Skrivet den: 2014-06-13 Klockan: 00:07:15

Här blir det inget vettigt gjort

....jag är nervös, uppspelt, förväntansfull, rädd, orolig och så in i bomben okoncentrerad. Jag får inget vettigt ur skallen. 





Det är förberedelserna inför tjejmiddagen på lördag. 
Det är själva middagen. 
Det är jobberbjudandet. 
Det är sommarlovsintågandet. 
Det är en omtumlande nyhet jag fick idag. 
Och det är morgondagens fredagsfeeling som fått spader och infunnit sig redan nu. 

Jag blir så jädrans nervös. 
Eller nervös är fel ord. 
Det är mer förväntansfull. 
Jag kan inte bärga mig. 
Precis den där känslan som jag hade som barn dagen innan julafton:
- Jag DÖÖÖÖR pm jag inte får öppna paketen nu....,typ. 
Tålamod för tid är inte min starka sida precis. 

Mina nerver är faktiskt min Akilleshäl. OCH min största tillgång. 
Det är nerverna som gör att jag lider så fruktansvärt. Och som gör att jag får energi och anstränger mig till det yttersta. 

Jag tog upp det på anställningsintervjun. Ni vet när man ska säga tre positiva och tre negativa om sig själv. 
Jag sa mina nerver. 
Jag blir skitnervös - eller förväntansfull. Det beror på. 

Jag fick faktiskt ett par piller av en väninna som skulle ta bort nervositeten. 
Inget farligt. 
Nån ört av nåt slag. 
Receptfritt på Apoteket. (Vilket inte säger mycket eftersom antibiotika var receptfritt här för inte alls länge sedan. )
Pillret skulle visst ta bort allt det negativa med att vara nervös; hjärtklappning, handsvett, fjärilar i magen osv. Men skulle inte vara berusande eller avtrubbande. 
Perfekt. 
Jag vågade INTE prova det. 
.....just då. 

Får väl prova det hemma i lugn o ro först så jag vet hur det fungerar. 
Hmmmm, för det är ju så ofta som jag är förfärligt nervös hemma i lugn o ro. 
Bra tänkt där Yohanna. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Får väl skicka lite lugnande vibbar från ett blåsigt Göteborg. Men bara lite, tror att det kan vara positivt att vara nervig :D
Kramen

Svar: Tackar för det. Jag hoppas att de kommer fram fort, de vibbarna ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-13 @ 00:19:00
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

Det är så himla kul att läsa din blogg.
Du låter som en person jag skulle gilla.
Alltid på kanten, men på ett bra sätt.
Entusiastisk och alltid villig att prova
nya saker, även om du blir så nervös så
du nästan kissar på dej.
Hank in there! Keep it up!

Svar: Ha ha tack för det....antar jag ;) Men hur är man när man är på kanten? Låter spännande. Kanske att jag är sån. Man vet aldrig....
Yohanna i Las Palmas

2014-06-13 @ 03:42:41
Postat av: Marie-Louise

Lite nervös är det nog bra att vara :) Lycka till med vad det nu är <3 Kram

Svar: Jo det tror jag också. Det är BRA att vara lite nervös. Då gör man sitt bästa. Men jobbigt är det ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-13 @ 12:29:48
URL: http://madredetres.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

"On the edge" = på kanten
Betyder en som vinglar åt
ena eller andra hållet;
Hoppa eller INTE hoppa.
Sitting on the fence. :)

Svar: Ha ha det låter som jag. Velig. ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-06-16 @ 15:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0