Skrivet den: 2014-02-10 Klockan: 00:58:48

Måndagslista

Ja, det var fredagskväll och så blev det söndagsnatt. Helt plötsligt. Nu igen.
JAG.HINNER.INTE.MED!







 
Men jag är ändå vid gott mod.
För att vara söndagskväll.
Värre är faktiskt måndagsmornar.
Jag önskar att jag bara kunde stänga av hjärnan på måndagsmornar. Ja alla mornar faktiskt. Sluta tänka. Jag fungerar inget bra på mornar. Värsta depparstunden. Fast jag egentligen inte har något att vara deppig över.
Det ska bli kul att gå och jobba.
Det kommer hända roliga saker under veckan.
Och den går ju så fort ändå så jag kommer inte ens att hinna blinka.
ÄNDÅ tänker jag bara en massa hemska tankar där på morgonen.
 
Nej en avstängningsknapp på tankarna, DET borde man ha ;)
 
Helgen gick som sagt fort.
Fredags eftermiddag - födelsedagskalas.
Lördag - veckohandling, ikea-besök och YTTERLIGARE ett födelsedagskalas + påhälsning hos Sverigebesöket som kom från Göttlaborg till svärisarna.
Söndagen skulle bli stora städardagen och vinn hann med förvånansvärt mycket fastän den ballade ur och blev söndagslånglunch med svärisarna och Sverigebesöket.
Jag är nöjd.
 
Och så hann jag med att se ikapp deltävling 2  i Mellon i soffan på kvällen. Deltävling 1 hanns inte med för jag hade glömt fort från förra året att man bara har en vecka på sig att se klippet.
Kom i håg!
 
Så idag blir det måndagslista:
 
- att jag fått se på Mello. Jag var försenad i starten men nu är jag på G. Jäklar va bra hon sjunger den där Sanna. Vinnar-feeling så här på en gång, får jag.

- att jag fått ett par nya byxor av svärmor, leopardmönstrade stretch-jeans, som ligger beredda inför jobbet i morgon. 


- att vi har Sverige-besök här nu. Och ytterligare är på G i slutet av mars.
 
- att denna veckan kommer det (förhoppningsvis, peppar peppar, tas ett viktigt beslut i något jag väntat på.
 
- att våren är på väg. Börjar känna en viss längtan efter sol och bad. Ev. får det bli ett besök söderöver snart för att tjuvstarta lite.
 
- att vi ska gå ut ett par väninnor på fredag. Alla hjärnan kan gå och hänga sig ;)
 
Men nu är det måndag om 3 minuter.
Dags att knoppa.
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vet inte men vad är det du ska hinna med. Vad är det du ska hinna med?
Står du ensam i allt eller har du hjälp av din andra hälft?
Eller vill han hjälpa till men aldrig får?

Jag får känslan av att dina barn känner av din stress och omedvetet blir besvärliga, tror du inte det?
Du skriver ofta, när allt ska vara perfekt så nosar sig ungarna till det.
Barn läser av din inre stress som en blodhund får vittring i jakt, det är något jag vet och som jag minns själv när jag var liten.
Hur var din mamma? Har du blivit som hon?

Jag har inga barn och jag är inte mamma och jag har ingen stor familj att ta hand om, så vad vet jag egentligen? Inte ett skit.
Men jag vet att ett kontrollbehov kan förstöra mycket för ens egna känsla. Jag är kontroller, men jag jobbar på att släppa det.

Bara något jag reflekterar över såhär efter att ha läst din blogg länge.
Reflektera, bryt ditt mönster, så kommer du kunna känna förändring och glädje :)

Kram Åsa

Svar: Här hemma delar vi på arbetet nu-för-tiden så jag kan inte klaga på något. Det är bara så himla svårt att flänga fram och tillbaka mellan skola, jobb och fritidsaktiviteter.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-10 @ 11:30:24
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Även jag har ju läst din blogg en längre tid och märker också hur stressad du verkar känna dig. Då blir jag så ledsen för din skull och skulle önska att du kunde släppa alla dina krav och förväntningar på en perfekt tillvaro. Det blir inte lugnare än så här när man har barn, även om ni bara har två. Detta är livet. Lugnare kommer det att bli när barnen blivit vuxna och det visslar bara till så är du där. Tycker mig ändå märka att jobbet får dig att må bättre och visst känns det ofta bra att få komma hemifrån, ta fram sitt yrkesjag.
Varma kramar till dig!

Svar: Där slog du huvudet på spiken. Det är jättehärligt att komma ut och vara med vuxna människor, lära sig nya saker och komma ifrån. För att inte tala om hur det känns i plånboken ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

Måndagar är verkligen pest! Hur bra livet än är, att återigen behöva kliva upp och få iväg alla hemifrån i tid och veta att det är en låååång vecka tills det går att slapna av och ta dagen lite mer som den kommer... Därav mina gladmåndagar (och säkerligen din måndagslista) för det finns ingen annan dag som det är så viktigt att påminna sig om hur mycket bra som finns i livet!

Svar: Viktigt att komma ihåg men ack så svårt just på morgnar.
Yohanna i Las Palmas

2014-02-11 @ 00:01:50
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0