Skrivet den: 2014-01-14 Klockan: 00:22:00

Måndagslista med nytt år 2014

....när RIKTIGA vardagen började igen idag, med skola, heltidsjobb och "operation fettsanering" efter alla festligheter och jag nu flyttar in i den gamla hederliga nya BP-kalendern som fortfarande, efter inflyttningen, gapar förhoppningsfullt tom.
Halleluja!
 
 
 
 

 
 
Jag ger inga nyårslöften.
Jag gör listor och planerar ;)
Mål.
Så går det till hemma hos mig.
 
Förra året hade jag som plan inför 2013 >>> att:
- gå ner de återstående kilona - NOPE
- fixa färdigt Lillskattens rum - CHECK
- skriva färdigt mina böcker - NOPE
- hitta ett jobb - CHECK (Faktiskt DUBBEL-check på den)
2 av 4, hälften, är inte fy skamm.
Inte alls.
Jag är riktigt nöjd.
Det bättrar sig.
 
Och inför 2014 då?
Jaaaaaaaa....?
Jag är inte riktigt säker.
För första gången i mitt liv, tror jag, har jag inga planer för framtiden.
Det känns tomt.
Jag får ta och fundera på den.
 
Största målet just nu, och nog det som måste fixas till mest brådskande, är att få ordning på vardagslivet och få lite struktur här. Vi var på god väg där innan jul, men så blev det ju omkullkastat här under all ledighet och allt började om på nytt igen med morgontrötta barn, godissug och rutiner huller om buller.
 
Vardagen måste fixas till så att det inte blir så mycket stressande fram och tillbaka. Och så att det känns skönare i maggropen och inte så oroligt. Mat ska fixas, kurser planeras, jobb skötas, ungar upp-fostras/-växas och de "sunda" rutinerna från "operation fettsanering" måste återinföras på något magiskt sätt.
 
Ingen liten uppgift inför året, om jag får säga det själv ;)
 
GOTT NYTT 2014!
 
 
Men måndag är måndag och lista blir det:
 
- att vi haft jul-, nyår-, trettondags- och allehanda andra festligheter. Jag ska inte säga att vi haft det lugnt, skönt, fint, harmoniskt eller nåt annat "rosa-skimrande", för det vore att ljuga. Men vi har firat, det kan ingen säga något om. Och vi är en FAMILJ. Sånt är livet.
 
- att jag fått så himla mycket fina presenter i mina klappar.
....den bästa från mig själv ;) Men Älsklingen kom inte långt därefter.
 
- att jag tog mig mod och gjorde slag i saken och köpte mig själv en klapp.
 
- att jag har ett jobb och det blir bättre och bättre dag för dag...
 
- att snart börjar sol- och badsäsongen igen. Känner att lusten börjar att falla på efter att ha sorterat foton från året som gått. 3 månaders strandfrånvaro är tydligen vad jag klarar av. Nu är det dags igen, säger kroppen.
 
Måndagskväll.
Tisdag i morgon.
Här går det undan.
Snart är det fredag igen ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Mina barn är ju större än dina, men jag var rejält oroliga inför skolstart när dottern klev upp först 1400 sista dagen på jullovet... Men sen har det gått över förväntan!

Svar: Här har vi det lite struligt med rutininvänjningen igen. Men det blir bättre och bättre.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-14 @ 22:00:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0