Skrivet den: 2014-04-08 Klockan: 23:19:39

Här har man blivit med körkort

....och ÅTTIO euro fattigare. 
Ytterligare en punkt på to-do-listan kan bockas av. 





I julas var jag ju och lämnade in mina papper för att förnya mitt svenska körkort och för att göra det spanskt. Allt klart och inlämnat. 
De skulle höra av sig när bekräftelsen från Sverige kommit. 
Tre och en halv månad har gått sen dess. 
Jag förväntade mig det värsta. 

Så jag stegade dit idag på min sista semesterdag för att få lite klarhet i saken. 
För att få lite utrett. 
Med värsta talet förberett. 

Det behövdes inte. 
Papperna låg där och väntade på mig. 
Utan att någon meddelat mig det. 

Så det var bara att fylla i lite papper till. 
Gå och ta nya foton till körkortet. 
Köpa en hälsoundersökning för 50 euro
Gå tillbaka med alla papper. 
Betala 30 euro för nytt körkort. 
Och gå hem och vänta på att det nya kortet ska komma hem. 

Jag var INTE beredd på detta. Gick hemifrån utan att vara det minsta piffig alls. Och nu ska jag leva med detta kort i 10 år. Huvaligen!





Men herre Gud vad skönt att få detta utrett. 
Och på hemvägen så hämtade jag ut mina nya glasögon, så nu kan jag bocka av det också på listan också. 
Här går det undan. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Va' stirrar du på? :)
Snygga bågar!
Grattis till den nya körkortet!

Svar: På dig ju!
;)
Och grattiset tar vi när det nya kommit FRAM ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-09 @ 16:35:31
Postat av: Freja

Woohoo, snygga bågar och körkort fixat, vilken bra dag!

Svar: Ja en väldigt bra dag. Om man inte kollar på plånboksstatusen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-09 @ 20:28:45
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0