Skrivet den: 2014-04-22 Klockan: 00:02:43

Här har det ärvts leksaker

....och solen gick upp över Las Palmas och plötsligt kändes allt helt annorlunda. 






Sommaren kom visst hit under påsklovet när vi var borta. För helt plötsligt går alla runt i sommarkläder och inte i strumpbyxor och stövlar som jag gjorde innan påsk. 

Helt plötsligt kände jag mig bättre i förkylningen och gjorde plankan under tandborstningen. 
Känslan i kroppen gör mycket. 

Jag fick använda solbrillor för att gå till jobbet. 
Sånt gör underverk för humöret. 

Och jag kom till skott med lite löst som låg och gav ångest i bakgrunden. 
Jag känner hopp och entusiasm igen. 

Semester var visst inget för mig den här gången ;)

För en tid sedan hörde en kvinna av sig på facebooken. 
Igen. 
Herre Gud vad det låter som jag är jättepoppis ;)
Me like. 

Hur som helst så frågade hon om vi inte ville ärva lite leksaker och kläder som hon skulle rensa ur sin bungalow när hon kom ner hit nästa gång. 

SJÄLVKLART ville vi det!

Rättare sagt, Guldklimpen kunde inte sova på hela veckan innan det var dags att få ärva. 

Så på hemvägen från sommarstugan, stannade vi i San Augustin och fick träffa Eva med son i hennes kalasfina "sommarstuga", med underbar utsikt och hemtrevlig boganvilla vid husknuten. Och fick ärva två stora sopsäckar med lego och leksaker som hållit både skitungar och Älskling upptagna sedan hemkomst. 

Karlar är förväxta barn. 
Det är jag övertygad om. 
Och leksakerna och mötet är jag tacksam över också.
Borde ha skrivit måndagslista idag istället...





















/Y

Kommentarer
Postat av: Eva Utterström

Jättekul att se! Melker ha spanat efter om du skulle skriva något på bloggen och nu - tada! Skickade bilden på krigsleksakerna till min stora kille och fick till svar: ha ha lol! Alla nöjda och glada. Hoppas vi kan hålla kontakten lite! //Eva

Svar: Visst ska vi det. Ha ha. Alla nöjda och glada. Tills jag trampar på en soldat när jag ska upp och kissa mitt i natten ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-22 @ 09:39:13
Postat av: Mor o Far

Nyklippta killar ser jag.

Svar: Jajjemen. Jag hann på påsklovet.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-22 @ 16:25:01
Postat av: Hyrestanten

Vilken lycka för en liten kille med så mycket leksaker! Skoj också med en ny bekantskap för dig.

Svar: Ja detta blev lyckat.
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Freja

Även jag är ett barn när det gäller lego, älskar att bygga med det! Så trist att mina barn stuvat undan sitt lego numer...

Svar: Du kanske kan ta fram det i smyg. När alla sover ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-04-22 @ 21:43:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0