Skrivet den: 2014-06-30 Klockan: 01:57:00

Här hade vi dammiddag nummer 2

....och nu kan jag väl säja att jag är igång ;)
Feminine DINNER är officiell.
Ja officiell och officiell är väl att ta i. Men vi finns på Fejjan och DÅ är det ju allvar ;)
 
En gång är ingen gång. Två gånger är början på något väldigt spännande ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
För två veckor sedan så hade jag ju dammidag >>>, något som jag gått och funderat på om jag skulle kunna göra som "JOBB" i framtiden.
Skulle jag kunna?
Skulle det kunna fungera?
Skulle någon vilja?
 
Det finns ju alltid en massa jobbiga frågot i skallen men TÄNK om man skulle kunna få chansen att jobba med något som man tycker om OCH som man är bra på.
En ynnest.
 
Så i går körde jag samma koncept fast med ett helt annat gäng.
Samma lokal, samma, dekoration, samma mat.
Lite bättre, lite godare, lite mer erfarenhet.
Det tar sig.
 
Denna gången med de härliga tjejerna/mammorna/kvinnorna från svenskan. Både de som har barn som studerar och de som studerar själva.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var det, som man säger.
Jag kom i säng runt 5 och klockan 9 vaknade ungarna.
Men då slapp jag gå upp med dem, för jag hade minsann hamnat i "gästrummet". När jag kom hem och skulle lägga mig i MIN säng så var det nämligen upptaget där. Älsklingen som låg och snarkade på sin sida av sängen. Och på min sida låg Lillskatten som ett X och tog upp hela min sida.
Det var bara att speta vidare till nästa lediga säng och hoppa ner.
 
Så lite mer fick jag sova ;)
 
Men idag väntade den STORA disken och städning och ihopplock av lokalen.
Hela familjen fick följa med och äta chipsrester och leka medans jag fixade i ordning.
Så visst är det mycket jobb.
Jag själv får inte sitta ner och slappa så mycket.
Men jag tycker att det är kul att ordna.
Jag känner att jag gör något som jag är bra på.
 
 
 
 
 
 
 
Men det där med att vara uppe och festa hela natten OCH gå ut på galej.
Det är ju inte så som förr i tiden.
Man är ingen ungdom längre.
Det lockar inte lika mycket.
 
Jag är nöjd bara jag får sitta ner och prata i lugn o ro med några trevliga vänner. Prata om saker som jag kanske inte hinner (orkar) prata med Älsklingen om.
Klä mig lite fint.
Ta ett glas vin eller två.
Bli lite fnissig.
Gäspa lite.
Och få hoppa i säng och vakna UTAN att vara bakis.
Jag begär inte mycket nu-för-tiden ;)
 
ÄNDÅ så löste vi inga världsproblem...
Men jag känner mig jättenöjd.
 
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena2

Jag såg att tårtan fått rätt färg denna gång, eller är det jag som yrar... Blev det mammas tårtbotten eller "världens bästa"?

Svar: Ha ha då yrar du nog lite för det är samma färg på tårtan som förra gången ;) bara att jag nu hann att få på pudersockret som jag missade förra gången. Och detta är andra försöket på "världen bästa tårtbotten". Denna gång provad jag att göra en och en halv satts och då blev den större. MEN den är lite "blöt". Får återkomma om det. Ska göra den andra igen för att gämföra lite till. Omfattade undersökning detta ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-30 @ 12:54:06
Postat av: Ruth i Virginia

Yohanna - Jag är verkligen imponerad!
Det dukade bordet är sååå vackert och
inbjudande. Jag tror du funnit din niche.
Nånting du är bra på, och nånting du tycker om.
Och tydligen behövs dina tjänster.
"Word of mouth", som vi säjer = Folk talar om
för andra, hur trevligt du kan anordna middagar.
Himla glad å dina vägnar!!!

Svar: Ha ha ja vi får se hur det går. OM det finns något behov eller om det tröttnas på detta.Jag håller en tumme och knegar på.
Tack för berömm, det värmer ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-30 @ 16:52:59
Postat av: Lena2

Kul att du prövar så grundligt. Hoppas allt går bra med semesterpackning och annat i morgon :-)

Svar: Ha ha fast vi får inte åka förens på fredag. Några lektioner med svenska ska hinnas med för mig innan vi kan sticka härifrån.
Yohanna i Las Palmas

2014-06-30 @ 18:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0