Skrivet den: 2014-04-28 Klockan: 00:52:58

Här var det pool-födelsedags-kalas

....och fyra tårtor och 70 bullar levererades BARA en och en halv timme för sent. 
Det är INGENTING i kanarisk tid mätt ;)






Jag gick och lade mig halv tre i fredagsnatt och gick upp på lördagsmorgonen för att garnera klart. 

Idag har jag inte gjort något. För det hade jag förtjänat. 
Det blev SUCCÉ. 
I kanariska mått mätt så är mina medelsvenssonstårtor och bullar skitproffsigt och originellt. Jag njuter av att känna mig duktig. 

Och njuter av att ha fått gått på kalas, naturligtvis ;)





















































Alla nöjda och glada till slut. 
En bra lördag. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Ser ut som om det var ett sjudundrande kalas.
Födelsedagar tycks vara STORA därborta!

Kanske du kan finna en ny karriär som bagerska.
Åtminstone på deltid. Och födelsedagar pågår ju
året runt.
HURRA för dej!

Svar: Ja kanske är det det som är min nya karriär ;) Man vet aldrig ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-28 @ 03:35:35
Postat av: Lena

Fina tårtor ! Ta åt dig av berömmet. Även vi här i Sverige hade sommar i helgen men nu väntar bistert väder...../Lena

Svar: Tack så mycket. Håll ut. Snart kommer sommaren och......regnet? Ha ha ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-28 @ 08:09:18
Postat av: yaiza

Oj då va du ju kanariskt tidig till kalaset ;-)

väldigt fina tårtor, mins mina födelsedagstårtor där nere, bara en massa socker som inte riktigt smaka nå annat :-P
mycket bättre med goda gräddtårtor :-)

Svar: Ja mycket bättre med gräddtårtor. Du har faktiskt rätt. Inga goda tårtor här nere när jag tänker efter.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-28 @ 08:39:57
URL: http://blogg.loppi.se/blingmorsan
Postat av: Lena2

Men riktig grädde ska de va, ingen plastgrädde :-)

Svar: Plastgrädde? Här finns bara RIKTIG vispgrädde ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-28 @ 21:10:09
Postat av: Freja

Dina tårtor ser dessutom både smaskiga och proffsiga ut! Hur tusan transporterade ni fyra tårtor utan att det blev nått missöde på vägen?

Svar: Ja, jag måste säga att det var INTE lätt. FYRA olika lådor och väldigt nervöst och försiktigt i kurvorna. Det var en syn. Och jag var väldigt lättad när vi var framme ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-28 @ 23:07:59
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Freja
Jag tänkte detsamma. Hur 17 transporterar man
gräddtårtor så att dom anländer utan att
halka runt i bilen?
More power to Yohanna!

Svar: Kartonger! En kartong till varje och så tejpa fast den i botten. Tips och trix ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-29 @ 00:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0