Skrivet den: 2014-08-04 Klockan: 14:54:00

Här är vi ensamma hemma

....både igår och idag, när Älsklingen dragit iväg på PARTY.
 
 


I går söndag när hela familjen var ute på "söndagsöppet"
(första söndagen i varje månad)
i gamla stan Triana, innan Älsklingen drog iväg på partaj.
 
 


 
Det är måndag idag.
Fast det känns som söndag.
Klockan är mitt på dagen och jag sitter fortfarande i pyjamas framför datorn. Skitungarna sitter också fortfarande i pyjamas, men i soffan och tittar på DVD och käkar godis.
På en måndag!
 
Ha ha!
Man måste släppa lite på alla måsten ibland och bara vara.
 
Det är första helgen i augusti och dags för årets "happening" här. Förutom karnevalen.
La Rama (Kvistfesten) i byn Agaete i norra delen av ön.
En av öns alla stora byfester, och kanske den största.
Den har jag skrivit om på ett annat ställe >>>
 
Jag har varit där ett par gånger, när Älsklingen och jag var nyförälskade och inte hade några skitungar i släptåg.
Sedan dog festlusten lite på grund av diverse omständigheter som blöjbyte, sömnlösa nätter, brist på pengar, ovilja av att lämpa över skitungar på annan person under dagarna två osv.
 
Men Älsklingen började åka för att par år sedan och jag var hemma med ungarna.
2012 >>>
2013 >>>
Och förra året bestämde jag mig för att det var slut på hemmasittadet för min del och att jag banne mig skulle följa med i år och ha lite vuxentid med Älsklingen.
Roa oss lite på egen hand.
 
Jag började redan för flera månader sedan att förbereda mig och intala mig:
- Jag KAN åka i väg med Älsklingen.
- Jag KAN lämna ungarna en natt hos svärföräldrarna.
- Det KOMMER inte att hända något.
- Vi KOMMER att ha det kul.
Mantrat gick dagligen och jag började att känna mig förberedd och till och med känna förväntan inför att åka.
 
Nu JÄDRAR skulle vi ut och roa oss tillsammans!
 
Då meddelar svärmor att hon kan minsan inte passa några barnbarn.
Hon måste till sommarstugan och tvätta handdukar och lakan.
Efter år av tjat om att hon vill vakta dem.
 
Snacka om snopet.
 
Så nu har vi varit själva här hemma ungarna och jag. Älsklingen åkte, med ryggsäck på ryggen och kylväskan full med öl och tortilla-baguett, tillsammans med några vänner, i går eftermiddag. Och väntas inte hem förens sent i eftermiddag.
 
I går kväll såg vi på film och åt en massa gosis, ungarna och jag.
Efter ungarna somnat jättesent, fortsatte jag mitt mataton av Masters of sex, åt en massa mer godis, och somnade jättesent jag också.
Så idag tar vi det laidback här och jag försöker att INTE vara avundsjuk på vad Älsklingen ska komma hem och berätta om sitt partajjande sen ;)
 
 


 
 
 


 
Planen är att han ska skicka ett meddelande när han är på G. Och att ungarna och jag då ska hinna ut i parken och sammanstråla med honom då. Så jag kan hinna några runder själv där medans han passar ungarna innan vi går hem och han dör i sängen.
planerna alltså.
Det brukar sällan gå som jag planerar ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

åhh, vilket antiklimax! Jag känner igen det där, det som tjatas om när de vet att det inte kommer att ske, för att sen, när det blir verkligt, faktiskt inte alls kan... Det är ett sätt att styra världen dit en själv vill som jag tycker ganska illa om faktiskt... Hoppas det ändå funkar med din promenad i parken1 Och just sådana här gånger är godis och film det allra bästa!

Svar: Promenaden blev kalas och nästa år frågar jag någon annan. Vet bara inte vem än ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-08-04 @ 21:03:56
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Har du kanske nån familj du gillar, som har barn i ungefär samma ålder som dina, och som du kan umgås med lite oftare än du gjort, så att ni kan byta barnvakts-uppgifter? Börja med nåra timmar då och då för att se hur det går. Det är säkert andra mammor som behöver nåra timmar ledigt, om än bara för att gå till frissan.

Svar: Det kanske man skulle se sig om efter. Nån barnfamilj i samma läge.
Yohanna i Las Palmas

2014-08-05 @ 00:03:49
Postat av: Ruth i Virginia

Värt ett försök! Det funkade bra för mej.
Görs ofta här ii USA.

2014-08-06 @ 16:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0