Skrivet den: 2014-01-26 Klockan: 00:18:12

Här kommer mitt bästa party-trick

....som är sötstarka kycklinglår/vingar. Och DET har vi ätit idag. (Det var ju lite osäkert igår när jag gjorde veckomatsedeln och hade lite tillfälligt hjärnsläpp). 







Ja nu var det länge sedan jag talade om mat här så nu ska ni få mitt bästa party-trick. Varje gång jag gör dessa så blir gästerna som tokiga och det brukar inte bli nått kvar till dagen efter. 

Idag tex åt Guldklimpen TIO stycken och var lite lätt illamående efteråt. 
Lillskatten däremot tyckte de var JÄTTEÄCKLIGA och åt inte någon. 
Så det jämnade liksom ut sig...

Yohannas SÖTSTARKA kycklinglår/vingar. 

-påsar med frysta lår el. vingar. 
-tina, torka av och blanda med:
Sweetchilisås, honung och pressad vitlök. 
-låt marinera så mycket som du har tid med. 
-grilla i ugnen 220 grader ca 30 minuter 





















Smaklig måltid och kom ihåg, de är jättegoda. Man KAN bli beroende 😄

/Y


Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Det gör vi när vi kommer ner.

Svar: Självklart! NÄR ni kommer ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-26 @ 12:42:06
Postat av: Jenny

Tack för bra tips. Ska testa vid tillfälle.

Svar: Bra! Låter spännande ,)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-26 @ 13:43:23
Postat av: Freja

Låter smidigt och enkelt, men här får det nog bli på kycklingbitar, för är det skinn på kycklingen och ben i den så äter ingen av ungarna. Och inte mamman heller...

Svar: Det är ju benen som är bäst. Att sitta och gnaga på som värsta grottmäniskan ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-26 @ 22:34:42
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0