Skrivet den: 2014-04-10 Klockan: 00:16:55

Här har jag varit på blind-date

.....och det var FJÄRDE gången gillt. 





För länge sedan hörde en tjej av sig på Facebook och frågade om vi inte skulle ta och träffas nu när hon skulle komma till Las Palmas och hälsa på. 
Visst skulle vi det. 
Men första gången gick jag vilse och kom aldrig fram. 
Andra gången så...
Tredje gången...

Så idag tordes jag nästan inte stämma träff. 
Men det gick och jag har suttit på strandpromenaden och druckit ett glas vin. 

Men det är nervöst att träffa folk man aldrig träffat förr. 
Tänk om de inte tycker om en....
Man får visa sig från sin bästa sida. Inte så lätt med denna dunderförkylning och pipiga röst. 

Men det finns egentligen inget som är bättre för Las Palmas-självkänslan än att prata med svenskar som är här på besök. Och få det svart på vitt hur bra jag har det här ändå. 

Trotts att man får vänta nästan ett halvår på ett nytt körkort och hittar kackerlackor i sopskåpet var och varannan dag. 

Och inte ett endaste kort tog jag. 
Jag var för upptagen med att uppföra mig ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Eva Utterström

Oj oj och då har du inte träffat mig ännu :-) ! Du får ladda!

Svar: Jag laddar om ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-10 @ 09:59:51
Postat av: dalkullan

Det är ju det jag säger....du har det såååå bra...inte alls jobbigt att vänta på körkort....mycke som är jobbigare....sådäså....:)...ps:kackerlackor=baggis...

Svar: Ironi. Nästan allt är ironi. Trodde jag var solklart....
Yohanna i Las Palmas

2014-04-10 @ 17:47:28
Postat av: Lena2

Kära dalkulla. Man får faktiskt skriva om livets små förtretligheter även om man bor i Las Palmas. Det blir vardag överallt på jordklotet när man väl bott in sig.

Svar: Japp. Det blir faktiskt vardag även här ;) tack!
Yohanna i Las Palmas

2014-04-11 @ 10:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0