Skrivet den: 2014-06-17 Klockan: 23:52:56

Här hade vi tjejmiddag

...i lördags och startskottet gick för något nytt jag suttit och pulat med.
 
Tjejmiddagar.
Jag tänkte över vad jag är duktig på att göra och vad jag skulle vilja pyssla med i framtiden och kom fram till detta.
Jag tycker om att laga mat och jag är duktig på att ordna kalas.
Så då fick det bli det.
 
Vi får se hur det går i framtiden.
Första middagen gick av stapeln i lördags och vi var sex "flickor" som åt och snackade fram till halv fyra på morgonkröken.
Jag är nöjd.
Nu mot nya erövringar ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var ju inte klar som vanligt när första gästen kom.
Men det var ju första gången jag höll middag på det här stället - skollokalen som fått svidas om till 5-stjärnig restaurang - sånt tar tid ;)
 
Men nu har jag lärt mig....lite mer.
Och till nästa gång, som kommer inom kort, så ska jag väl ha fått mer rutin.
 
Lekar är kul.
Denna gången lekte vi "Vem är vem" och alla hade fått lämna ifrån sig hemliga ledtrådar som under middagens gång skulle listas ut tillhördes vem. Och så hade vi en gissningslek på slutet för att se vem som hade fått ihop flest RÄTTA ledtrådar om RÄTT person.
Det blev lyckat.
 
Men tiden går ju så fort.
Speciell när man startar sent på grund av alla barn som måste bli nattade först innan mammorna kan gå iväg med lätta och avslappnade hjärtan.
Vipps var klockan nästan gryning.
 
Men detta kan vara starten på något nytt.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Jag tror att du har talanger som festarrangör
"Find a need and fill it" lär ska vara mottot
för entreprenörer. Värt ett försök!

Svar: Jo det var just det jag tänkte undersöka, om det fanns nåt "need" här för just det jag kan.
Yohanna i Las Palmas

2014-06-18 @ 16:12:22
Postat av: Freja

Så skicklig du är! Det där skulle jag aldrig klara, jag som inte ens bjuder hem folk till mig själv...

Svar: Ha ha det är lättare att bjuda BORT dem från sitt hem. Då slipper man städa först ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-18 @ 21:13:32
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0