Skrivet den: 2014-01-18 Klockan: 16:12:00

Här blev jag förstådd alt. tankeläst

.....när det ringde i mobilen mitt under svärmorslunchen, och min väninna frågade:
 
- Du ska väl ut och veckohandla nu? (Ja man är ju väldigt förutsägbar, men jag gillar mina rutiner och veckohandlingen är bättre att klara av på fredagseftermiddagen när vi KAN och inte på lördagsförmiddagen när vi inte VILL).
 
Så.
 
- Ja, blev mitt svar.
 
Kom över med ungarna hit så kan de leka med Lukas medans ni handlar i lugn och ro. Så kan ni komma hit sen när ni fått in allt i skåp och lådor.
 
Och när vi kom hem till väninnan, efter avklarad veckohandlingen, inte på lång tid avverkad under lugn och ro och under trevligt småpratande, till och med personalen i mataffären var förundrade över hur lugnt det var där den fredagen ;), så fick vi middag och vin.
 
 
 


Och Älsklingen kom hem med en bukett. Han lyckas också ibland. 
❤️
 
 


 
 
Vad ska man säga?
 
"It takes a parent to know what another parent needs.....en fredag"
 
/Y
 
 
PS Idag lördag har vi börjat med sovmorgon, jordgubbsfrukost och nu väntar julgranen på att få bli omhändertagen. It´s now or never ;) DS
 
 

Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Va härligt, det berättade du aldrig.

Svar: Det försvan i villervallan och kalabaliken. ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-18 @ 18:30:59
Postat av: Freja

Åhh, vilken lyxfredag! Fantastisk väninna!

Svar: Ja jag får hålla hårt i henne. Fast inte FÖR hårt ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-18 @ 22:25:58
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Är det inte kul, när nånting oväntat och underbart händer? Dessutom, i det här fallet, var det bevis på att DU är omtyckt och därför värd en gåva = fri tid! Och sen, blommor från älsklingen! Grädde på tårtan.
Jordgubbsfrukost! Åt djupfryst våffla med jordgubbar till middag för nåra timmar sen. Sitter aldrig fel! Trevlig fortsatt veckända.

Svar: UNDERBART!!!! ja både middag OCH blommor på samma dag. Verkligen en toppendag ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-19 @ 04:15:53
Postat av: Hyrestanten

Så roligt! Det var en klok väninna. Goda vänner är verkligen guld värda. Kram!

Ps. Ruth i Virginia, kan du skicka din mailadress t mig.

Svar: Ja och mitt i prick träffade hon när jag satt och hade ångest över att behöva ta med mig ungarna och handla ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-01-19 @ 16:56:50
URL: http://hyrestanten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0