Skrivet den: 2014-01-03 Klockan: 00:35:04

Här firade vi naturligtvis in det nya året

...år 2014, på VÅRT sätt ;)
 
 
 
 
En väninna skrev på Facebook på nyårsaftonen:
"Firar nyårsafton i mysbyxor istället för festblåsa. Mellansonen har kräkts. Äldsta sonen är avundsjuk för att lillebror är sjuk. Yngsta sonen har äntligen somnat efter att ha skrikit hysteriskt av övertrötthet. Själv kommer jag antagligen att slockna långt innan tolvslaget. Gott nytt år från småbarnsträsket!"
 
Jag skrattade (ja, jag VET att man inte ska men det kändes så skönt på något sätt att det är inte bara jag som har det bråkigt i mitt liv när allt ska vara så perfekt) högt inom mig själv och skrev tillbaka:
"Här firade vi i festblåsa och med 5-stjärnig mat, det var inte mindre gnälligt, övertrött eller bråkigt för det. Gott nytt år från ett annat småbarnsträsk."
 
Men så går det till hemma hos oss.
Att man aldrig lär sig.
 
 
 
 
Alla var uppklädda till tänderna. Älsklingen hade till och med blivit så inspirerad att galastassen tagits fram, och fick som belöning DEFINITIVT följa med mig hem efter den festen.
Wow!
Jag är vääääldigt svag för herrar (och småpojkar också för den delen) i skjorta med slips/fluga ;)
Mer sånt i mitt liv.
 
Jag blev också festinspirerad och fick på mig mitt röda läppa som bara ligger i skåpet och samlar damm. Det kan ALDRIG bli för mycket glitter och glamour ;) Och Lillskatten fick på sig hela prinsessoutfitten för att matcha övriga familjen.
Maten blev superb och skötte sig alldeles utmärkt.
 
ÄNDÅ sket sig nyårsfesten!
 
Jag vet inte riktigt vad det är med oss. När det verkligen ska njutas, då går allt åt skogen. Det är som förgjort.
Det var väl en kombination av övertrötthet eftersom festen inte körde igång förens låååångt efter skitungarnas läggdags, stress, hunger och den allmäna feststämningen som automatiskt gör att ungar får nått i kroppen och absolut inte vill varken äta eller sitta still.
Än mindre låter några andra få det heller.
 
Men vi överlevde.
 
Ungarna fick på sig pyjamasarna mitt i middagen men blev på något mystiskt sätt bara mer pigga av det, vi fick äta på något ännu mer mystiskt sätt, fast utan att njuta och så skålade vi in året i cider eftersom jag glömt att lägga skumpa på kylning.
Fast cider är nog godare...
Så klämde vi i oss vindruvorna till 12-slaget, pussades och kramades, hivade ungarna i säng och så dog jag och Älsklingen krasch bom bang i soffan. Det hjälpte inte att han satt på sig flugan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyårstankarna och löftena och återblickarna får vi ta i morgon.
Det är fredag.....igen.
Och långhelg.
Trettondagen och stora julaftonen här väntar på måndag.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

God fortsättning! Ja, här var det mannen och jag som hade magsjuka, eller...vi insjuknade dagarna innan (han på söndagen och jag på måndagen) så vi mådde väl "så där". Tog oss iväg till affären och köpte lite "finmat" som vi sedan gjorde i ordning ganska sent och då vi väl satte oss och åt ( i myskläder) så var det ganska mysigt. Och nytt år blev det ju också...
Kram kram

Svar: Åh nej, inte magsjuka.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-03 @ 00:52:35
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Laura

Haha förlåt men jag skrattar högt för mig själv just nu. Bilderna är jättefina men din berättelse slår allt ;-)
Ha nu en underbar helg!

Svar: Bra! Det är precis så det ska vara inne hos mig: att man skrattar högt. Skratt är gratis och gott ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-03 @ 10:49:31
URL: http://dreamsaboutlife.com
Postat av: Ruth i Virginia

Din familj är precis som familjer ska vara,
när det finns ungar med i spelet. Man planerar och planerar. Först ser det ut att gå planenligt men, not to worry, alltid är det nånting som spårar ur.
JAG tycker iaf att ni hade en fin nyårsfest.
Dessutom några lediga dagar att ta igen sej på.
2014 blir full av äventyr hos Familjen Kaos, men favorit familjeblogg!

Svar: Ååååå så fint. Tack så mycket ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-03 @ 16:50:39
Postat av: Freja

Här slocknade jag först... Ungarna orkade långt efter tolvslaget, men jag stöp i säng 5 minuter över...

Svar: Ha ha jag var inte mycket sämre ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-03 @ 23:11:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0