fart genom veckan.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Connecticut

Hoppas hoppas!

Svar: Ha ha! Tack. fast jag vet inte på vilket ben jag ska stå, vill, vill inte, vill....
Yohanna i Las Palmas

2014-06-10 @ 14:36:49
URL: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0