Skrivet den: 2014-04-20 Klockan: 23:12:00

Måndagslista

Det var det. 
Vi är hemma igen. 
Åtta dagar i sommarstugan är över. 
Påsken är också över. 
Nu väntar en och en halv veckas jobb och sedan är jag arbetslös igen. 
Vi går mot sommar och semester. 
I morgon får vi se om jag kommer ihåg hur man gör i ordning skolungar och om jag kommer ihåg hur man svarar i telefonen. 
 
 
 


 
 


 
 








 
 


 
Vi avslutade påsken på akuten med en Lillskatt som inte slutade hosta. Och jag är officiellt helt förvirrad när det gäller min uppfattning om förkylningar och hur man botar dem. 
 
Vi har varit en hel vecka nere i solen och värmen. Hållit oss borta från både strand och pool. Inte varit i närheten av nån mögellägenhet. Och tagit det så lugnt att det varit nästan varit snudd på löjligt. 
Varken jag eller Lillskatten är botade från våra förkylningar. 
 
Tvärtom. 
 
Lillskatten slutar inte hosta i ett kör så hon fick både andas i mask och fick nån dundermedicin som man bara fick ta EN slurk av. 
Och jag, har visserligen fått tillbaka rösten, men hostar också och känner mig mer slutkörd nu, efter en veckas semester, än förra veckan då jag jobbade. 
 
Det är något mystiskt här nere med luften. Eller så är det andra sorters förkylningar här mot vad jag är van vid. 
 
Eller så är det något med att vara ledsen och orolig som tar på krafterna....
 
 
 


 
 


 


 


 
 


 
Men nu är vi hemma och i morgon är det måndag. 
Dags för en lista:
 
 
- att jag haft semester med familjen. Och ungarna har haft det jätteroligt med alla kompisar. 
 
- att jag lyckades få till en bra påsk trotts få tillgångar. 
 
- att vi kommer att få åka tillbaka till sommarstugan. 
 
- att.....?
 
Nej nu blev det inget mer. 
Det var lite svårt idag men får räcka. 
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: dalkullan

Hola.....det va väl tur för dig...det straffar sig att klaga att allt va så jobbigt o svårt att planera....tänk om som att du va en människa i Sverige....jobba jobba jobba....:)








Svar: Då är det väl bara att flytta ner hit om allt bara är jobba jobba i Sverige.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-20 @ 23:35:28
Postat av: Lena2

Kära dalkulla. Du verkar ha litet svårt att fatta. Bara för att inte du tycker att ditt liv är toppen behöver du väl inte gå in på andras bloggar och spy galla. Det är inte bara Yohanna som tycker att det är mindre kul att läsa dina inlägg. Vi som gillar Yohanna gör det för att hon säger vad hon tycker, även om det kan låta som "gnäll för ingenting" i dina öron. Grow up och skaffa dig ett eget liv i stället för att klanka på andras.

Svar: Tacna! You made my day ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-21 @ 14:28:40
Postat av: Hyrestanten

Fy då det är hemskt när barnen har svårt med andningen. Kan det ha varit calima? Trösta dig med att såna besvär oftast blir betydligt bättre när man vistas på GC, så då har du redan gjort vad man kan :) Jag håller tummarna att du snart hittar ett nytt arbete.

Svar: Tack för tummen. Jag håller också ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Preciosa

Hej Y!
Var ett tag sen. Tänkte på hostan som ni har :( Inte roligt. Det har blivit mer och mer av bakterien Mykoplasma nuförtiden...Har flera bekanta unga som fått det...
http://www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Vad-ar-mykoplasma/
Vet inte varför många fått det nu...
Hoppas ni kryar på er!!
Kramar P ♥♥

Svar: Mykoplasma? Har jag inte hört talas om. Får undersökas bums.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-21 @ 17:21:20
URL: http://www.spanienblogg.se
Postat av: Freja

Jag och dottern har oxå dragit på oss nått om gör ont, ger hosta, tar bort rösten och ALDRIG verkar försvinna... Men vi är större än din sotter så vi har sluppit få hjälp med andning och starka mediciner... Men eländigt är det att vara sjuk, vi får ynka varandra!

Svar: Ja nu känns det bättre. Att tycka synd om oss hjälper för stunden ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-21 @ 21:37:31
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: dalkullan

Lena por favor......jag har gjort allt det där....därför känner jag att jag kan klaga lite då o då när människan (Y)ofta verkar så missnöjd....HON kanske skulle tänka på förändring....?????

Svar: ?
Yohanna i Las Palmas

2014-04-21 @ 21:49:03
Postat av: Lisbeth

Funderade också på mykoplasma, hade det för ett par år sedan och det var jobbigt.
Att vara ledsen tar på orken. Hoppas det löser sig snart!
Stor kram

Dalkullan, gör oss en stor tjänst: Om du nu inte gillar vad Yohanna skriver, kan du bara lämna bloggen. Finns ingen anledning att du ska hålla på att gnälla här, det kan du göra någon annanstans.

Svar: Jag ska kolla upp detta. Hade ingen aning.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-21 @ 22:11:59
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Lena2

Jag tycker också det verkar nåt konstigt med luften i LP. Jag blir "aldrig" förkyld i Sverige men på 4 månader i LP blir jag alltid förkyld 3-4 ggr! Och det går aldrig riktigt över mellan varven. Nu har jag varit hemma i Sverige 1 månad och speciellt på nätterna måste jag hosta för att det liksom kliar i lungorna. Vänner i LP blir också förkylda mycket!

Svar: Visst är det sant! Jag trodde att det skulle vara tvärtom i domen och värmen. Men icke.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-22 @ 12:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0